"Body positivity" trend počeo je kao otpor prema objektivizaciji ženskih tela i postao kamen temeljac, prekretnica u svetu u kom nam se kroz medije i kulturu konstantno nameće da izgledamo savršeno.
Gde god se okrenemo, uključimo TV ili otvorimo internet, tu su reklame za raznorazne dijete, proizvode za mršavljenje i fitnes sprave, muzički spotovi koje krase perfektno izvajani modeli, modne piste s "izgladnelim" manekenkama, filmovi u kojima skoro uvek glavnu ulogu igra žena koja odgovara današnjim standardima lepote.
Činjenica da je stvarnih osoba koje mogu da se poistovete s onim koje viđamo na ekranu vrlo malo, kao i osvešćivanje osećaja diskriminacije i izopštenosti, pokrenulo je lavinu koja je uspela da prodrma svet i donese nam "plus size" manekenke na pisti "Victoria's secret" anđela, "plus size" modele na raznim kampanjama svetskih brendova, kao i raznolikost u multimedijalnom svetu.
Influenseri su počeli da otkrivaju svoje "mane" na platformama, snimajući celulit, strije i sve ono što se ne vidi na "dobro ispoziranoj" fotografiji.
Ono što je počelo kao ohrabrivanje žena svih veličina i pronalaženje lepote u različitim oblicima ženskog tela, polako prerasta u industriju koja se okrenula protiv sopstvenog mota koji glasi - pozitivnost i prihvatanje.
Sve je počelo s "Tik Tokom" i korisnicima koji su isključivali one što se ne uklapaju u njihove "plus size" standarde, nazivajući ih "mršavim ljudima koji ne pripadaju tu". Širu javnost najviše su zabrinuli video klipovi što ohrabruju prejedanje i nezdrav način života, sve pod maskom "pozitivnosti i prava izbora".
Uticajne tiktokerke s velikim brojem pratilaca snimaju sadržaj "Šta jedem u toku dana", koji propagira unošenje ogromne količine kalorija, tvrdeći da su "sasvim zdrave i da im vežbanje nije potrebno". Naravno, svako ima pravo na izbor životnog stila, no uticaj na omladinu u razvoju može biti opasan.
Raste brojka onih koji su se oglasili da su "napustili" spornu zajednicu iz razloga "ušuškanosti" i nedostatka želje da menjaju nezdrave navike. Takođe, pritisak da se ne smeju osećati loše u vezi sa svojim izgledom i da konstantno moraju da budu zadovoljni, stvarao im je anksioznost.
Na sreću, postoji mnogo prihvatljivija zamena - trend "neutralnosti tela", koji u potpunosti isključuje estetski momenat, a za njega se zalažu Adel i Rebel Vilson, dive koje su izgubile zavidan broj kilograma.
Adel je naglasila kako svoje telo treba voleti zbog onog što čini za nas, a ne zbog odraza u ogledalu.
- Osećala sam se užasno kad su fanovi rekli da sam ih izdala i podlegla pritisku. Mislila sam: "Niste vi tu sa mnom u četiri ujutro kada imam napade panike zbog disbalansa hormona"; zdrav život mi je promenio fokus, učinio me mentalno i fizički jačom, ta odluka nije imala apsolutno nikakve veze sa estetikom - govorila je za "Dailymail".
Rebel Vilson u razgovoru za "Hello" je rekla:
- Cilj nikada nije bio dijeta ili gubitak kilograma da bih stala u određenu haljinu. Cilj je bio pronalaženje balansa u životu.
No, to nije sprečilo društvene mreže da "gore" od besa. Pripadnici "body positivity" zajednice su ih samoproklamovali za uzore, iako se one nikad nisu izjasnile tim povodom, te su bili besni nakon što su u potpunosti promenile imidž.
Trend zauzimanja neutralnog stava zalaže se da treba da hvalimo svoje telo zbog onog što svakog dana čini za nas i da u potpunosti eliminišemo momenat objektivizacije; društveni trendovi "lepog i prihvatljivog" se konstantno menjaju, ali s njima ne bi trebalo da se promeni i naše samopouzdanje.
Veoma je važno da osvestimo svaku negativnu emociju koju osećamo i prihvatimo je kao validnu, umesto da forsiramo sebe da budemo "pozitivni". Sve ono što nam smeta, ne treba da nas čini nesigurnim, ali treba da nas podstakne na određenu životnu promenu.
(Ona.rs)
Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).
Video: Natalija Avemaria, vlasnica, osnivačica i dizajnerka brenda Dress me in denim
Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.