• 0
 ≫ 

Nomadski život ili beskućništvo: Kako je život u kombiju samo fantazija koja sa sobom nosi bezbroj problema

 ≫ 

Sve ovo je predstavljeno kao magičan, pojednostavljen način života, daleko od problema, gradske vreve, život kojim apsolutno samo vi upravljate, što je bilo dovoljno da privuče Natašu

  • 0
Kombi, nomadski život Foto: Pexels

Bilo je tri sata ujutru, a Nataša Skot je ležala budna dok je kiša udarala po krovu njenog kombija, slušajući žamor životinja napolju. Barijera između sveta i njene "spavaće sobe" bila je tanja od papira. Nataša je ovo istakla kao trenutak kada je shvatila da glamurozni život u kombiju koji se reklamira na društvenim mrežama samo "veliča beskućništvo", prenosi "Yahoo".

Ovaj alternativni način života postao je popularan 2010-ih među milenijalcima koji su žudeli za nomadskom avanturom, a tokom pandemije je doživeo svoj procvat kao opcija za one koji traže pristupačniju alternativu kupovini ili iznajmljivanju mesta za život usred velike inflacije.

Sve ovo je predstavljeno kao magičan, pojednostavljen način života, daleko od problema, gradske vreve, život kojim apsolutno samo vi upravljate, što je bilo dovoljno da privuče Natašu. Ona je često maštala o isprobavanju nomadskog načina života nakon što je gledala video-snimke pod heštegom #vanlife koji su joj se pojavljivali po društvenim mrežama.

Konačno se odvažila nakon što je prošle godine dobila obaveštenje da se kirija njenog jednosobnog stana povećava. Iskoristila je svoju ušteđevinu da kupi kombi za 5.000 dolara.

Ali Skot je ubrzo otkrila da stvarnost života u kombiju nije baš tako bajna i počela je da dokumentuje "TikTok" nalogu kako se njen idiličan način života pogoršao na. Cena goriva je bila visoka, bila je usamljena, a kombiju je često bila potrebna popravka, rekla je ona.

@nomadgoneright Day in the life, in a few weeks I know my story will be different, I claim it! The truth shall set you free 🕊 #nomadgonewrong #nomad #vanlife #homeless ♬ Sad Emotional Piano - DS Productions

- Život u kombiju je teži nego što izgleda na video-snimcima. Iskreno, teži je nego što sam ikada pomislila.

Ubrzo nakon što se upustila u život u kombiju, Skot je izgubila posao, što ju je dovelo u situaciju da mora da se osloni na frilens rad. Nestabilan prihod otežavao je život na putu.

Skot kaže da je potrošila više na benzin i hranu, kao i druge troškove dok je pokušavala da renovira kombi kako bi ga učinila pogodnijim za život. Takođe je morala da plati za neočekivane hitne slučajeve na putu, uključujući i zamenu puknute gume.

"Ako pokušate da smanjite finansije, samo jedete smeće", kaže Skot dodajući da #vanlife videi ne pokazuju deo u kome živite od hrane kupljene na benzinskim pumpama. Ona smatra da sve što se plasira jeste srećna porodica koja se opušta na nekoj lepoj destinaciji i uživa u hamburgeru sa roštilja, ali kaže da niko ne govori o tome koliko može biti vruće u kombiju ili kako ste zaglavljeni u njemu ako pada kiša. Videi takođe ne prikazuju kako se nomadi kupaju ukoliko nemaju kombi pogodan za tako nešto.

Kada je vreme postalo previše ekstremno ili se noću nije osećala bezbedno, Nataša je utočište potražila u AirBnb smeštajima. Shvatila je da bi na kraju bilo preteško preurediti kombi kako bi moglo u njemu da se živi, pa ga je na kraju prodala kako bi kupila drugi kombi koji je bilo lakše preurediti.

Sve vreme, Nataša je bila sama, bez sistema podrške ili porodice kojoj bi mogla da se vrati.

Kreatori sadržaja Džin i Šej koji takođe žive u preuređenom kombiju, u videu su podelili nedostatke ovog životnog stila: beskrajne popravke i novac koji daju za hotele kada je prevruće za spavanje u kombiju. I oni su takođe svesni da se ovakav život previše romantizuje na društvenim mrežama i da niko ne upozorava na prave probleme.

U isto vreme, Natašine video-snimke su komentarisali kritičari koji tvrde da je ona napravila pogrešne izbor kada se upustila u ovakav životni stil. Ali ona misli da ljudi ne žele da se #vanlife fantazija razbije. Ona je pokazivala svakodnevni život, "ali to je nešto što ne objavljujete jer bi to trebalo da držite u tajnosti", objašnjava Nataša.

Prekrivanje "pukotina" može dovesti do zablude, pogotovu na mrežama. Društvene mreže su personalizovani alat za oglašavanje koji se može koristiti kako bi se mlađa publika navela na kupovinu određenih predmeta ili kako bi usvojili nove životne navike. Prema "Bankrate.com", oko 64 odsto ​​korisnika društvenih mreža izjavilo je da su požalili zbog impulsne kupovine koju su napravili kada su videli neku reklamu. Nije iznenađujuće da su ljudi poput Nataše bili još više razočarani kada su svoju ušteđevinu uložili u način života koji se sasvim razlikuje od onoga što on propagira.

Kada su beskućnici u Atlanti počeli da prikaze Nataši kako bi joj ponudili pomoć, počela je da ispituje kako to oni nju vide. "Izvan društvenih mreža niko to nije video kao život u kombiju - oni su to videli kao beskućništvo", kaže ona.

(Ona.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Najnovije iz rubrike Putovanja