Skriveni detalj na prvom kraljevskom portretu kralja Čarlsa III

Vreme čitanja: oko 2 min.

Objavljen je prvi portret kralja Čarlsa kao monarha, a mnogima nije promakao važan detalj na njegovoj ruci

Foto: Tanjug/AP

U čast predstojećeg krunisanja kralja Čarlsa III, "Illustrated London News" naručio je od Alastrea Barforda da napravi novi portret monarha Ujedinjenog Kraljevstva.

Autor je u umetničko delo dodao detalj koji ima posebno značenje, piše “Woman and home”.

Kralj Čarls III naslikan je kako drži levu ruku u džepu, a na njoj se, pored sata, nalazi i narukvica koja delom viri ispod manžetne sakoa. Ovu narukvicu kralj je dobio na poklon od amazonskog domorodačkog vođe Dominga Pisa u znak pomoći biodiverzitetu.

Umetnik je dodao ovu narukvicu na prvi portret kralja Čarlsa III kako bi istakao njegovo zalaganje protiv klimatskih promena i njegovu podršku održivosti.

Autor je na društvenim mrežama napisao:

- Prikazan je u odelu, a ne u kraljevskoj odeći. Nadam se da je ovo portret čoveka koji prenosi nešto od topline i empatije koju sam video dok sam ga posmatrao u palati.

Kralj nije pozirao za pravljenje ovog portreta; umesto toga, Alister je pozvan da posmatra kralja na prijemu o biodiverzitetu u Bakingemskoj palati u februaru. Imao je samo dve nedelje da naslika portret, piše "Spherelife".

U razgovoru za "Illustrated London News", koji od 1842. naručuje kraljevske portrete za krunisanje i jubileje, Alister je dodao da mu je posebno važno što je uspeo da “uhvati” saosećajan izraz lica kralja Čarlsa III.

- Velika je odgovornost raditi portret nekoga ko ljudima tako mnogo znači. Ako slikate nekoga koga poznajete, na portret prenose neke predrasude i uverenja. Iako ne poznajem kralja, on je oduvek prisutan u mom životu - rekao je umetnik.

Ovo nije prvi put da je Alaster slikao nekog člana britanske kraljevske porodice. On je 2015. slikao i kraljicu Elizabetu II, ali iz sasvim drugih razloga. Naručilac portreta takođe je bio "llustrated London News", a povod je bila činjenica da je kraljica Elizabeta II bila monarh koji najduže vlada. Doduše, Alister je tada imao tri meseca da naslika kraljicu Elizabetu.

On je uporedio ova dva umetnička dela i otkrio da je rad na oba portreta zahtevao drugačiji pristup njegovoj uobičajenoj praksi, jer ih je oboje posmatrao veoma kratko. Portrete rađene u tehnici ulje na platnu radio je na osnovu referentnog materijala koji je tom prilikom prikupio, kao i na osnovu onoga što je upamtio dok ih je posmatrao.

- Kraljica je imala detalje koji su rikazivali njenu zvaničnu ulogu. Portret kralja je intimniji pogled na čoveka koji stoji iza uloge - objasnio je autor  prvog kraljevskog portreta Čarlsa III.

(Ona.rs)