REVOLUCIJA: Naučnici uspeli da zaustave starenje!!!

Ljudi maštaju o eliksiru mladosti od početka civilizacije. Poput Herkula i Gilgameša, osuđeni smo na potragu za čudesnom biljkom koja daje besmrtnost, kako bismo postali polubogovi i zauzeli svoje mesto na Olimpu. Danas je to čudesni molekul, čudesni gen... sutra će biti nešto drugo. Potraga se nastavlja!

Naučnici sa Harvarda i Univerziteta novi južni Vels, kažu da su otkrili kako da proces starenja okrenu unazadIstraživači tvrde da su uspeli da uključe “gene mladosti” i da isključe “gene starosti”, pomoću molekula proteina koji se prirodno pojavljuju u organizmu.

Profesor genetike sa Harvarda, Dejvid Sinkler, bio je vođa istraživačkog tima.

- Otkrili smo gene pomoću kojih se organizam opire procesu starenja i, ako ih uključimo na pravi način, mogu imati veoma snažne efekte pa čak okrenuti proces starenja – barem kod miševa, za sada – rekao je on.

- Snabdeli smo miševe molekulima poznatim kao "MNM" i uspeli da potpuno zaustavimo starenje mišićnog tkiva za samo nedelju dana primene ovog tretmana. Sada pokušavamo da okrenemo proces starenja u svim segmentima, na isti način – dodao je Sinkler.

Profesor Sinkler kaže da se ova otkrića mogu iskoristiti da se pronađu lekovi koji bi mogli da podmlade ćelije ljudi.

- Za sada ovo funkcioniše na miševima, a studije na ljudima su u početnoj fazi. Nadamo se da ćemo u narednih nekoliko godina znati da li je ovo efektivno i kod ljudi – rekao je on.

Dosadašnje kliničke studije su manjeg obima, ali rezultati su obećavajući.

- Za sada znamo da su molekuli, koji produžuju životni vek kod miševa, bezbedni za ljudsku upotrebu. Izgleda da imaju i protivuplna svojstva, tako da mogu biti korisni i za lečenje bolesti koje su praćene upalama – kaže Sinkler.

- Ono što želimo je da ovi molekuli, jednog dana, budu dostupni mnogima i tako bismo postigli da ljudi žive duže i zdravije – poručuje plemeniti lekar.

Profesor Sinkler je, od strane Tajm magazina, označen kao jedan od najuticajnijih ljudi u svetu.

On smatra da se ova nova istraživanja mogu uporediti s antibioticima. Neki će sigurno reći da je to previše i da se ljudi igraju Boga, ali to isto bi rekli i za antibiotike pre 100 godina.

(Telegraf.rs / ABC)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

• deki

5. novembar 2014 | 23:40

Ipak ce ovo na kraju biti samo skupa alatka imucnih. Farmaciji nikako nije u interesu da zivimo dugo, pogotovo ne da smo zdravi a farmacija je mocna organizacija u svetu.

• KaleBrdo

6. novembar 2014 | 01:00

Hteo bih ovom prilikom da zamolim profesora Sinklera i članove tima da malo požure, ako je moguće. Hvala unapred.

• Dag

7. novembar 2014 | 13:50

Strasna strasna stvar je u zivotu, doziveti stotu,doziveti stotu... (Nemocan,upucen na tudju pomoc,u ocekivanju prirodnog kraja.)...

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije