
Stefan otkriva lice i naličje kruzera: Zarada je dobra, a ljubavi brzo blede - gosti nekad završe i u zatvoru
Sumirano
- Stefan Stojšić iz Sremske Mitrovice radio na kruzerima kao personalni trener i menadžer.
- Putovao na sve svetske okeane i obišao preko 60 zemalja.
- Sada radi kao regruter, pomaže drugima da započnu karijeru na kruzerima.
- Iskustva sa kruzera uključuju izazove, romantične odnose i neobične situacije sa gostima.
- Rad na kruzeru pruža priliku za dobru zaradu i razvoj karijere bez troškova stanovanja.
Kada je pre nekoliko godina rešio da spakuje kofere i krene na brod, Stefan Stojšić iz Sremske Mitrovice nije mogao ni da nasluti da će ga taj korak odvesti na sve svetske okeane - i da će mu zauvek promeniti život. Na kruzerima je bio sve: personalni trener i menadžer, ali i čovek koji je naučio da se snađe u svakoj situaciji, od glamuroznih večeri do najtežih dana na pučini. Danas, sa 31 godinom, on više ne plovi, ali svoj život i dalje vezuje za more. Sada kao regruter, pomaže drugima da zakorače u avanturu koja je njemu obeležila mladost. Njegova priča je priča o hrabrosti da se otisne na pučinu, ali i mudrosti da se vrati i prenese znanje drugima.
Za Ona.rs otkrio je više o izazovima života na moru, bez porodice, prijatelja, interneta, ali i svim zabavnim stvarima koje su mu se dogodile. Odluka da ode na kruzer nije došla lako, ali Stefan je u tome video priliku za napredak i učenje.
- Ideja da odem na kruzer pojavila se odmah nakon što sam završio ekonomski fakultet. Čuo sam da je posao na brodu dobro plaćen i da postoje velike mogućnosti za brz napredak. Moj cilj je od starta bio menadžerska pozicija, a kako sam već bio sertifikovani fitnes instruktor i personalni trener, iskoristio sam upravo to kao ulaznicu u industriju.

Zaposlio se kao personalni trener, a već posle pet meseci prvog ugovora napredovao je do pozicije asistenta menadžera. Ipak, novi početak nosi sa sobom i nove izazove.
- Prvi meseci su bili dosta dinamični, jer sve vam je novo, nepoznato i uzbudljivo. Nakon šest nedelja prešao sam sa manjeg broda na kruzer duplo veće veličine, gde me je čekao potpuno novi tim, novi izazovi, ali i prilika da otkrijem nove destinacije i da se profesionalno još brže razvijam.
Došla je na kruzer i potrošila 15.000 dolara na botoks i filere
Rad sa ljudima uvek donosi razne nepredvidive situacije, a verujemo da bi, za sve to vreme koje je Stefan proveo na brodu, samo od anegdota mogao da sastavi knjigu.
Ipak, jednu situaciju je izdvojio jer mu je posebno ostala u sećanju.
- Suprug jedne gošće došao je vidno besan da se žali jer je njegova žena potrošila vise od 15.000 dolara na različite medicinske tretmane - botokse, filere i još mnogo toga, što u našim spa centrima nije retkost. Naravno, sve je to bilo urađeno uz njen potpis i saglasnost, ali račun je išao na njihovu zajedničku karticu. On je tada dramatično zapretio da ću ja, kao Spa menadzer u tom centru, biti na svim vestima zbog toga, jer kako smo mi mogli da dozvolimo da ona odradi sve te tretmane bez njegove saglasnosti. Pošto je gost bio iz Meksika postoji mogućnost da sam, makar na kratko, postao poznata ličnost i u Meksiku a da ni ne znam.

Skandalozna očekivanja, neobični zahtevi i situacije kada obezbeđenje mora da reaguje - sve to je bilo sastavni deo Stefanovog života na kruzeru.
- U retke prilike se desi da neki gosti imaju potpuno neprimerena očekivanja - poput toga da masaža podrazumeva i neku dodatnu uslugu. Tokom moje menadžerske karijere, na više od 13 brodova na kojima sam radio, to se dogodilo svega jednom ili dva puta. U takvim slučajevima postoji jasan protokol: terapeut odmah obavesti mene kao menadžera, a ja pozovem obezbeđenje. Gost se tada odvodi u posebnu prostoriju na brodu, koja praktično funkcioniše kao zatvor, dok se ne sprovede dalja procedura i odluči o njegovoj sudbini.

