
Pričali su joj da je ružna i da treba da operiše nos: Postala glumica, ali pare i slava joj nisu donele sreću
Rođena na današnji dan, 29. aprila 1970. godine u Bostonu, Uma Karuna Turman odrastala je u porodici kakva se retko sreće - na raskršću istočne filozofije, zapadne umetnosti i intelektualnih eksperimenata. Njena majka, Nena von Šlebruge, švedsko-nemačkog porekla, bila je međunarodno uspešan model, dok je baka Brižit, kojoj je posvećen bronzani kip u švedskoj luci Smigehuk, bila simbol klasične lepote dvadesetih godina prošlog veka. Nena se prvo udala za kontroverznog psihologa i psihonautu Timotija Lirija, da bi se kasnije zaljubila u profesora Roberta Turmana, jednog od prvih Amerikanaca koji je postao budistički monah i blizak prijatelj Dalaj Lame.
Uma i njena tri brata detinjstvo su proveli u gradiću Almora na severu Indije, živeći skromno i duhovno bogato. Ime Uma, što u hinduizmu znači "svetlost", dato joj je simbolično, jer su roditelji želeli da svoju ćerku usmere ka višem smislu. Ali povratak u Ameriku iz duhovne tišine Indije bio je bolan - visoka, neobično građena devojčica sa stopalom broj 42, osećala se kao uljez u američkom školskom sistemu.
Kako se sama opisala u biografiji iz 2004. godine, Turmanova je bila "ružnjikava" i "introvertna" devojka koju su zadirkivali zbog izgleda i neobičnog imena. Kada je imala deset godina, prijateljičina majka joj je predložila čak i operaciju nosa. Kao dete, patila je od napada telesnih dismorfnih poremećaja.
Početak umetničke potrage
Kako bi joj pomogla da pronađe svoj put, majka je sa 15 godina vodi u Njujork. Tamo Uma započinje karijeru modela i vrlo brzo upada u oko filmskoj industriji. Prvi filmovi, kao što su "Poljubi tatu za laku noć" i "Johnny Be Good", najavljuju da je pred publikom nešto više od lepog lica. U "Opasnim vezama" iz 1988. godine, rame uz rame sa Džonom Malkovičem i Mišel Fajfer, Uma demonstrira zrelost i dubinu koja će kasnije postati njen zaštitni znak.
Film "Henry i June" postavlja je kao figuru erotike, ali bez jeftine senzacionalnosti. Njeno telo tada postaje predmet filmske fascinacije, ali i stereotipizacije, koju će se godinama truditi da razbije. Prava prekretnica dolazi 1994. godine, kada je Kventin Tarantino poziva da igra Miju Volis u "Petparačkim pričama". Ta saradnja ne samo da joj donosi planetarnu slavu, već i neraskidivo prijateljstvo sa rediteljem koji je, kako sam kaže, "u Umi pronašao muzu".
Ljubavni život
Uprkos filmskoj slavi, ljubavni život Ume Turman bio je sve osim bajkovit.
Turmanova je upoznala engleskog glumca Gerija Oldmana na snimanju filma "State of Grace", nakon čega su se ubrzo venčali 1990. godine i još brže razveli dve godine kasnije.
Šest godina kasnije, 1. maja 1998, udala se za američkog glumca Itana Hoka, kojeg je upoznala na snimanju filma "Gataka" tokom 1997. godine. Njih dvoje su dobili tokom braka dvoje dece, ćerku Maju i sina Levona, ali su se rastali 2003. godine, a razvod je okončan 2005. godine.
U vreme njihovog razlaza, široko se spekulisalo da je Hok vara sa Rajanom Šohuzom, dadiljom koju su on i Turmanova angažovali da se brinu o njihovoj deci. Glumac je odlučno negirao optužbe i u kasnijem intervjuu za "Gardijan" insistirao da se njegov "brak raspao zbog mnogih pritisaka".
Ipak, uprkos ponovljenim poricanjima da je imao aferu sa dadiljom svoje dece, Hok je počeo javno da se zabavlja sa njom 2005. nakon što je okončan njegov razvod sa Turmanovom i do januara 2008. ona je bila trudna, a u julu iste godine su već bili u braku.
