• 5

Vreme čitanja: oko 1 min.

FAST FOOD PREVARA: Ovo su trikovi kojim se lanci brze hrane služe da vas namame!

Vreme čitanja: oko 1 min.

Svakom od nas se ponekad desi da oseti ludačku želju da naruči hamburger, pomfrit, mlečni šejk, pa sve to zalije nekim od popularnih gaziranih napitaka. Mislite da je to slučajnost? E pa, varate se!

  • 5

Premda subliminalne poruke mahom spadaju u domen fikcije, fast fud restorani koriste suptilne trikove pomoću kojih privlače kupce i podstiču ih na veću potrošnju. Evo čime se sve služe:

Tople boje

Pretpostavka kako tople boje podstiču apetit možda i nije bez temelja. Ako posmatrate lance brze hrane primetićete da je njihov enterijer, ali i ambalaža proizvoda, uglavnom u crvenim, narandžastim i žutim tonovima.

Foto-ilustracija: Tanjug/AP Foto-ilustracija: Tanjug/AP

Zamamni mirisi

Šta će najviše prijati našem čulu ukusa zapravo zavisi od mirisa. Zato, ne iznenađuje ogroman naglasak koje fast fud lanci stavljaju na aromu koja se širi i van zidova samih restorana. Prijatan i privlačan miris hrane predstavlja jedno je od glavnih oružja i velik broj potrošača teško da će mu odoleti.

Foto: Sxc.hu/geckostamp Foto: Sxc.hu/geckostamp

Atraktivne fotografije

Odavno se zna da slika govori više od reči. Zato i ne iznenađuju ulepšane fotografije hrane i pića koje viđamo po svim restoranima. Naravno da hamburger koji će vam biti poslužen ni izbliza ne izgleda tako dobro kao onaj na slici, ali kada sednete za sto, to više nije bitno jer ste ga već ionako – platili.

Foto-ilustracija: Foter/doublexuan Foto-ilustracija: Foter/doublexuan

Posebne ponude

Hamburger, krompirići i sok možda zajedno koštaju manje nego da ste ih kupili odvojeno, ali to još uvek znači više potrošenog novca nego da ste naručili samo jedan od navednih artikala. Vi mislite da ste “dobro prošli”, dok restoran u sklopu posebnih ponuda i menija proda više napitaka i ostvari solidnu zaradu.

Foto: Sxc.hu/kanae Foto: Sxc.hu/kanae

Primamljivo ime

Gotovo sva hrana i napici u fast fud restoranima stiže uz primamljive nazive ili opise, koji uglavnom sadrže klišeizirane prideve poput 'aromatično' ili 'bogato'. Da to ne deluje na kupce, verovatno ne bi bilo tako.

(Telegraf.rs / Poslovni Magazin)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Najnovije iz rubrike Recepti

Komentari

  • Forza juve

    3. jul 2014. | 03:13

    Nista ne fali ponekad spucati hamburger ili slicno.

    Podelite komentar

  • Dilija

    3. jul 2014. | 09:32

    Evo meni se vec jede hamburger joooj sto ste morali staviti slike

    Podelite komentar

  • Branku

    3. jul 2014. | 10:34

    Ja bih sve biblioteke,univerzitete, muzeje i galerije ovog sveta naparfemisao mirisima brze hrane MCDonald-a. Eto predloga da se popune drzavni budzeti!

    Podelite komentar