• 0

Vreme čitanja: oko 3 min.

Recept za uspeh u pravljenju koktela dele sa vama ovogodišnji finalisti Schweppes Mixology takmičenja

Vreme čitanja: oko 3 min.

Prvo mesto osvojio je Ognjen Kitaljević iz Beograda sa koktelom "Papa’s Golden Tribute". Drugo mesto pripalo je Anji Tojčić, a treće mesto je zaslužio Luka Popović

  • 0
Schweppes Mixology takmičenje Foto: Schweppes Mixology takmičenje

Miksologija ide korak iznad jednostavnog pravljenja koktela, miksologija je spona promišljanja, pripreme i serviranja izvanrednih mešanih pića. Miksologija je teška, ali sa pravom mešavinom posvećenosti, prakse i obrazovanja, titula miksologa nije nedostižna.

Miksolog je neko ko proučava istoriju koktela, duboko ceni svoj zanat i redovno osmišljava sveže i uzbudljive recepte. Služenje pića u šanku je tek deo celog iskustva, njihova glavna odgovornost se odvija iza kulisa gde eksperimentišu sa receptima kako bi došli do savršene mešavine sastojaka ili prilagođavanja klasičnih recepata sa modernim zaokretom.

Neki barmeni sebe mogu smatrati miksolozima jer prave ukusne koktele, ali je potrebno više od pukog mešanja različitih sastojaka da biste zaista bili miksolog. Neki pojedinci su godinama proučavali svoj zanat pre nego što su stekli ime u ugostiteljskoj industriji.

Ove godine za titulu regionalne zvezde miksologije 2024. borili su se najbolji barmeni iz Srbije, Crne Gore i Severne Makedonije, u okviru Schweppes Mixology prestižnog takmičenja.

Prvo mesto osvojio je Ognjen Kitaljević iz Beograda sa koktelom "Papa’s Golden Tribute". Drugo mesto pripalo je Anji Tojčić, a treće mesto je zaslužio Luka Popović.

Schweppes Mixology takmičenje Foto: Schweppes Mixology takmičenje

Autentično i lično u pobedničkim koktelima

Ognjen Kitaljević je svoj pobednički koktel posvetio uspomeni na pokojnog oca, koji ga je i uveo u ugostiteljski posao i preneo Ognjenu pre svega ljubav, ali i znanje.

Kao svoju najveću prednost Ognjen je izdvojio balans koji se da osetiti u pobedničkom koktelu, sastavljenom od sastojaka koje je njegov otac najviše voleo. Privatno, Ognjenu je "Old Fashion" omiljeni i prvi koji je naučio da pravi.

Iskustvo i prenošenje znanja ističe kao deo posla u kome najviše uživa, a nakon Schweppes Mixology takmičenja njegovo majstorstvo, čije će tajne možda nekome i otkriti kroz mentorstvo, svakako je bogatije.

Po dobrom spoju i balansu istakla se i drugoplasirana Anja Tojčić, koja je smiksala elegantni kiselkasto/slatkasto/ljuto-gorki koktel.

- Jako lepo druženje, pod dva - izazov i fenomenalno iskustvo, i pod tri - jednostavno, iskazivanje ljubavi prema tome što radimo, a to je miksologija i piće - Anjini su prvi utisci sa takmičenja koje je podelila sa nama.

Anju je kroz takmičenje vodila etika koje se i inače drži u poslu - razmišljanje korak unapred i implementiranje održivih praksi u miksologiju.

Da su svi na takmičenju zaista pokazali drugima nešto što će zapamtiti i iskoristiti u radu, zaključili smo i u razgovoru sa Lukom Popovićem iz Podgorice, inače trećeplasiranim.

- Konkurencija je stvarno strašna bila. Momci i devojke su fenomenalno svi uradili i svima želim da čestitam ovim putem - jasan je bio Luka, čiji je "Fruto de la primavera" pobrao mnoštvo simpatija.

Kombinacija tekile sa šumskim voćem sigurno će biti tražena u baru u kom radi, a Luka će se nadalje posvetiti uparivanju hrane i koktela.

- Ja sam veliki fan molekularne miksologije koju sam baš zavoleo da istražujem sa kolegama. Takođe, veliki sam fan i kuhinje i od kuvara volim da čujem njihovo mišljenje o tome.

Schweppes Mixology takmičenje Foto: Schweppes Mixology takmičenje

Njih troje će tek uživati u putovanjima

Ognjena kao pobednika čeka vredna nagrada, sedmodnevno putovanje u London i prilika da unapredi svoje veštine uz edukacije sa evropskim Schweppes ambasadorima, kao i da stekne iskustvo rada u najpopularnijim londonskim koktel-barovima.

Ognjena pored puta u London čeka i putovanje sa Anjom i Lukom u Atinu na čuveni Athens bar show, a dobiće i luksuzni set barmenske opreme.

- Schweppes Mixology je još jednom, peti put u nizu, uspeo da opravda očekivanja, okupivši na jednom mestu najbolje predstavnike bartendinga iz zemalja učesnica. Ponosni smo što iz godine u godinu imamo priliku da pratimo rast ovog takmičenja, a njegov značaj ostaće i ubuduće primaran kada je reč o razvoju i popularizaciji domaćeg i regionalnog bartendinga - izjavila je ovom prilikom Aleksandra Todorović, Marketing menadžer u Coca-Cola kompaniji.

U prethodne četiri godine kroz ovo takmičenje prošlo je više od 200 barmena, a pored takmičara iz Srbije, i ove godine su priliku da se bore dobili i predstavnici Crne Gore i Severne Makedonije.

Ovim je Schweppes, osim kao nezaobilazan sastojak omiljenih koktela u regionu, još jednom uspeo u svom naumu da domaćim, ali i regionalnim, barmenima omogući priliku da pokažu svoje veštine i kreativnost, ali i da upoznaju druge kolege, da probaju njihove kreacije i da kroz odlične primere u praksi nauče nešto novo.

(Ona.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Video: Recepti za koktele koji će vas navesti da odmah otrčite do najbliže prodavnice

Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Najnovije iz rubrike Lifestyle