Kako nam je Stefan ispričao, važno je naglasiti da su svi zaposleni na kruzeru maksimalno zaštićeni - tu su kamere na svim javnim mestima, a obezbeđenje i brodska policija uvek reaguju momentalno.
O ljubavi na brodu i šta znači "obrnuti ananas"
Mnoge ljubavi započele su upravo na brodu. Ljudi iz raznih delova sveta, koji verovatno nikada ne bi došli u dodir jedni sa drugima, ne mogu da se odupru silama privlačnosti na brodu. Stefan nam je objasnio zašto je to tako.
- Što se romantičnih odnosa tiče, oni su na brodu često mnogo intenzivniji nego na kopnu, prosto zbog okolnosti u kojima se nalazite. Upućeni ste jedni na druge, provodite skoro sve vreme zajedno i ti odnosi uglavnom traju onoliko koliko i sam ugovor - par meseci. Naravno, postoje i izuzeci: neki parovi kroz godine ostaju zajedno i rade na istim brodovima, pa praktično žive svoj partnerski život na moru, ili kopnu.

Možda kratkog daha, a možda ljubav za ceo život. Ipak, neki nisu tako "pošteni" pa vode dvostruke živote.
- Ima i onih koji vode "dva života" - jedan kod kuće sa porodicom, a drugi na brodu sa romantičnim partnerom. Često se kaže da na brodu nosite "ružičaste naočare" - sve izgleda intenzivnije i emotivnije nego što zapravo jeste. Tek kada se ugovor završi i vratite na kopno, shvatite da taj odnos možda nije bio toliko snažan koliko vam se činilo dok ste živeli u toj posebnoj atmosferi.

Mnogi kažu da "obrnuti ananas" samo naleti i iznenadi te, a opšte je poznato da je to simbol za svingere. Stefan nam je otkrio da li je naišao na neke eksplicitne situacije ili ponude.
- Različite kruzing kompanije organizuju i različite tematske krstarenja - pa tako postoje i ona gde je fokus upravo na ovakvim, da kažemo, "opuštenijim" temama. Ipak, kada je reč o posadi, pravila su vrlo stroga: bilo kakav intimniji kontakt sa gostima je strogo zabranjen, pa čak i obična fraternizacija može dovesti do momentalnog otkaza. Zbog toga se većina zaposlenih toga i pridržava - ljudi su na brodu prvenstveno da rade i obezbede egzistenciju za sebe i svoje porodice. Zato se takvi odnosi uglavnom svode samo na članove posade, među kojima se i stvaraju bliske i romantične veze, ali na način koji ne ugrožava posao.
Mračna strana kruzera - mrtvačnica i susret sa neizbežnim
Većina kruzera, ako ne i svi, imaju i mrtvačnice. To je posledica činjenice da na brodu putuje i po nekoliko hiljada ljudi, od kojih su mnogi starije životne dobi, pa su medicinski incidenti ponekad neizbežni.
- S druge strane, postoje ljudi koji jednostavno poslednje dane života odluce da provedu bas na ovakvim krstarenjima. Na brodu postoje strogi protokoli za ovakve situacije. Recimo, koristi se takozvani "kod alfa", koji označava životno ugrožavajuću medicinsku situaciju. Kada se taj kod oglasi preko razglasa, svi znamo da se dešava nešto ozbiljno - nekada se osoba spase, ali nažalost, nekada se dogodi i suprotno. Moj rad u spa centru nije bio direktno povezan sa tim situacijama, ali pošto se oglašavanje koda emituje u sve kabine, svi članovi posade postaju svesni da se nešto krupno dešava na brodu. To ume da ostavi težak osećaj.