Nakon dva propala braka Turmanova je počela da izlazi sa francuskim finansijerom iz Londona Arpadom Busonom 2007. godine, a veridbu su objavili u junu 2008. godine. Krajem 2009. prekinuli su veridbu, ali su se ubrzo pomirili. Par je po drugi put otkazao veridbu u aprilu 2014. godine, a u međuvremenu su 2012. godine dobili ćerku Lunu Turman-Buson.
Tokom januara 2017. Turman i Bason su započeli pregovore o starateljstvu nad ćerkom, što je rezultiralo time da je Turman kasnije tog meseca dobila primarno fizičko starateljstvo.
Abortus
Glumica je otvoreni zagovornik prava na abortus. Ona je otkrila svetu svoju "najmračniju tajnu" - da je kao tinejdžerka podvrgnuta abortusu.
"Započela sam svoju glumačku karijeru sa 15 godina, radeći u okruženju gde sam često bila jedino dete u prostoriji. U kasnim tinejdžerskim godinama, slučajno sam zatrudnela sa mnogo starijim muškarcem. Živela sam iz kofera u Evropi, daleko od svoje porodice, i trebalo je da započnem posao. Borila sam se da shvatim šta da radim. Želela sam da zadržim bebu, ali kako?
Pozvala sam kući. Moja majka je bila ozbiljno bolesna u bolnici. Moj otac je otišao kod nje da bi razgovarao o mojim opcijama. Nikada nismo pričali o seksu pre toga; ovo je bio prvi put i bilo je strašno za sve nas. Pitali su me o statusu mog odnosa, nije bio održiv, i upozorili me koliko će biti teško odgajati bebu kao tinejdžerku samu. Moja dečija fantazija o materinstvu bila je brzo ispravljena dok sam razmatrala odgovore na njihova veoma precizna pitanja. Tek sam počinjala svoju karijeru i nisam imala sredstva da obezbedim stabilan dom, čak ni za sebe. Kao porodica, odlučili smo da ne mogu da nastavim trudnoću i složili smo se da je prekid prava odluka. Ipak, srce mi je bilo slomljeno.
Jedna starija prijateljica u Nemačkoj ponudila je da mi pomogne. U njenoj lekarskoj ordinaciji u Kelnu, dala mi je lokalnu anesteziju i obavila abortus. Ležala sam budna na stolu dok je doktor, koji je bio ljubazan čovek, objašnjavao svaki korak procesa dok se dešavao. Strašno me je bolelo, ali nisam se žalila. Toliko sam internalizovala sramotu da sam osećala da zaslužujem taj bol.
Odbijanje Holivuda i novi putevi
Nakon perioda emotivnih previranja, Uma je izabrala da se povuče iz javnosti. Uloga u filmu "Kill Bill", snimanom u dva dela, bila je možda poslednji trenutak kada se na ekranu ukazala kao nepobediva junakinja. Tarantino je tvrdio da je scenario pisao specijalno za nju, dok je ona isticala da joj je snimanje ostavilo i fizičke i emocionalne ožiljke.
Od tada, sve češće se birala za manje uloge, televizijske projekte, pa i za pozorišne daske. U intervjuima je govorila da više ne želi da se takmiči, već da bira - scenarije, saradnike, život. U fokusu su joj deca i duhovni mir, a o bivšim ljubavima i neuspesima govori bez gorčine.
Umin pečat
Iako je Holivud često pokušavao da je svodi na izgled i egzotičnu prošlost, Uma Turman se godinama trudila da kontroliše narativ o sebi. Njena stopala, poznata po specifičnom obliku i veličini, Tarantino je učinio kultnim momentom u više filmova. U javnosti je to izazivalo podsmeh, ali i fascinaciju - kao da je i u najneobičnijem detalju Ume Turman bilo nešto neodoljivo prepoznatljivo.
Možda je i u tome tajna njenog opstanka, ona nikada nije želela da bude "kao svi". Niti kao sve holivudske zvezde, niti kao žene koje je igrala. Bila je ranjiva, povremeno pogubljena, ali uvek autentična. U svetu lažnih osmeha, njeni su se pamtili i kad su bili umorni.
(Ona.rs)
Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).
Video: Paulina Manov o premijeri predstave "Tvoje tajno oružje protiv neukrotivog celulita"
Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.