• 0

Kirsten Nojšejfer je najhrabrija žena na svetu: Jedina skiperka plovi planetom u najekstremnijim uslovima

Kirsten od detinjstva plovi malim čamcima, ali se od 2006. godine jedrenjem bavi profesionalno. Njena Golden Globe Race 2022 trka još uvek traje

  • 0

Postoji samo jedna žena koja učestvuje u "Golden Globe Race 2022" i ona je isplovila na solo izazov oko sveta.

Južnoafrička skiperka Kirsten Nojšejfer (39) trenutno je na drugom mestu i jedrila je i do 170 milja dnevno u svom plovilu (vrste "cutter", modela Cape George) 36 stopa, pod nazivom "Minehaha".

Minehaha je fiktivna žena iz pesme Henrija Vodsvorta Longfeloa iz 1855. godine - "Pesma o Hajavati". Ona je ljubavnica glavnog lika iz pesme, Hajavate. Za ime Minehaha se kaže da u pesmi znači "voda koja se smeje". Tačnije, na dakota sijuks jeziku znači "vodopad" .

Kirstenin Cape George 36 ima najveću površinu jedra u floti "Golden Globe Race 2022" – 806 kvadratnih stopa i daje impresivne dnevne proseke od 170 milja.

Solo avanturista

Kirsten od detinjstva plovi malim čamcima, ali se od 2006. godine jedrenjem bavi profesionalno. Od obuke za jedrenje do isporuka jedrilicama izgradila je raznovrstan skup veština i iskustva. Godine 2015. počela je da radi za Skipa Novaka na njegovim pelagijskim ekspedicijama na Južnu Džordžiju, Antarktičko poluostrvo, Patagoniju i Foklande.

Kirsten je otplovila nekoliko filmskih ekipa kako bi snimili lepotu Antarktika. Bila je predstavljena u jednoj od emisija Nacionalne geografije "Ostrvo uskrsnuća divljeg života sa Bertijem Gregorijem" dok je plovila sa njegovom posadom širom Južne Džordžije. Takođe je plovila i sa ekipom BBC-jeve serije "Sedam svetova, jedna planeta", a cilj je bio dokumentovanje ponašanja grabljivice foke leoparda u borbi sa gentoo pingvinom i ponašanja albatrosa sa ostrva Bird u Južnoj Džordžiji.

Uz jedrenje, uživa i u drugim solo avanturama. Vozila se biciklom iz Evrope do Južne Afrike (15000 km tokom otprilike jedne godine) kada je imala samo 22 godine. Putovala je kroz severozapadnu i centralnu Afriku u južnu Afriku i na kraju završila na rtu Agulhas. Putovanje je donelo iskušenja i nevolje, ali je obogatilo njen život u svakom smislu - spoznala je lepote i značaj ovog kontinenta za čovečanstvo.

- Zaista volim avanturu - to je ono što me pokreće. I volim da se upuštam u ove avanture sama i znam da se mogu osloniti samo na sebe kada sam tamo, da znam da moram da kopam duboko da u sebi pronađem snagu koja mi je potrebna da savladam neizbežne prepreke. Volim nepoznato! To je zaista način da upoznam sebe, i da upoznam svoj potencijal - takođe je na neki način i unutrašnje putovanje - objasnila je Kirsten, a piše "Cdn.revolutionise.com.au."

Kada je nastao Golden Globe Race

Njen trenutni najvažniji izazov je solo trka "Golden Globe Race 2022". Ova retro trka je zasnovana na prvoj samostalnoj trci koja se održala 1968. godine, koja je predstavljena u filmu "The Mercy", sa Kolinom Firtom u glavnoj ulozi. Da bi ostali verni originalnoj turi, čamci su starijih dizajna, ne veći od 36 stopa, a moderna navigaciona tehnologija, poput GPS-a, nije dozvoljena. Umesto toga, takmičari zavise od svojih veština u "nebeskoj" navigaciji i mrtvom računanju. To znači plovidbu bez savremene tehnologije ili prednosti satelitskih navigacionih pomagala.

Ruta za trku je Francuska, Atlantik, istok - oko Južnog okeana, i nazad uz Atlantik do Francuske - približna udaljenost od 30.000 nautičkih milja, od sedam do devet meseci ili više na moru. Ovo je uglavnom trka gde se prepliću iscrpljenost, sreća, pomorstvo i avantura!