Kažu, ljudi budu dugo na brodu pa "polude" - od nedostatka kontakta sa bližnjima, ličnog osećaja slobode ili jednostavno zbog tla koje se stalno ljulja. Saznali smo kako se naš sagovonrik nosio sa trenucima kada mu nije bilo baš najprirodnije da se tu nalazi.
- Može se reći da u tome ima istine - naravno ne u bukvalnom smislu, ali život na kruzeru jeste specifičan lajfstajl iz kog nije lako "izaći iz kola". Postoje ljudi koji po 20 I vise godina rade na kruzerima. Tokom prvih angažmana, bio sam mnogo društveniji: dosta vremena sam provodio sa kolegama u crew baru posle posla i uživao u druženjima. Međutim, kako je moja karijera napredovala i kako su obaveze postajale sve veće, primetio sam da sam sve više tražio svoj mir. To sam nalazio u malim ritualima - povlačenje u kabinu, svakodnevna šetnja po luci kada bi se ukazala prilika, treniranje u teretani ili gledanje omiljene serije. Na kruzeru ste konstantno okruženi ljudima, i ako ste ekstrovertni tip, to vam prija. Ali ako ste introvert, može da vam crpi energiju, pa su ti mali trenuci samoće i brige o sebi ključni da sačuvate stabilnost i balans.
Stefan je obišao više od 60 zemalja
Što se tiče spa centra, dani tokom kojih se plovi, uvek su značili da je posao na vrhuncu - tada je biznis cvetao jer je Spa centar bio krcat, a i Stefan lično, kao personalni trener i kasnije kao spa menadžer, zarađivao je najviše.
- Ipak, jednako važan balans donosili su dani kada smo bili usidreni, jer sam tada imao priliku da istražujem destinacije. Zahvaljujući tom poslu obišao sam više od 60 zemalja, a među najlepšim uspomenama izdvajam Luksor u Egiptu, Maldive, Petru u Jordanu i, naravno, nezaboravni Tajland.
Jednu destinaciju ipak pamti kao "vau, zbog ovoga vredi sve što radim".
- Pored gore pomenutih destinacija, Island je definitivno nešto što se takodje izdvaja. Rejkjavik, centralni trg, plava laguna, crna plaza i neverovatna priroda I vodopadi oko njih ostavili su snažan utisak na mene. Posebno iskustvo bilo je videti glečere i obići prirodna čuda koja se retko gde mogu doživeti. To je bio onaj trenutak kada sam sebi rekao - da, zbog ovakvih prizora vredi sav trud i rad na brodu.

Kruzer je kao organizam za sebe i svaki organ u njemu, kao i u telu, radi skoro pa neprestano. Tako da je sasvim normalno da smena traje i po 10-15 sati dnevno, pa i svaki dan tako.
- Kada ste na kruzeru, jako brzo se naviknete na užurban ritam života i rada. Toliko da vam kasnije, kada dođete na kopno, sve deluje usporeno i gotovo dosadno jer ste navikli na konstantnu dinamiku i da se stalno nešto dešava. Taj tempo sam uspevao da izdržim zahvaljujući malim ritualima - dnevnim posetama kafeteriji na brodu, uz obilje kafe i poneki Red Bull, naravno novac je uvek glavni i najbolji motivator za sve, tako da ukoliko kafa ne pomogne, otvorio bih bankovni račun da se dodatno motivišem.
Bez interneta, porodice i prijatelja - kako?
Od 2019. kada je on počeo da radi, pa sve do početka 2024. godine, internet na kruzerima je zaista bio užasan - skup, spor i ograničen. Mogli ste da pošaljete poruku eventualno uđete na Instagram, ali ništa ozbiljnije od toga. Zbog toga su se članovi posade često snalazili tako što bi izlazili na obalu da uhvate besplatan Wi-Fi ili kupovali lokalne SIM kartice kako bi makar na kratko mogli da razgovaraju sa porodicom i prijateljima.
- Danas je situacija potpuno drugačija - od 2024. godine većina kruzera je uvela satelitski internet odličnog kvaliteta. Sada možete da strimujete Netflix, skrolujete po TikToku i Instagramu ili da obavljate video pozive bez ikakvih problema. To je ogromna razlika - sada je svakodnevni kontakt sa porodicom i prijateljima daleko lakši i prisniji, što značajno olakšava život i rad na brodu.

