Gastronomski vodič Gault&Millau konačno i u Srbiji
Veliki broj turista koji svakodnevno pristižu u zemlju, podstakao je razvoj gotovo svih grana turizma. Tako je u moru informacija koje su putem televizije, interneta i štampanih medija preplavile svetsku gastronomsku scenu, neophodno bilo da se na sistematizovan način prikažu nezavisne i kompetentne informacije o restoranima i drugim ugostiteljskim objektima.
Potreba je prepoznata od strane Mire Šemić, ugledne somelijerke, koja je na tržište Srbije uvela kompetentan, nezavisan i pouzdan vodič u kojem se restorani ocenjuju po istim, utvrđenim kriterijumima. Kako je vodič prisutan od 1962. i već je proveren od strane velikog broja zemalja - među kojima su Nemačka, Austrija, Francuska, pa čak i Japan, Brazil i Australija - u Srbiji je omogućen pouzdan način na koji gost može tačno da zna kakav kvalitet može da očekuje.
- Gastronomski vodič Gault&Millau već postoji u Sloveniji i Hrvatskoj. Kolika je zainteresovanost turista u tim zemljama za ovo izdanje?
- G&M je kredibilan u ocenjivanju ugostiteljske ponude jer se, u svim državama u kojima je prisutan, ocenjivanje vrši na isti način i po identičnim pravilima. Time je i stekao veliko poverenje kod korisnika koji, po broju dodeljenih kapa, tačno znaju koji nivo usluge mogu očekivati u ugostiteljskom lokalu. Po iskustvima iz spomenutih država, promet u lokalima se povećao za 25% već po prvoj godini od predstavljanja u G&M vodiču. Vodič je dostupan turistima u turističkim informativnim centrima, knjižarama i na benzinskim pumpama. Predstavlja pomoć svakom turisti u odluci kakav tip restorana želi da poseti. Jednako dobro je primljen i od strane ugostitelja i turista. Što ukazuje na to da je interes zaista veliki.
- Šta je presudilo da Srbija bude sledeća zemlja koja će dobiti svoje izdanje Gault&Millau vodiča?
- Ubrzani razvoj turizma u Srbiji, mnoštvo turista koji stižu u zemlju, sigurno je podstakao TOS da nas kontaktira i pozove na saradnju. Srbija, pored svojih prirodnih lepota i istorijskog nasleđa nudi i odličnu hranu, vino, rakiju... topao osmeh i gostoprimstvo. Svaki turista će posle razgledanja i otkrivanja lepota Srbije, želeti da uz bogatu trpezu doživi i gurmanske užitke. Zadnjih godina je evidentno da je u svetu značajno porastao interes turista za vinska i gastro putovanja, a to znači da im se preko uživanja u izvrsnoj hrani i pićima približi duh naroda, tradicionalna gastronomija, pokažu navike koje su se razvijale vekovima. Srbija ima šta i da pokaže i da ponudi. Tu se uvek družilo i uživalo uz pun sto. TOS to dobro zna i raduje nas što kroz gurmanske doživljaje žele da još više promovišu vašu zemlju.
- Šta Srbiju izdvaja od drugih zemalja, kada je reč o gastronomskoj ponudi?
- Sigurno da je to bogatstvo, i prirodno i kulturno. Vekovi su ostavili izuzetno nasleđe u kulturi uživanja, raznolikosti hrane, recepata, običaja. Istorijski uticaji različitih kultura su oblikovali bogatstvo i raznolikost u hrani i gastronomskoj ponudi. Pogotovo što je u Srbiji još uvek izvrsna ponuda vrhunskog mesa, ribe, povrća i voća, kao i autohtonih prehrambenih proizvoda. Turistima se nudi bogatstvo ukusa i bogatstvo različitih načina pripreme izvrsnih jela.
- Srbija je poznata po tradicionalnim jelima i specijalitetima, ali koliko su joj bliski moderni svetski trendovi i gastro koncepti?
- Kao što je svaki deo našeg života pod uticajem nekih novih smernica, trendova, mode, tako je i u načinu ishrane, pripremanju i prezentaciji hrane. Užurbani život je na jednoj strani doneo jednostavne, prečišćene, skoro dijetalne načine ishrane ali i uticaj na gurmanski pristup hrani. Pored velikih porcija ukusne, mesne, prebogate hrane, pripremljene na tradicionalne načine sa puno raznih pečenja, upotrebe žara i ražnja već par godina je trend prisutan i kod degustacijskih menija malih porcija, različitih ukusa i brojnih „gangova“. Želja je da se gost prošeta kroz različite ukuse, načine pripremanja hrane i sa naglaskom na lepoj prezentaciji. To je popularno u celom svetu i normalno je da se takva ponuda širi i u Srbiji, istina samo u većim gradovima.
- U kom smeru mislite da će se srpska gastronomska ponuda kretati u narednih 5 godina?
- Iskreno verujem i nadam se da će Srbija, pored ponude odličnih tradicionalnih jela sve više razvijati ponudu hrane koja će se bazirati na tradicionalnim jelima, jer je prepoznatljivost uvek važna, ali pripremljenim sa više pažnje, na malo lakši način, sa primenom novih tehnika i sa više kreativnosti pri serviranju. Ne smemo zaboraviti da u hrani prvo uživamo očima, a onda i ustima. Sa svim izvrsnim sirovinama koje su dostupne i prisutne u Srbiji, to neće biti teško. Kuvari moraju razumeti da gost želi da proba autohtonu kulinariku, pripremljenu na stari i novi način, a ne kopije uobičajenih jela širom sveta. Mlade ganeracije dobrih kuvara se pripremaju, uče da upotrebljavaju nove tehnike u kulinarstvu i, ubeđena sam, napredak će biti vidan, prepoznat i sa puno mašte i kreativnosti. Nama u vodiču G&M Srbija srce će biti puno zadovoljstva i želje da i dalje otkrivamo nove i nove chefove i izvrsne nove ugostiteljske lokale.
(Ona.rs/PR)
Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).
Video: Natalija Avemaria, vlasnica, osnivačica i dizajnerka brenda Dress me in denim
Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.