Kako će izgledati luksuzni odmor nakon pandemije: Šta je personalizovana budućnost?

   ≫ 
  • 1

Maldivi su uspeli da zadrže svoj zaštitni znak luksuzne destinacije, čak i tokom pandemije. Rajski arhipelag u vodama Indijskog okeana, kristalno čiste vode Maldiva, beli pesak i prostrane plaže, decenijama privlače ljubitelje luksuza i mladence.

Upravo su Maldivi bili prva azijska zemlja koja je ponovo otvorila vrata turistima u toku pandemije. Privatna ostrvska odmarališta su otvorena ponovo za turiste još u julu 2020. godine.

Ipak, s obzirom na to da su pandemijske mere aktuelne u vezi sa putovanjima, bezbednost i dalje ostaje najbitnija. Upravo to i utiče na promenu ugla posmatranja i doživljaja luksuza kod gostiju.

Ostrva Maldivi Foto: Pixabay/Peggy_Marco

Dizajnirano distanciranje

Zahvaljujući takvom konceptu, na Maldivima je kontrola infekcija mnogo bolja nego na nekim drugim destinacijama. Iako i na naseljenim ostrvima postoje rizorti, većina ih se nalazi na nenaseljenim. I to po jedan rizort na ostrvu, čime se mogućnost širenja infekcije lako može staviti pod kontrolu.

Ništa manje u tome ne pomaže ni tradcionalni, tropski stil arhitekture. Javni prostori u rizortima, poput restorana i hodnika, zapravo su paviljoni. Budući da su otvoreni, nude i prirodnu ventilaciju. Smeštajne jedinice su uglavnom samostalne vile i bungalovi, sa otvorenim stazama.

- Priroda našeg proizvoda, raspored vila, omogućava socijalno distanciranje širom ostrva. Naši gosti više vole da uživaju u udobnosti i privatnosti svojih bungalova i da većinu vremena provode na plaži. Sve ovo je praktično isto kao nenametnuto socijalno distanciranje – izjavio je za BBC Endru Dženson, direktor „Kurumba rizorta“, prvog na Maldivima.

Sve to, naravno, ne znači da su u rizortima zanemarene bezbednosne mere donete usled pandemije korona virusa. Pored onih uobičajenih, kao što je nošenje maske ili testiranje, pojačano je i čišćenje i više se vodi računa o socijalnom distanciranju. Na ostrvu Kudadoo, gosti čak mogu da koriste mobilnu aplikaciju za beskontaktno prijavljivanje i odjavljivanje, te da preko nje rezervišu izlete i druge aktivnosti, ali i da komuniciraju sa privatnim batlerom. U pojedinim restoranima zahteva se i rezervacija, baš kako bi bilo osigurano socijalno distanciranje.

Maldivi Foto: Telegraf.rs

- Obuka osoblja je od suštinskog značaja. A pošto je osoblje dobro obučeno za prevenciju kovida-19, onda se može fokusirati na potrebe gostiju, bez straha za sopstvenu bezbednost – izjavio je Adam Šaref, menadžer i lice zaduženo za poštovanje mera u „Lily beach resort and spa“.

Želja za luksuzom

Kako je objasnila Katerina Antoniu, profesor turizma na kiparskom Univerzitetu „Central Lancashire“, u prvom planu kada su u pitanju trendovi putovanja nakon pandemije nalaze se ona putovanja koja se smatraju luksuznim. Primećuje se i da putnici koji žude za luksuznim putovanjima imaju želju i da potroše više novca.

Maldivi Foto: Telegraf.rs

- Primetili smo povećan broj gostiju koji rezervišu sveobuhvatni paket za večeru – rekao je Dženson i objasnio da to gostima pruža mogućnost da biraju između tri mesta za ručak i sedam restorana za večeru u njihovom rizortu.

Iako je to najskuplji plan obroka, primetili smo da naši gosti žele da ih razmazimo i rado se tome prepuštaju.

Ostrva Maldivi Foto: Pixabay/ardoramanda

Personalizovana budućnost

Procena je da će vremenom potreba za društvenim distanciranjem izbledeti i da će se raspršiti ideja o potrazi za prostorima bez gužve, najverovatnije. Međutim, luksuzna putovanja i dalje pružaju onu iskonsku prednost, oličenu jednostavno u bekstvu od gužve.

- Naša misija uvek je bila usmerena oko ponude jedinstvenog iskustva, onoga koji nudi obnovu života. A to je upravo tokom ere pandemije naročito uočljivo, gde mesecima, a možda i godinama naši gosti nisu imali prilike da uživaju u životu – naveo je Dženson, dodajući da se oni trude da svojim gostima omoguće bekstvo od stvarnosti, nudeći im istovremeno najbezbedniju moguću destinaciju.

(Ona.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Video: Natalija Avemaria, vlasnica, osnivačica i dizajnerka brenda Dress me in denim

Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Najnovije iz rubrike Putovanja

Komentari

  • Dara

    21. april 2022. | 14:49

    Meni su Maldivi prelepi kao ostrva, o luksuzu i ne razmišljam. Prelepo mi je to azurno more, te divne peščane bele plaže, vegetacija koja buja. Da mogu, sutra bih pozvala medjunarodne selidbe pro move i preselila se tamo. Nažalost, to su samo pusti snovi. Ionako tamo, osim ovih bogataša što dolaze da se bahate, ostatak naroda živi skromno, služeći ih. Ali da je raj na zemlji, o da!

    Podelite komentar