Kad i najzgodnijoj manekenki na reviji "kipi" salo na leđima: "Šta onda da očekuju obične žene?"

 
  • 0

Kada je Kendal Džener kročila na pistu u monumentalnoj haljini modne kuće "Schiaparelli", čitava Nedelja visoke mode u Parizu na trenutak je stala. Kreacija koja spaja klasičan korset u boji kože s prenaglašenim kukovima i raskošnim plaštom do poda, bogato izvezenim zlatnim detaljima, bila je više od haljine - bila je manifestacija ideje da visoka moda ne mora (i ne treba) da bude laka, već izazovna, i za nosioca i za posmatrača.

Dok su svetla reflektora slavila umetničko delo kreatora Danijela Rosberija, tamnija priča počela je da se otkriva u prvom planu - priča o modi koja ne štedi ni one najprivilegovanije.

Kendal Džener Foto: PLANET PHOTOS / Planet / Profimedia

"Kipi, steže, užas": društvene mreže nemilosrdne prema Kendal ili samo ne razumeju modu

Visoka moda nikada nije bila sinonim za udobnost. Ipak, kad su se na društvenim mrežama pojavile fotografije Kendal, na kojima se jasno vidi kako joj se korset urezao u leđa, mnogi su se zapitali gde je granica između umetnosti i nepotrebne žrtve.

Koža koja "kipi" iz oštrog korseta otkrila je nemilosrdnu stranu avangarde. Kritičari su se podelili - jedni su oštro osudili dizajn koji nije prilagođen manekenki koja ga nosi.

Drugi su se pak zapitali kako je moguće da i "najsavršenijoj" devojci "kipi salo" na leđima.

Komentari su se nizali, a neki od najpopularnijih bili su šokantni u svojoj brutalnosti: "Ako i Kendal ovako izgleda, šta da očekujemo od stvarnih žena?", "Salo se preliva, a ona je supermodel - je li ovo dokaz da ovakav korset jednostavno nije za nošenje?", "Visoka moda bi trebalo da slavi savršenstvo, a ne da i najsavršeniju devojku učini nesavršenom".

Kritičari su posebno istakli da je ovakav dizajn, iako tehnički impresivan, prešao granicu izdržljivosti, čak i za manekenke.

Estetika bez prisustva: Kendal u ulozi savršene manekenke ili običnog platna?

Iako je kreacija bila monumentalna, pitanje koje se nametnulo glasilo je - da li je Kendal uspela da je oživi? Jedan deo modnih entuzijasta smatrao je da ni najveličanstvenija haljina nije dovoljna ako nedostaje harizma nosioca.

"Ovo nije samo haljina - ovo je drama, pokret, stav. Kendal je izgledala prelepo, ali njen nastup je bio mlak", pisali su mnogi.

"Visoka moda zahteva prisustvo koje prevazilazi tehničku perfekciju, a Kendal, koliko god bila profesionalna, nije uspela da prenese emociju ove kreacije."

Nasuprot tome, drugi su istakli da je upravo njena neutralnost bila ključna - Kendal je poslužila kao prazno platno, dopuštajući haljini da priča svoju priču. Ali uprkos toj interpretaciji, rasprave su ostale otvorene - da li je moda uvek veća od onog ko je nosi?

Visoka moda kao ogledalo sveta

Haljina koju je nosila Kendal delo je kreativnog direktora Danijela Rosberija, koji je ovom kolekcijom želeo da oživi nadrealistički duh osnivačice kuće, Elze Skjapareli. Rosberijeva vizija bila je da istraži suštinu ženstvenosti kroz prenaglašene siluete i detalje iz 1950-ih, dekade koju mnogi smatraju vrhuncem visoke mode.

Međutim, podeljene reakcije na ovu kreaciju pokazuju da visoka moda nikada ne može biti univerzalno shvaćena. Da li korset treba da bude umetnost, ili je to neoprostiv znak patnje? Da li onaj koji nosi komad treba da dominira kreacijom, ili da se povuče kako bi haljina govorila za sebe?

Moda je, na kraju, ogledalo društva - u njoj vidimo naše ideale, ali i naše kontradikcije. A Kendal Džener, s haljinom koja istovremeno oduzima dah i izaziva kontroverze, možda najbolje oslikava upravo tu dvosmislenost visoke mode.

(Ona.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Video: Kaliopi otpevala čuveni hit na početku revije Bate Spasojevića

Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Najnovije iz rubrike Moda i lepota