Prva zvezda Saše Popovića nestala je sa scene: Tragična sudbina Spase Mečanin, prve pevačice "Slatkog greha"

M. M.
Vreme čitanja: oko 5 min.

Vesti o smrti Saše Popovića, osnivača i kreativnog direktora Grand produkcije, šokirale su javnost. Preminuo je juče, nakon kratke i teške bolesti, a njegov odlazak odjeknuo je kao grom u tišini. Saša Popović, čovek koji je godinama oblikovao muzičku scenu bivše Jugoslavije, bio je i ključni oslonac benda „Slatki greh“, koji je pod njegovim vođstvom postao sinonim za muzičku industriju.

Sa njim je Lepa Brena postala najveća jugoslovenska zvezda, a bend je postao prepoznatljiv i po kultnim filmovima i hitovima. Međutim, malo ljudi se seća da pre Brene, bend je imao i svoju prvu pevačicu, ženu koja je nosila titulu „prve skandal-dame“ Saše Popovića – Spasu Mečanin.

Početak muzičke karijere

Njeno ime nije bilo samo vezano za pevanje, već i za kontroverze koje je pratila. I dok su je mnogi pamtile kao ženu koja je pomerala granice šou biznisa, njen život je imao i tamnu stranu koju je, nažalost, obeležila tragedija koja ju je naterala da se povuče sa scene.

Saradnja sa Sašom Popovićem

Spasa Mečanin, koja je sa bendom „Lira šou“ nastupala pre nego što je Lepa Brena postala zvezda, bila je prva pevačica koja je Saši Popoviću pomogla da stvori svoj pevački fenomen. Njena pojava na sceni bila je jedinstvena. „Saša Popović je smislio jahanje, harmoniku na leđima, sedenje u krilu. Pre Brene, to sedenje u krilu radila je jedna Spasa, ona je bila njihova prva skandal-dama, 'vatala' je goste", ispričao je Milutin Popović Zahar, član benda.

„Naša pevačica pre Brene zvala se Spasa i bila je čudo. Zgodna, dobra za šou, nije pevački bila vrhunska, ali je lepo izgledala i obavljala je posao fantastično. Otimali su se hotelijeri gde ćemo da sviramo. Centralno mesto bivše Jugoslavije bio je hotel Park u Novom Sadu. Pričam o hotelskim orkestrima, svirali su najbolji bendovi, Sedmorica mladih... Spasa je sa nama pevala dve godine i 1980. svirali smo u Brčkom, ali smo već zalepili njene plakate, imali smo i zakazanu Bačku Palanku, kao i baštu Hotela Park u Novom Sadu, koja prima 1.500 ljudi. Sećam se kraja marta, Spasin muž bio je bokser i kapiten Bokserskog kluba Smederevo. Udala se u međuvremenu za njega, svirali smo tamo, zaljubili se, nije važno. Došli smo u Brčko, čuo je da ga vara sa nekim doktorom, što je bila priča i nije bila istina. Rekao mi je 'vidi Sale, ona će pevati još večeras i sutra i vodim je za Smederevo, ona sa vama više neće raditi i više se neće baviti pevanjem'. Mi smo se svi o'ladili, gde da nađemo pevačicu, dve godine ulažemo u nju, u sve nas, ali nije bilo pomoći", rekao je Saša Popović.

U potrazi za novom pevačicom

U potrazi za novom pevačicom završili su u Brčkom, gde su im preporučili Brenu, ali im se u početku to nije dopalo.

