• 1

Kardiolog otkriva zašto je boks savršen rekreativni sport za obolele od hipertenzije

- Povišene vrednosti krvnog pritiska nisu smetnja za bavljenje fizičkom aktivnošću - kaže za Ona.rs kardiolog Gabrijela Nikčević

  • 1

Ilustracija; Foto: Pixabay

Povišen krvni pritisak može da se javi bez ikakvih simptoma i da, dok ne bude otkriven, već napravi niz promena u organizmu. Kad krenu svakodnevne intenzivne glavobolje, vrtoglavice, osećaj težine u grudima i brzo zamaranje, vrlo je verovatno da je hipertenzija neko vreme već prisutna.

Većina lekara će odmah propisati terapiju i posavetovati promenu stila života - uvođenje fizičke aktivnosti i režim ishrane sa redukovanom količinom soli i manjim brojem kalorija. Najčešća preporuka za fizičku aktivnost je šetnja; kardiolozi mahom predlažu po pola sata šetnje ujutro i uveče, po mogućstvu u nešto bržem ritmu.

Ipak, šetnja - ma koliko bila brza, često nije dovoljna fizička aktivnost za osobe obolele od hipertenzije. Zbog toga se neki pacijenti dodatno opredeljuju još i za jogu ili pilates, ali na neke fizički zahtevnije aktivnosti gotovo niko od hipertenzičara ne odlazi, strahujući da bi to moglo da pogorša njihovo zdravstveno stanje.

Kako za Ona.rs kaže kardiolog dr Gabrijela Nikčević, šetnja je svakako korisna, ali je još korisnije ići na rekreativni sport tri puta nedeljno.

- Nažalost, danas se pod rekreativnim sportom podrazumeva teretana, uglavnom dosadna šetnja na traci u zatvorenom prostoru - kaže dr Nikčević za Ona.rs.

- Moja topla preporuka je odlazak na boks.

Naša sagovornica objašnjava i zašto je boks dobra rekreativna aktivnost za osobe koje imaju povišen krvni pritisak:

- Kad pacijenti dođu da rade test opterećenja, uglavnom imaju blagu hipertenziju. Tokom testa svi imaju hipertenzivnu reakciju, a pet minuta kasnije svi imaju daleko niži pritisak nego pre početka testiranja.

Visok krvni pritisak

Foto: Pixabay

Kardiolog Nikčević podseća zbog čega je boks odlična rekreativna aktivnost:

- Kad udarate u vreću, angažujete mišiće celog tela: i ruke, i leđa, i noge, i stomak, i sve one mišiće koji su inače minimalno angažovani tokom dana. Ujedno, mentalno se relaksirate i posle 45 minuta do sat vremena, uz vežbe zagrevanja i istezanja posle treninga, bićete veseli, nasmejani i oslobođeni stresa.

Zato, i ako nemate problem sa hipertenzijom, birajte boks kao rekreativnu aktivnost kojoj ćete posvetiti tri sata nedeljno. I psiha i mišići će vam na tome biti zahvalni.

(Ona.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Povezane vesti

Najnovije iz rubrike Fitness

Komentari

  • Bbsr

    18. jul 2022. | 14:58

    Znate li ko je regfutovan u mornaricu za vreme SFRJ???

    1
    0

    Podelite komentar