Od prevodioca do carice srpske kozmetike: Na sastnke išla u odelima, svi mislili da pokriva opasnog muškarca
Pre nego što je postala ime koje danas stoji iza preko 500 kozmetičkih proizvoda, Mila Litvinjenko je radila kao simultani prevodilac u Ujedinjenim nacijama. Njena karijera je počela u miru biblioteka, uz časove francuskog jezika koje je držala zaposlenima u UN-u. Taj put ju je odveo do profesionalnog izazova u kojem su preciznost, brzina i koncentracija bili ključne veštine – veštine koje su kasnije postale osnova njenog preduzetničkog instinkta.
„Bilo mi je zanimljivo, ali previše statično. Volim dinamiku, volim da stvaram“, rekla je Mila. I baš zato je u jednom trenutku okrenula stranicu i odlučila da pokrene sopstveni posao. Taj zaokret se dogodio 1996. godine, kada je, uz pomoć kredita i uz jasnu ideju o tržišnoj praznini, osnovala kozmetičku kompaniju u Nišu.
Aura: više od brenda, simbol jedne vizije
Naziv Aura nije slučajan – potiče od latinske reči za zlato, aurum, i danas nosi ne samo ime, već i snagu jedne žene koja je sve gradila od nule. U početku je Mila bila jedina zaposlena. Nosila je akt tašnu, oblačila odela kako bi je shvatili ozbiljno, kucala na vrata drogerija i prodavnica po celoj bivšoj Jugoslaviji, ne odustajući ni kada bi joj rekli: "Ne, to je domaće, to ne valja."
„Imala sam jak motiv – kredit koji sam morala da vratim i odgovornost prema ljudima koje sam zaposlila“, rekla je. Iako stidljiva po prirodi, Mila je u tom trenutku izgubila svaki trag nesigurnosti. Verovala je u kvalitet svojih proizvoda i u misiju koju je postavila pred sebe – da Srbija može da ima kozmetički brend koji ne zaostaje za svetskim.
Kada ženu ne gledaju, nego slušaju
U svetu biznisa, gde žene često moraju da dokazuju svoju vrednost dvostruko, Mila nikada nije isticala da je vlasnica. „Želela sam da ljudi čuju zvuk, a ne da gledaju sliku.“ Iako su je na početku često smatrali samo „paravanom“ za nevidljivog muškarca iza kulisa, danas više niko ne dovodi u pitanje čije ideje i energija stoje iza AURE.
„Nijedna žena u Auri nikada nije imala neprijatno iskustvo od strane muškaraca. Uvek sam im govorila – pre svega budi dama. I ponašanjem i oblačenjem i rečnikom.“
Zadovoljna žena koja i dalje ustaje u 5 ujutru
Danas, Mila vodi kompaniju koja ima preko 100 zaposlenih i plasira svoje proizvode širom regiona i Evrope. I dalje ustaje pre zore, odlazi na trening, zatim na posao, a poslepodne provodi u tišini biblioteke – ritual koji joj pomaže da očisti um i prikupi novu snagu.
„Mogu da otputujem bilo kada i bilo gde, ali ostajem u kontaktu sa timom. Firma funkcioniše bez mene, ali sam ja tu, prisutna, stalno. To je deo odgovornosti koju osećam prema ljudima koji su uz mene od prvog dana.“
Inat i strast kao pogonsko gorivo
Mila ne krije da ju je, osim istraživanja tržišta, pokrenuo i – inat. Jer kada vam svi kažu da neće uspeti, onda zaista poželite da pokažete da greše.
„Nisam razmišljala da li je vreme pogodno, jer da sam čekala savršen trenutak – on nikada ne bi došao. Verovala sam da kvalitet uvek pobeđuje. I znala sam da ću, ako budem dosledna, izgraditi nešto što traje.“
Danas Aura godišnje izbaci najmanje 15 novih proizvoda – a među najnovijima je tečni ruž „Perfect Matte“, formulisan tako da traje ceo dan, a da se ne oseća na usnama. Proizvod koji je potpuno u koraku sa svetskim brendovima – po kvalitetu, dizajnu i filozofiji.
Iza glamura: unutrašnji dizajn, medicina i paraglajding
Iako vlasnica kompanije koja se bavi šminkom, Mila ne veruje u transformaciju kroz mejkap. „Ne treba da se pretvaramo. Lepota je u jednostavnosti. Volim kada žena izgleda prirodno i negovano.“
U slobodno vreme – kog nikad nema dovoljno – Mila se bavi arhitekturom, dizajnira enterijere, svira klavir, putuje, roni, jedri, skija i bavi se paraglajdingom. Posebno je privlači medicina, čak i hirurgija. „Možda jednog dana upišem medicinu. Zašto da ne?“
Poruka ženama: Slušajte zvuk, ne sliku
„Biti žena, majka, domaćica – to je divno, ali to je samo deo naše ličnosti. Svaka žena treba da ima nešto što je samo njeno. Nešto u čemu će se osećati snažno i nezavisno, nešto što je ispunjava.“
Za žene koje razmišljaju o sopstvenom biznisu, njen savet je jasan: ako vas pokreće strast, ako ste spremne na rad i strpljenje – pokušajte. Ali uđite u to svesno – bez iluzije o brzim rezultatima.
Lepota kao pitanje slobode, ne pritiska
Mila se više puta u medijima osvrnula na pritiske koje žene osećaju da moraju biti lepe, mlade, negovane. Ali, kako kaže, šminka ne treba da bude sredstvo kontrole, već alat osnaživanja.
„Niko ne treba da se šminka da bi bio prihvaćen. Lepota nije maska, ona je izraz. Želim da žene kroz naše proizvode izraze sebe – kad im se hoće, koliko im se hoće, i na način koji im odgovara“, rekla je za jedan magazin.
Na njenim javnim nastupima vidi se ta filozofija – jednostavna, ali negovana pojava, jasno artikulisan govor i spremnost da podigne druge žene. Aura je danas i sponzor brojnih događaja koji osnažuju žene, od preduzetničkih konferencija do umetničkih projekata.
Porodica, žene i misija koja traje
Mila retko priča o privatnom životu, ali je poznato da je njena ćerka takođe deo kompanije. Porodica i posao su isprepletani, što nije uvek lako, ali daje dodatnu emociju onome što Aura predstavlja.
Njena životna filozofija ogleda se i u načinu na koji vodi firmu: hrabro, intuitivno i sa poštovanjem prema ženama. U jednom intervjuu izjavila je da je „tajna uspeha u tome da nikada ne izgubiš iz vida zbog čega si krenula“. I upravo zato njen put i danas inspiriše mnoge – ne samo žene koje se šminkaju, već i one koje sanjaju da jednog dana naprave nešto svoje.
Mila nije samo ime, već simbol
Mila Litvinjenko je danas više od žene iz senke jednog brenda. Ona je lice, energija i filozofija jednog drugačijeg pristupa uspehu – utemeljenog na radu, znanju, intuiciji i eleganciji. Aura nije slučajnost. To je rezultat svakog “ne” koje je pretvorila u “da”, svakog jutra kada je ustajala pre svih, i svakog trenutka kada je verovala da je moguće – i da vredi.
(Ona.rs)