„Zvao sam odmah sva udruženja pevača, jer smo svirali u hotelu Interkontinental u Zagrebu, u Poreču, u Sarajevu, po najekskluzivnijim hotelima. Niko nije imao ništa za nas. Sedeli smo u Brčkom posle fajronta, Spasin muž Mališa već je bio odlučio da je odvede i to je to. Pitali smo one Brčake da li ima neka pevačica u Brčkom, kažu mi 'Ma, nema Sale...'. Kad jedan naš drugar Caka kaže 'Ima jedna, ali ona peva samo igranke i to subotom, amaterski je sastav'. Pitao sam šta peva, a rekli su mi da peva rok repertoar i da se zove Brena, a mi smo se u*išali od smeha, jer nikad nismo čuli za to ime. Ali nismo imali vremena, jer su svuda bili Spasini posteri", rekao je Popović, pa otkrio kako je izgledao prvi susret sa Brenom.

„Sutra u 12 sedimo u hotelu, Spasa peva poslednji put, kad dolazi Brena u kožnim pantalonama, kožnom prsluku, bela košulja, ufrćkana kosa, pegava... Kada smo je videli spustili smo glave. Brena tada nije pričala kao sada, već 'Đe ste momci...', ono pravo bosanski, brčanski“, prisetio se Popović jednom prilikom, a ostalo je legenda.

Tragedija u Spasinom životu

Iako nije bila sa njim na sceni, Spasa nije zaboravila svoje kolege i često je sa setom pominjala Sašu Popovića. „On je uvek imao originalne ideje koje smo zajedno sprovodili u delo. Ja sam šila suknjice za audicije na koje smo išli. Bili smo mladi i ludi, mnogo smo se šalili. Svi u bendu su me gledali kao sestru“, rekla je Spasa, sećajući se tih dana kada je bend bio u usponu.

Ali, tragedija nije stajala na tom koraku. Ubrzo nakon što se povukla sa scene, Spasa je doživela jednu od najtežih životnih prekretnica.

„Taj bokser koga je je pomenuo je moj pokojni muž Mališa Nikolić. Nije me oteo na sceni, već me je odveo kući i venčali smo se u Smederevu 13. januara 1980. Venčala me je bivša devojka Saše Popovića. U januaru smo se uzeli, a u aprilu sam izgubila bebu. Doktori su mi rekli da više nikad neću imati dece, ali, eto, posle sam rodila Miloša. Nažalost, bez muža sam ostala vrlo rano. Mališa je poginuo u saobraćajci 1983, kad je naš sin imao samo dve i po godine“, otkrila je Spasa, prisećajući se bola koji je zauvek promenio njen život.

Povlačenje iz sveta muzike

Tragedija koju je doživela, gubitak bebe, postala je prekretnica koja ju je navela da se povuče iz sveta muzike. „Breni je bilo suđeno, a meni se zlo desilo na sceni. Moje dete je umrlo i rodila se zvezda, Lepa Brena. To je toliko simbolično i strašno! Zato mi je suprug zabranio da pevam. Ležala sam mesec dana u bolnici u Brčkom, imala sepsu u početnom stadijumu, mesecima nisam mogla da se oporavim. To je bila prekretnica. Tada sam ostavila Lira šou“, ispričala je Spasa, koja je morala da se oprosti od muzike i scene, ali ne i od ljudi sa kojima je delila te vredne godine.

Povratak miru u Banatskom Aranđelovu

Njeno povlačenje iz muzike bio je težak, ali nužan korak prema novom životu, životu koji je nosio i mnogo bola, ali i ljubavi. Iako se povukla sa scene, Spasa je ostala u srcima onih koji su je pamtile kao prvu „skandal-damu“ i ženu koja je Saši Popoviću pomogla da ostvari svoje snove. U svom Banatskom Aranđelovu, gde sada živi sa sinom Milošem, Spasa je pronašla mir, daleko od svetla reflektora, ali zauvek sa sećanjima na to vreme koje joj je donelo slavu, ali i neizmeran gubitak.

Njeno ime ostaje upamćeno kao deo priče o bendu „Slatki greh“, bendu koji je doneo promene u jugoslovenskoj muzičkoj sceni, a sa njim je zauvek povezana i priča o Spasi Mečanin, ženi koja je doživela ljubav, slavu, ali i tragične gubitke.

(Ona.rs)