Zendaja ponovo piše modnu istoriju: Obukla belo odelo i oduvala svu konkurenciju, sve je posvećeno jednoj ženi
Na ovogodišnjoj Met Gali, održanoj pod temom "Superfine: Tailoring Black Style", Zendaja se pojavila u izdanju koje je odmah privuklo pažnju modnih komentatora i fotografa. Umesto u raskošnim haljinama po kojima je poznata, odlučila se za belo odelo u stilu sedamdesetih, inspirisano čuvenim venčanim kompletom Bjanke Džeger. Iako je bilo reči da ove godine neće sarađivati sa dugogodišnjim stilistom Luom Roučom, Zendaja se ipak pojavila u kombinaciji koja svedoči o dubokom razumevanju teme i trenutka.
Odelo koje priča priču
Beli custom "Luj Viton" komplet koji je Zendaja nosila izabrano je, naravno, od strane njenog dugogodišnjeg stiliste, a sastoji se od zvonastih pantalona s prepoznatljivom crtom po sredini, strukiranog sakoa s minimalističkim džepovima, belog prsluka, kravate i košulje, uz upečatljiv šešir širokog oboda koji je diskretno prekrivao pogled. Na leđima sakoa blistao je srebrni detalj u obliku zmije.
Ovo nije samo modni omaž Bianki Džeger, već i pažljivo konstruisana modna poruka: ženstvenost u muškoj silueti, snaga kroz stil, i istorijski okvir crnačke elegancije koja je kroz decenije oblikovala vizuelni identitet dendi kulture.
Samouverenost u senci šešira
Zendaja je u ovom izdanju delovala gotovo filmski. Niska punđa, dijamantske minđuše i šminka s naglaskom na "mauve" karmin dodatno su pojačali utisak stilske sigurnosti.
Ono što je zanimljivo jeste to da se na crvenom tepihu pojavila sama, bez stiliste kraj sebe, što se nije dogodilo godinama. Uprkos tome, jasno je da njihova estetska sinergija traje, čak i kada nisu rame uz rame.
Modna evolucija kao ogledalo ličnog rasta
Od svog debitantskog pojavljivanja na Met Gali 2015. godine, Zendaja je prošla dug modni put - od radoznale tinejdžerke do modne ikone koja svesno koristi odeću kao sredstvo izraza. Njen prošlogodišnji "paun" moment u "Merđelinoj" kreaciji bio je za pamćenje, a ovogodišnja zrela i svedena interpretacija dendi nasleđa govori o umetnici koja više nema potrebu da se dokazuje.
U moru kiča, pretencioznosti i pokušaja da se šokira, Zendaja se izdvojila jednostavnošću koja nije tražila aplauz, ali ga je svakako dobila. Na Met Gali 2025. nije bila najglasnija, ali je govorila najjasnije.
Da li je Zendaja odgovorila na temu?
Blejzer i prsluk - savršeno krojen, jednoredni blejzer s blago špicastim reverima i odgovarajući prsluk s pet dugmadi. Linije su oštre, ramenima diskretno podignuta za "power" efekat.
Pantalone - visok struk i lagano izvučeni donji deo ("flared" kroj) održavaju ravnotežu između stroge forme i fluidnosti pokreta.
Košulja i kravata - klasična bela košulja, uparena s tankom, satenskom kravatom u istoj nijansi, dodatno ističe muški šik.
Šešir - širok obod belog šešira uvodi gest teatralnosti na plavom tepihu, a opet ostaje u okviru "tailored" estetike zahvaljujući čvrstoj, arhitektonskoj formi.
Aksesoari - minimalističko zlatno "bulgari" prstenje i diskretne minđuše daju završni pečat suvremenom minimalizmu.
"Superfine: Tailoring Black Style" slavi vrhunsko krojenje, dandy nasleđe i crnačku estetiku precizne odore. A Zendajino izdanje pogađaju:
Precizni šavovi i oštre linije - jasno postavljeni reveri i "flared" pantalone podsećaju na elegantna trodelna odela.
Uniseks pristup - nošenje muške forme kroja po meri osnažuje poruku "Tailored for You2.
Monohromatska paleta - iako bela umesto crne, celina odiše luksuzom finih tkanina i zanatstvom.
Zendaja je pokazala zrelost modnog izraza - bez greške u kroju, sa jasnom referencom na dendi odelo, ali i svojom hrabrošću da probije crnu paletu u beli spektar. U pogledu zanatstva i forme, apsolutno je ukrotila temu, a u pogledu boja i teatralnosti, unela je svoj lični pečat.
Ko je Bjanka Džeger - Zendajina inspiracija
Bjanka Džeger, rođena kao Bjanka Perez-Mora Macias u Nikaragvi, proslavila se sedamdesetih godina kao supruga Mika Džegera, ali je ubrzo iz senke rokenrol braka izrasla u samostalnu figuru javne i modne scene. Njeno venčanje 1971. godine u Sankt Tropeu u belom "YSL" svadbenom odelu umesto venčanice sa šeširom širokog oboda ušlo je u anale mode - kao simbol sofisticirane pobune.
Odelo koje je Bianka Džeger nosila 1971. na venčanju s Mikom Džegerom postalo je ikonično jer je u tom trenutku razbilo više tabua odjednom - modnih, kulturnih i društvenih.
Odelo, odnosno suknju i sako, koje je nosila dizajnirao je Iv Sen Loran, pionir ženskog odela ("le smoking"). Njegov rad je u to vreme već pomerao granice - davao je ženama formalnu siluetu koja je do tada bila rezervisana isključivo za muškarce. Bjankin izbor je bio spoj glamura i političkog stava: moć žene izražena kroz maskulini kroj.
Sedamdesete su bile dekada seksualne revolucije, feminizma drugog talasa i redefinisanja ženske uloge u društvu. Bjankino odelo nije bilo samo modni izbor - ono je bilo manifest slobode, odbijanje tradicionalne uloge neveste, i pokazatelj da žena može da bude i elegantna i subverzivna u istom trenutku.
Bjanka, ne samo da se udala za jednog od najvećih zavodnika tog vremena, već je odbila tradicionalne venčanice i odlučila se za provokativni stil, koji bi se tako tumačio čak i dana. Sako je otkrivao njeno golo telo, suknja je bila krojena tako da sakrije trudnički stomak.
Bjanka je bila zaštitno lice Studija 54, uz Endija Vorhola, Grejs Džouns i Lizu Mineli, ali je istovremeno bila politički aktivna - borila se za ljudska prava, ekologiju i bila deo brojnih mirovnih misija.
(Ona.rs)