Iris Van Herpen u Parizu: Budućnost je održiva moda, a tome može pomoći digitalna tehnologija

Vreme čitanja: oko 1 min.

Ona ima pravu viziju mode u budućnosti i svesna je prostora koji budućnost pruža novim tehnikama i materijalima u službi održive mode

Foto: Tanjug/AP

Dizajn Iris Van Hepen u isto vreme oduzima dah i pomera granice, ali je i pravi domaći zadatak za ostale dizajnere. Svoju kolekciju povodom 15. godišnjice Van Herpen je posvetila budućnosti.

- Umesto da se osvrnem unazad, želela sam da gledam unapred - rekla je holandska dizajnerka za "Vog" nekoliko dana uoči njene revije u Parizu.

- Kolekcija uranja u trenutak u kojem je hiperrealnost naša stvarnost; gde je razlika između digitalne i fizičke stvarnosti spojena i postaje nemoguće znati razliku između to dvoje.

Van Herpen se udružila sa "Microsoftom" kako bi spojila digitalni i fizički svet koristeći tehnologiju proširene stvarnosti (AR). Ko smo mi van svojih fizičkih tela, pita se Van Herpen. Možemo imati višestruke identitete, zahvaljujući virtuelnoj realnosti.

Digitalna tehnologija je takođe uvek bila ključna u njenom dizajnu, koji uključuju složene tehnike 3D štampanja i inovativne nove materijale. Ove sezone, to podrazumeva visokotehnološke biorazgradive materijale napravljene od algi i ostataka ljuske kakao zrna, kao i svilu napravljenu od lista banane. Ona ima pravu viziju mode u budućnosti i svesna je prostora koji budućnost pruža za nove tehnike i nove materijale u službi održive mode.

Korišćenjem ovih tekstila, van Herpen se nada da će inspirisati druge dizajnere da usvoje održivije materijale i nada se potencijalnim saradnjama, kako bi ceo modni svest više bio na korist društvu i planeti.

Van Herpen takođe vidi potencijal za održiviju industriju korišćenjem digitalne tehnologije.

- Svi znamo da se moda mora promeniti kao industrija. Postoji veliki problem sa prekomernom proizvodnjom. Sa modom stvaramo samo ono što klijenti žele, ali "Metaverse" bi mogao pomoći brendovima konfekcijskih proizvoda da prikažu svoje kolekcije digitalno i prate šta kupci žele. Ovo bi moglo značajno smanjiti proizvodnju - piše "Vog".

To bi svakako dalo prostor dizajnerima da nastave sa dosadašnjim kreativnim radom, a istovremeno pruža priliku da se razmišlja inovativnije, izazovnije i naposletku održivije.

(Ona.rs)