Vrsta bakterije u ustima „topi“ neke vrste raka: Studija otkrila kako karcinom može gotovo da nestane

J. V.

Istraživači sada istražuju tačne biološke mehanizme nakon početnih nalaza

rak Foto: Shutterstock

Naučnici su otkrili da uobičajena vrsta bakterija u ustima može učiniti da se određeni karcinomi "otope" i tako se rak pobedi.

Istraživači na Guy’s and St Thomas’ and King’s College London rekli su da su bili "brutalno iznenađeni" kada su otkrili da fuzobakterija - vrsta bakterije koja se obično nalazi u ustima - izgleda da ima sposobnost da ubije određene vrste raka.

Prema jednoj studiji, ljudi sa karcinomom glave i vrata za koje je utvrđeno da imaju ovu bakteriju u svom karcinomu imaju mnogo bolje rezultate.

Istraživači sada istražuju tačne biološke mehanizme nakon početnih nalaza.

Dr Migel Reis Fereira, stariji autor studije i konsultant za rak glave i vrata u Guy's and St Thomas', rekao je novinskoj agenciji PA: "U suštini, otkrili smo da kada nađete ove bakterije u karcinomu glave i vrata, rezultati su bolji. Druga stvar koju smo otkrili je da je u ćelijskim kulturama ova bakterija sposobna da ubije rak. Ono što otkrivamo je da ova bakterija izaziva bolji ishod na osnovu nečega što radi unutar raka. Tako da trenutno tražimo taj mehanizam i trebalo bi da bude tema za novi rad u vrlo kratkoročnoj budućnosti".

On je dodao: "Ovo istraživanje otkriva da ove bakterije igraju složeniju ulogu nego što je ranije bilo poznato u njihovom odnosu sa rakom - da u suštini tope ćelije raka glave i vrata. Međutim, ovaj nalaz treba da bude uravnotežen njihovom poznatom ulogom u pogoršanju karcinoma poput onih u crevima", prenosi "The Guardian".

Naučnici su koristili modeliranje kako bi identifikovali koje bakterije mogu biti od interesa za dalje istraživanje. Zatim su u laboratoriji proučavali efekat bakterija na ćelije raka i izvršili analizu podataka o 155 pacijenata sa karcinomom glave i vrata čiji su podaci o tumoru dostavljeni u bazu podataka Cancer Genome Atlas.

Akademici su u početku očekivali drugačiji ishod jer su prethodna istraživanja povezala fuzobakteriju sa progresijom raka creva.

U laboratorijskim studijama, istraživači su stavili određenu količinu bakterija u petrijeve posude i ostavili ih nekoliko dana. Kada su se vratili da pregledaju efekat bakterija na rak, otkrili su da je rak skoro nestao.

Otkrili su da je došlo do smanjenja broja živih ćelija raka u ćelijama raka glave i vrata za 70% -99% nakon inficiranja fuzobakterijom. Analiza podataka o pacijentima pokazala je da su oni sa fuzobakterijom unutar raka imali bolje šanse za preživljavanje u poređenju sa onima koji nisu.

Prisutnost ove bakterije kod karcinoma glave i vrata bila je povezana sa smanjenjem rizika od smrti od 65% u poređenju sa pacijentima čiji karcinomi nisu sadržali bakterije. Istraživači se nadaju da bi ovo otkriće moglo da pomogne u lečenju pacijenata sa rakom glave i vrata, koji uključuju rak usne duplje, grla, glasnih žica, nosa i sinusa.

Stručnjaci su rekli da je bilo malo napretka u terapiji raka glave i vrata u poslednjih 20 godina, pa se nadalo da bi to otkriće moglo dovesti do novih tretmana u budućnosti.

Video: Preventivni pregledi vam mogu spasiti život: Srbija uvodi skrining na RAK PLUĆA