Olivera Šiljegović: Od modne piste do kreiranja sopstvenog brenda koji u ženama budi eleganciju
Dizajnerka stoji iza ukupnog kreativnog posla i smatra da je nužno da dizajner učestvuje u celom procesu realizacije vizije u delo
Po dolasku u "Olivera Atelier" na vratima nas je sačekala sama Olivera Šiljegović, osnivačica brenda, kreativna direktorka i modna dizajnerka. Videvši je obučenu u belu haljinu sopstvenog brenda i crne čizme, primećujem da njen lični stil u velikoj meri odslikava njenu viziju i stvaralaštvo.
Pre nego što je zakoračila u preduzetničke vode i prihvatila se svih izazova koji se nameću u ovakvom poslu, Olivera je svoju karijeru u svetu mode započela kao manekenka.
Bavljenje modelingom
- Taj period bavljenja modelingom je definitivno uticao na to da se rodi ljubav i strast prema ovom poslu. U svet modelinga sam ušla sa 18 godina, profesionalno sam se bavila tim poslom jedno pet godina i zaista sam sarađivala sa velikim imenima iz sveta mode kako kod nas tako i u inostranstvu; zaista sam uspela da vidim taj posao iza scene, da se upoznam sa tim i da se zaljubim - započinje Olivera svoju priču i priseća se momenta koji je nagovestio da će ona kad-tad napustiti pistu i posvetiti se poslu koji prethodi modnim revijama - kreiranju, o čemu je još ranije i maštala.
- Sećam se momenta kada sam radila jednu reviju u bekstejdžu, osetila sam koliko me taj kreativni deo posla privlači, da je to ono čime želim da se bavim, a ne da budem model.
Sve je počelo kao hobi
Na samom početku pandemije korona virusa, marta 2020. godine, svi smo donekle to vreme želeli da iskorstimo za unapređivanje svojih veština ili za učenje nečeg novog, za šta do tada nismo imali vremena. Tako je razmišljala i Olivera, koja baš tada fotografije svojih prvih nekoliko modela postavlja na "Instagram", a dalje je sve teklo svojim tokom - za Oliveru je to bio hobi sve dok nije shvatila da je potražnja za njenim modelima dovoljno velika da se razvije u ozbiljan biznis.
Tome je prethodilo istraživanje tržišta i klijenata kako bi se i formirao pravac njenog modnog brenda.
I tako se desilo sve ono što smo zatekli u njenom modnom ateljeu - mnogo svečanih haljina koje Olivera začini inovativnim detaljima, što na kraju rezultira time da one odstupaju od klasičnog pojma elegancije, upravo i privlači dame koje već zaljubljene u te kreacije dolaze kod Olivere.
Za kraj septembra Olivera Šiljegović planira novu kolekciju u kojoj će preovladavati 100 odsto prirodni materijali - vuna, svila i viskoza.
- Proširiću ponodu na odela, komplete, mantile i slično. Biće prikladna za nošenje u dnevnim varijantama.
Od ideje do realizacije
Čitav proces ide mnogo brže, preciznije i isplativije onda kada jedna osoba učestvuje u svemu od samog početka. Kada Olivera dobije ideju, ona skicira zamišljeni model bez mnogo detalja, a tek onda se radi na povezivanju čitave kolekcije kroz detalje, posle čega ide drapiranje na lutki.
- Tada dobijam model u prirodnoj veličini i onda tu radim na još nekim detaljima i tehničkm stvarima. To sa lutke prebacujem na papir gde se rade krojevi, što sama radim i nakon toga, kada završim krojeve, počinje proces šivenja.
Kreatorka ume i sama da šije svoje modele, ali taj deo ipak prepušta profesionalcima. Ona je prisutna u svakom delu procesa šivenja, jer se tada javljaju dodatna pitanja, na koja će sam dizajner najbolje odgovoriti.
Tema održive mode veoma je važna za Oliveru. Dizajnerka napominje da je budućnost upravo u održivoj modi, ali da je svest potrošača ono što se mora menjati - smanjiti potrošačke navike u cilju opšteg dobra. Kupovina kod domaćih dizajnera i razmišljanje na dugoročne staze jesu odlične polazne tačke.
(Ona.rs)