Ovo su tri tajne Francuskinja zbog kojih su baš one NAJLEPŠE ŽENE NA SVETU: Drugu su skrivale godinama
Fascinacija francuskom lepotom, naročito onom pariškom, nije novost – ali i danas zrači gotovo mitskom aurom. Već decenijama, Pariz važi za centar ljubavi, umetnosti, mode i elegancije, a taj romantični pogled na Francuskinje oblikovao je i način na koji se doživljava njihova lepota.
„Taj mit potiče iz veze Francuske sa visokom modom i luksuzom. Francuskinja zrači spontanošću i ležernošću, uvek izgleda šik, a da ne deluje kao da se previše trudila“, objašnjava Brižet Maseke, dizajnerka i stručnjak za trendove za francuski Vogue.
„Ne provodi sate u kupatilu, šminka se da bi istakla crte lica, a ne da bi sakrila mane. Taj prirodni šarm dodatno obavija i neka misteriozna aura – svi se pitamo kako uspeva da izgleda tako savršeno, a pritom potpuno opušteno.“
Zato i ne čudi što su svet opčinile upravo ikone kao što su Fransoaz Ardi, koja je na usne stavljala korektor da ih izblede, Džejn Birkin koja je sama šišala šiške u kuhinji ili Fransoaz Dorleak sa svojim modernim, nekonvencionalnim ajlajnerom. Ova jednostavnost, sofisticiranost i naizgledna lakoća i dalje predstavljaju ideal kojem se teži.
„Francuska lepota je bezvremenska, nenametljiva i zato je otporna na prolazne trendove – zato i ostaje aktuelna“, dodaje Maseke. Danas, više nego ikada, ta filozofija ima odziv širom sveta. Sa čak 15% udela na globalnom tržištu kozmetike, Francuska je vodeća sila u ovoj industriji, prema podacima FEBEA (Francuske federacije kozmetike i lepote). I to nije slučajno, jer ono što francuska lepota nudi, savršeno odgovara glavnim zahtevima današnjih potrošača: prirodno, održivo i autentično.
Koje su to ključne tajne francuske lepote?
1. Prirodnost pre svega
Francuskinja pre svega neguje prirodan izgled i slobodu izražavanja – što savršeno odgovara vrednostima generacije Z, koja se snažno zalaže za autentičnost i lični identitet.
„Društvene mreže nas podstiču da preispitamo norme i pronađemo nove načine da istaknemo svoju individualnu lepotu. Mladi danas redefinišu pojam francuske žene – autentičnost je postala važnija od savršenstva“, kaže Maseke.
2. Moć apoteke
Kozmetika iz apoteka u Francuskoj pravi je hit, i to s razlogom.
„Francuzi su sve više posvećeni održivoj lepoti – čak 63% kaže da su im etički sastojci ključni u kupovini, dok bi 61% platilo više za ekološki prihvatljive proizvode“, navodi Aleksaandra Kolak iz kompanije Klarna. Popularnost brendova poput La Roche-Posay, Avène ili Embryolisse nije samo u njihovoj kvaliteti – to su proizvodi koje žene koriste generacijama i veruju im, jer neguju jednostavan i efikasan pristup nezi. Strogi propisi u EU dodatno garantuju sigurnost ovih proizvoda, a na TikToku, haštag #frenchpharmacy je do oktobra 2024. prikupio čak 39,7 miliona objava.
*
3. „Manje je više“ kao životna filozofija
Savremeni brendovi iz Francuske uspešno reinterpretiraju mit o Francuskinji, nudeći nove verzije stare priče. FEBEA u svom izveštaju ističe da je Francuska možda i najbolje mesto na svetu za razvoj mladih kozmetičkih brendova. Među najpoznatijima su Typology, Yolaine Paris, Aime, a tu je i brend Les Filles en Rouje, čija osnivačica kaže: „Verujemo u filozofiju ‘manje je više’. Šminka nije tu da menja lice ili da nešto skriva – već da naglasi ono što već postoji. Dovoljno je malo boje i svetlosti na pravim mestima.“
Slično razmišlja i šminkerka Violet, čija marka u Njujorku širi duh francuske lepote.
„Ne radimo konturisanje, ne nosimo veštačke trepavice ni teške pudere – uvek ostajemo prirodne. Naš ‘Bisou Balm’ daje efekat izgrizenih usana, tipičan za French look. Klasične crvene usne i svež ten ostaće naš zaštitni znak, ali vidimo i pomake – sve više Francuskinja se usuđuje na kreativnije izraze. Naš plavi senka Yeux Paint Bleu Roi Électrique je bestseler. To i jeste poenta – šminka treba da bude sredstvo izražavanja i slobode.“
Francuska lepota nije trik, već način života. Ona je spoj spontanosti, elegancije, svesnosti i otpora imperativima savršenstva. Zato i danas, u 2025, ostaje ideal kojem se mnogi dive i koji, uprkos globalnim trendovima, ostaje dosledan sebi – a upravo zato ne prestaje da inspiriše.
(Ona.rs/Vogue.fr)