Reklama za poznatu teretanu razbesnela Srbiju: Negativni komentari pljušte - "Asistencija kad si u braku"

M. M.
M. M.  
  • 0

Na društvenim mrežama se pojavila reklama za teretanu koja možda i najbolje ilustruje duboko ukorenjene stereotipe o odnosima između muškaraca i žena, ali u najgorem mogućem obliku. Tri kadra, tri "asistencije" koje se svode na jedno: žene su predmet posmatranja i kontrole, a muškarci su, naravno, u centru pažnje.

Internet zajednica je poludela zbog ovog "umetničkog" pokušaja promocije teretane na Instagramu, pa su komentari isključeni, a reakcije su toliko negativne da se čini gotovo izvesnim da će "oglašivač" povući reklamu nakon ovakvog promašaja. Umesto da postigne cilj i osnaži žene kroz vežbanje, reklama je izazvala lavinu osuda, što je verovatno i razlog zašto je odlučeno da se komentari isključe. Ako ništa drugo, ovo je sigurno lekcija za sve koji misle da je ok koristiti stari, zastareli pristup koji ne samo da je neprimeren, već je i uvredljiv.

Naime, u prvom kadru, pod naslovom "Asistencija kada si single", mlada devojka vežba čučnjeve, dok je njen trener, naizgled tamo samo da je "pomogne", fizički dodiruje u predelu kukova. Jer, šta je bolje od vežbanja u teretani nego kada vas neko dodiruje, zar ne? Stereotipi o tome da je žensko telo tu da bude kontrolisano, i to čak i u kontekstu fizičkog vežbanja, dolaze do punog izražaja.

Zatim, kadar pod nazivom "Asistencija kada si u vezi" donosi malo udaljeniji pristup: trener sada nadgleda vežbe sa distancom. Ali, naravno, devojka je i dalje pod njegovim strogim okom i kontrolom, čak iako ona mora da bude vezana trakom. Zašto? Kako bi se, valjda, naglasilo da se ne može verovati ženama, niti im dati potpuna sloboda, čak ni u teretani?

I treći kadar, "Asistencija kada si u braku", ide još dalje u prikazivanju apsurdne mizoginije. Trener je sada toliko daleko da, izgleda, mora da se udalji od svega što podseća na mladu ženu. Ovaj kadar navodno sugeriše da je muž ili partner samo oprezan i odgovoran, jer ne želi da ga neko optuži za neprimereno ponašanje. No, umesto da bude problematičan odnos između trenera i devojke, sam trening i fizička aktivnost postaju preokupacija sa rodnim normama i granicama.

Da li je ovo najočigledniji primer mizoginije koja se često provlači kroz marketing? Nema nikakve sumnje. Umesto da se fokusira na to kako žene mogu da ojačaju svoje telo kroz trening, ova reklama koristi upravo te vežbe da bi, na suptilan način, prenosila poruke o kontroli, nadzoru i, na kraju, objektivizaciji ženskog tela.

Uostalom, na tviteru gde je reklama takođe podeljena među korisnicima izazvala je mnogo negativnih komentara... "Reklama da ne kročiš nogom tamo"; "Američki humor - nikome zanimljiv";"Kojoj normalnoj osobi je ovo smešno?"...

(Ona.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Video: Budite fit sa Mirom: Tri neprevaziđene vežbe za butine

Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Najnovije iz rubrike Fitnes i zdravlje