Stefan nam je otkrio i da li su postojali trenuci u kojima je samo želeo da spakuje kofer i ode svojoj kući.
- Iskreno, ja sam od samog početka znao sa kojim ciljem odlazim na kruzer - finansijska stabilnost i mogućnost da sebi obezbedim kupovinu nekretnina. Zbog toga nisam imao one dramatične trenutke kada poželite da spakujete kofere i odustanete. Najviše mi je, posebno na početku, nedostajala stabilna internet konekcija i kontakt sa spoljnim svetom. Često se osećate izolovano, kao da ne učestvujete u svakodnevnim dešavanjima kod kuće. Sada je to mnogo lakše, ali ranije je bilo zaista izazovno. Naravno, bilo je i trenutaka kada sam klonuo duhom - uglavnom kada nismo uspeli da ispunimo zadate ciljeve ili targete. Kako sam perfekcionista, to bi me donekle pogađalo. Ipak, na sledećem kruzeru kada bismo ostvarili bolje rezultate i zaradili više, sve bi se vrlo brzo ispravilo i motivacija bi se vratila.
Stefan je od samog starta vođen svojom ambicijom i jasno zacrtanim ciljem, pa je tako napredovao do statusa regrutera koji radi sa kopna.
Šta te motivisalo da pređeš sa života na brodu u ulogu regrutera? Kako izgleda tvoj posao danas. da li je izazov veći motivisati mlade da odu ili ih pripremiti na ono što ih čeka?
- Moj prelazak na kopno bio je prirodan sled događaja. Nakon pet ugovora kao spa menadžer i rada na više od 13 različitih brodova, imao sam utisak da sam dostigao vrh operativnog rada na kruzerima i svoj maksimum u toj ulozi. Kako sam osoba koja voli napredak i razvoj, bilo je logično da se okrenem sledećem izazovu. U tom trenutku ukazala se prilika da postanem regruter, što mi je delovalo kao najbolji izbor među nekoliko ponuđenih pozicija na kopnu, sto moram napomenuti je i dalje u sklopu moje kompanije sa kojom sam prosao kroz sve prethodne pozicije. Iako sam na brodu zarađivao više, posao regrutera mi je doneo druge benefite - stabilniji život, mirniji partnerski odnos i mogućnost da inspirišem ljude.
Ima li na kruzeru mesta za ozbiljnu zaradu?
Naravno, život na kruzer nije za svakoga, ali Stefan ipak preporučuje svima da probaju.
- Najlepši deo ovog posla jeste što mogu da motivišem druge da izađu iz svoje svakodnevice i upuste se u avanturu koju bih preporučio svima. Rad na kruzeru nije samo posao - to je prilika da upoznate različite kulture, ljude, ali i sebe i svoje granice, kao i naravno dobro da zaradite.

Ko se odluči da se oproba u životu na velikim kruzerima kojima nemirni talasi skoro da ne mogu ništa, Stefan ima posebnu poruku.
- Moj savet je uvek isti: iskoristite ovu priliku najbolje što možete. Budite uporni i nemojte odustajati nakon prve prepreke, tek nakon drugog ili trećeg počinjete da vidite prave benefite i otvaraju vam se mogućnosti za napredak. Ako imate ambicije, kruzer industrija vam omogućava da dođete do veoma dobrih pozicija - uz disciplinu, rad i malo sreće da se nađete u pravo vreme na pravom mestu, vaš status i zarada mogu značajno da rastu.
A zarada? Zarada je i te kako moguća, ali samo ako znate jedno.
- Na svakoj poziciji moguće je zaraditi dobro, pod uslovom da znate zašto ste došli i šta želite da postignete. Ako vam je cilj da kupite auto, stan ili kuću - kroz nekoliko ugovora to je ostvarivo. Glavni razlog za to je što na brodu nemate troškove stanovanja i režija, a jedini izdatak su vam sitnice u luci ili shopping ako to volite. Zbog toga kruzer posao predstavlja izuzetnu priliku ne samo za karijeru, već i za ozbiljnu uštedu i finansijsku sigurnost, poručuje Stefan.
(Ona.rs)
Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).
Video: Mračna tajna malog, slatkog ananasa na vratima soba na kruzeru: Otkrijte šta znači ova nalepnica
Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.