Takmičari moraju jedriti u proizvodnim čamcima ukupne dužine između 32 stope i 36 stopa (9,75 – 10,97 m) projektovanim pre 1988. godine koji imaju kobilicu pune dužine sa kormilom pričvršćenim za njihovu zadnju ivicu. Ove jahte su teško građene, jake i čvrste, slične su konceptu Sir Robinovog 32 stope broda Suhaili (iz prvobitne trke).

Pravila su takođe ekstremna, osim što su takmičari sami na brodu i komuniciraju samo putem radija, oni nemaju prava da se bilo gde zaustavljaju.

Ovo je trka bez prestanka, tako da svaki učesnik koji je primoran da napravi jedno zaustavljanje ili pokvari pečat na svom prenosivom GPS ploteru neće imati pravo na bilo kakve zvanične trofeje ili refundiranje. Sa jednim zaustavljanjem vraćaju se u "Chichester" klasu i imaće prava da završe trku do 14. juna 2023. godine u 15.00 i dobiće "Chichester" plaketu. Oni koji su se dva puta zaustavili biće potpuno diskvalifikovani.

Iako su učesnici praćeni 24/7 putem satelita, oni neće moći da dobijaju informacije o svojoj lokaciji osim ako se ne pojavi hitan slučaj i ne razbiju svoju zapečaćenu sigurnosnu kutiju koja sadrži GPS i satelitski telefon. Ovo, međutim, ima posledice. "Lomljenjem" pečata smatra se da su takmičari napustili trku.

Za razliku od trenutnog profesionalnog sveta elitnih okeanskih trka, ova trka nas vraća u vreme poznato kao "zlatno doba" solo jedrenja.

Oseća se prihvaćenom i jednakom

Što se tiče toga što je do sada bila jedina takmičarka, Kirsten je izjavila:

- Ne osećam se posebno čudno, pošto sam toliko navikla da sam uglavnom bila jedina ženska skiperka u ovim krugovima. Ja sam jedina žena čarter skiper na Skip Novakovim čamcima do sada, tako da sam valjda prilično navikla da budem u industriji u kojoj dominiraju muškarci. Poželela bih dobrodošlicu ženskim učesnicama, ali inače sam srećna što se takmičim sa momcima kao ravnopravna.

Svakom skiperu je dozvoljeno do poseduje faks-mašinu za primanje vremenskih karata.

Oni mogu da se kreću samo pomoću papirnih karata i sekstanta, koji se koristi za određivanje ugla između horizonta i nebeskog tela, kao što su sunce, mesec ili zvezda, da bi se odredila geografska dužina i širina čamca. Sve njihove proračune i beleške o nebeskoj navigaciji potrebno je čuvati radi inspekcije nakon trke. Ako to ne učinite, može doći do diskvalifikacije.

Napredak u rodnom gradu

Iz dana u dan menja se pozicioniranost takmičara, a 8. novembra 2022. godine, oko ponoći, na završetku druge etape trke, u Kejptaunu, Kirsten je posle petog mesta zauzela drugu poziciju.

 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Golden Globe Race (@goldengloberace)

Izuzetan rezultat baš na ovom mestu ima posebno značenje jer je Kejptaun rodni grad takmičarke u koju su sada usmereni svi pogledi fanova "Golden Globe Race-a".

Spasavanje koje je pratio ceo svet

U ekstremnim uslovima Golden Globe Race-a takmičari su prepušteni sebi, komuniciraju putem radija, preko koga se obraćaju i za pomoć. Baš u takvoj situaciji našao se i takmičar Tapio Lehtinen.

Otputovao je iz Les Sables d'Olonne France 4. septembra nakon što je prošao kroz Kejptaun kapiju, išao je prema Australiji i Južnom okeanu. Na tom putu je aktivirao ASteria's EPIRB, na 460 nautičkih milja od Port Elizabeta u Južnoj Africi. Tapio je takođe aktivirao opciju koja ukazuje na opasnost, da mu je brod potopljen usred okeana i da ga je možda napustio.

Obližnji komercijalni brodovi su kontaktirani kako bi preusmerili svoju poziciju, a najbliži su bili takmičari Golden Globe Race-a Kirsten Nojšejfer i Abhilaš Tomi, 105 odnosno 170 milja od Tapiove lokacije.

Kirsten je ipak uz povoljne vetrove stigla prva. Novembra 19. Tapio je javio da je pričao sa Kirsten, a potom i da ju je video. Ubrzo potom od Kirsten je stigla poruka koja je umirila sve koji su širom sveta pratili ovu akciju spasavanja:

"Tapio je siguran u suv."

(Ona.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Najnovije iz rubrike Ona