Šta može da vas zadesi kada destinaciju birate na društvenim mrežama: "Budite spremni na razočaranje"
Prema izveštaju jedne turističke kompanije, oko 60% pripadnika generacije 90-ih godina prošloga veka i 40% onih, koji su rođeni početkom ovoga koriste društvene medije, kako bi dobili ideje za putovanja
Prema rezultatima novije studije, skoro svaki treći putnik inspiraciju za odmor traži na društvenim mrežama. Kada su u pitanju mlađi putnici, taj broj je mnogo veći. Prema izveštaju jedne turističke kompanije, oko 60% pripadnika generacije 90-ih godina prošloga veka i 40% onih, koji su rođeni početkom ovoga koriste društvene medije, kako bi dobili ideje za putovanja.
Samo na društvenoj mreži TikTok oznaka "putovanja" ima 74,4 milijarde pregleda, dok ista oznaka na Instagramu ima 624 miliona postova.
Međutim, postoji i tamna strana svih onih besprekornih fotografija i video snimaka na društvenim mrežama. Možda će ljudi imati prevelika očekivanja, budući da je poznato da mnogi korisnici koriste razne filtere, kako bi njihovi postovi izgledali što bolje.
Razočarani putnici sada uzvraćaju udarac, koristeći upravo one društvene mreže, koje su im i prikazale nerealne fotografije i video sadržaje. Upravo ti korisnici objavljuju lične video zapise, na kojima se može videti kako mesta, koja izgledaju besprekorno na društvenim mrežama, zapravo izgledaju u stvarnosti.
Grad iz Diznijevog filma
Grafička dizajnerka i jutjuberka iz Južne Floride, 26-ogodišnja Olivija Garsija, dobila je inspiraciju da skrene malo sa planiranog puta. Prikazujući planine prekrivene snegom i grad, koji je naizgled inspirisan scenarijom Diznijevog filma, u videu je uspela da prikaže navodnu lepotu Gastonije, malog grada u Severnoj Karolini. Garsija je rekla da ne treba niko više da je ubeđuje da poseti tu destinaciju, navodi CNBC.
Jedini problem – fotografije na snimku su zapravo iz Švajcarske.
Bio je to deo šaljivih videa na TikToku, u kojima su korisnici označavali neka od najlepših i najprepoznatljivijih mesta u Evropi, kao da su u Severnoj Karolini. U jednom od videa je čuvena Milanska katedrala označena kao "nova Bass Pro prodavnica u šoping centru Concord Hills", blizu Šarlota u Severnoj Karolini".
- Ušli smo u grad i bio je to sasvim običan grad - rekla je Garsija, dodajući da uopšte nije bilo planina, kao na snimku.
Zato je napravila duhoviti video, kojim je dokumentovala njenu posetu gradu, prikazujući prljavu benzinsku pumpu i oronule zgrade, iako je primetila da se fokusirala na "ne baš lepa" područja Gastonije.
- Uvek misliš da je to u redu, jer se dešava drugim ljudima. Ali tebi se takve stvari ne događaju, jer smatraš da si dovoljno pametna da možeš da zaključiš kada su stvari istinite, a kada ne - rekla je.
Budući da je njen video postao viralan, Garsija je razgovarala sa gradonačelnikom Gastonije, koji joj je ponudio da je povede u obilazak, ako dođe sledeći put. Takođe se pojavila u emisiji "The Kelly Clarkson Show", u kojoj je govorila o svom iskustvu.
- Istražite...jer biste mogli da završite negde gde niste želeli da budete. I ne verujte svemu što vidite na internetu - rekla je tada Garsija.
"Prelep, skriveni bazen u pećinama"
Tridesetogodišnja blogerka Lena Tak takođe je bila žrtva glamuroznog videa na društvenoj mreži TikTok.
Dok se vozila od Brizbejna do Melburna, donela je odluku da poseti "prelepi, skriveni bazen u bašti", koji je videla na toj društvenoj mreži. Šetnja termalnim bazenom u pećinama Jarangobili delovala je kao odlična ideja.
Ali tokom vožnje do tog mesta, njen telefon je izgubio domet, što je značilo da nije imala precizna upustva o lokaciji, ni navigaciju. Morala je da vozi neasfaltiranim putem 10 minuta, pre nego što je krenula da vozi niz vrlo strmo brdo.
Kada je stigla do bazena, bila je iznenađena, jer je otkrila da je bazen prepun porodica i dece koja su vrištala, slično kao javni bazen, navela je.
- Sve o čemu mogu da razmišljam jeste koliko ljudi je mokrilo tu - navela je u videu, dodajući da je to iskustvo bilo apsolutna suprotnost videu, koji je bio postavljen na toj društvenoj mreži.
Takođe je napomenula da, iako putnici treba da budu otvorenog uma i spontani u donošenju odluka o izboru destinacija, svakako treba dobro da istraže pre nego što se upute negde.
Eterične vode
Fotografije Terme di Saturnia u oblasti Toskana u Italiji prikazuju prelepu plavu vodu, iz koje se polako diže para. Ali to u stvarnosti nije tako, rekla je 28-ogodišnja Ana Mihaljević, digitalni menadžer.
Na njenu posetu ovoj destinaciji uticali su i brojni postovi na društvenim mrežama, na kojima se može videti "gotovo idilična" scena. Ali tamo ju je zatekla voda zelene boje, koja je imala miris pokvarenih jaja, zbog prisustva sumpora i banja je bila izuzetno posećena.
Većina posetilaca je pozirala za fotografije, verovatno za društvene mreže, primetila je, dodajući da to svakako nije mesto za opuštanje.
Ana je istakla da ukoliko neko želi da posećuje destinacije, bez prethodnog istraživanja, mora da bude spreman na razočarenja, mada će neka mesta biti još bolja.
Mladi putopisac, Markus Rimišer saglasan je sa tim da je ova banja izgledala potpuno drugačije na društvenim mrežama. Zato je snimio video sa oznakom "Insta vs. Reality: Europe Edition", u kome je pokazao i razočarenje toskanskim izvorima, kao i spotovima iz Švajcarske, Madeire i Rima.
(Ona.rs)