NAJBOGATIJE DOMAĆICE šalju poruku koja je prst u oko svakoj ženi: "Ako te vole, kupiće ti sve"

S. R.
Vreme čitanja: oko 4 min.

Foto: BACKGRID / Backgrid UK / Profimedia

Bravo-franšiza odavno više nije samo televizijski format već mini-ekonomski sistem koji hrani čitave gradove, lansira brendove običnih žena u visine i stvara novu vrstu ženske preduzetničke ekonomije. Poruka koja se najčešće čuje među njihovim obožavaocima surovo je jasna: ako te vole, kupiće. Ako te baš vole, kupiće sve.

Keti Hilton, zvezda “Pravih domaćica Beverli Hilsa”, to je najjednostavnije objasnila na BravoConu kada je rekla:

- Ako te vole, biće ti lojalni. Kupiće.

Serijal postoji od 2006. godine i prikazao je desetine žena u više od 30 gradova. Svaka od njih je pokrenula po bar jedan biznis, od kozmetike do nakita, a sve funkcioniše isto: publika kupuje samo ako im veruje. Hilton kaže da je zato i pristala da uđe u šou, iako joj je u početku delovalo nemoguće.

- To je bio glavni razlog što sam pristala. Ja sam poslovna žena. Mislila sam da će biti zabavno.

Danas na BravoConu promoviše kolekciju nakita koju je kreirala sa Anom Zakerman. Linija izgleda kao luksuz kakav nosi, ali je napravljena od održivih metala i ne košta hiljade dolara.

Njena ćerka, Niki Hilton Rotšild, došla je iz istog razloga. Publika je odmah pitala da li će se priključiti njujorškom ogranku “Pravih domaćica”, a Hilton je to demantovala, objašnjavajući da je ćerka došla da predstavi svoj brend. Rothschild je lansirala svoju liniju nakita Theo Grace i jasno rekla šta je dovelo na BravoCon:

- Da ste me pre nekoliko godina pitali da li bih ikada bila na BravoConu, ne bih mogla ni da zamislim. Ali na kraju dana, ja sam poslovna žena i razumem snagu Bravoverzuma, kao i broj očiju koje nas gledaju. Ovaj popup je bio uspešan u svakom smislu te reči.

Kada rijaliti postane fabrika za posao

Lisa Vanderpump je bila među prvima koje su pokazale koliki je poslovni domet serijala. U "Pravim domaćicama Beverli Hilsa". pojavljuju se konobari iz njenog restorana SUR, a onda je publika, bez pauze, prešla u potpuno novi šou "Vanderpamp Rules". To je bio prvi slučaj da reality napravi drugi rijaliti usred epizode.

Vanderpamp je rekla:

- "Vanderpamp Rules" i dalje ima ogroman domet. Bilo je divno iskustvo.

Njen restoran godinama posećuju fanovi iz celog sveta, a postoje i turističke ture inspirisane emisijom.

Žene koje guraju jedna drugu

Sintija Bejli iz “Pravih domaćica Atlante” otvoreno kaže da želi da inspiriše druge crne žene da krenu u preduzetništvo.

- Mi inspirišemo jedna drugu, rekla je.

- Ove žene su takvi šefovi. Kad god pomislim da mi dobro ide, otvorim Instagram i vidim kako Phaedra Parks otvara još jedan biznis. Moram da je stignem.

Bejli i Parks ističu da uspeh zavisi od toga koga puštaju blizu sebe. Kažu da se u poslu međusobno poštuju i podržavaju, čak i kada se u šouu svađaju kao da sutra ne postoji.

Turizam za fanove rijalitija

Foto: FARRELL / BACKGRID / Backgrid UK / Profimedia

"Prave domaćice" su otvorile vrata novom fenomenu: "set jetting". Ljudi putuju na mesta gde su emisije snimane - Dubai, Salt Lejk Šiti, London, samo da bi videli restorane, hotele i radnje iz svojih omiljenih scena.

Ekspedia je objavila da je posle emitovanja "Pravih domaćica Dubaija" interesovanje za putovanja u taj grad poraslo 30%.

Kerolajn Stenburi, koja je pre prelaska u Dubai bila deo "Ladies of London", rekla je da je sve to i dar i kazna.

- Fanovi Brava su toliko lojalni. Oni žele da budu uz vas, žele da vas podrže, žele da navijaju za vas.

Njen biznis je tokom godina padao i rastao, zatvarala je firme, pa otvarala nove. Danas vodi podkast, radi influenserski posao i otvara butik-hotel na Baliju koji će početi da radi 2026.

Foto: Profimedia/INSTAR Images

U međuvremenu, "Prave domaćice Salt Lejk Sitija" postale su turistički magnet, a lokalna turistička organizacija objavila je vodič kroz mesta gde su snimali emisiju.

Čak je i guverner Rod Ajlenda, Den MekKi, pozdravio novu franšizu koja se snimala tokom leta i premijeru najavio ovim rečima:

- Ovo je velika prilika da podržimo lokalnu ekonomiju i skrenemo nacionalnu pažnju na sve što Rod Ajland nudi.

Za neke žene, sve ove izjave su samo zabava i glamur. Za druge, pravi prst u oko. Jer dok najpoznatije domaćice sveta "prodaju luksuz", iza kulisa stoji jednostavna istina: čitava njihova ekonomija zavisi od toga da li će publika poverovati u njihovu priču, njihov brak, njihovu torbu, njihov sjaj. A baš tu, između stvarnosti i predstave, krije se ono što najviše boli - činjenica da ljubav i novac nikada nisu bili tako javno izloženi, i nikada nisu bili tako direktno povezani.

(Ona.rs / Newsweek)