"Marija", poslednja diva raskošnog glasa: Film o slavnom sopranu čiji su život obeležili bolni odnosi

Vreme čitanja: oko 5 min.

U susret premijeri filma o burnom, lepom i tragičnom životu Marije Kalas, koju glumi Anđelina Džoli

Foto-montaža: Profimedia/AFP/Marco BERTORELLO, Profimedia/akg-images/Fototeca Gilardi

Ona je bila jedna od najuglednijih i najuticajnijih operskih pevača 20. veka. A nju glumi jedna od najlepših i najuticajnijih glumica 21. veka.

Drugog dana Venecijanskog festivala, najviše pažnje privlači film "Marija" posvećen životu najveće operske pevačice svih vremena, koje će večeras biti premijerno u ovom italijanskom gradu, čime otpočinje i takmičarski program u kojem se za nagradu "Zlatni lav" ove godine takmiče čak 21 ostvarenje. 

Kako je objasnio reditelj Pablo Larajn, "Marija" je film fokusiran na burnu, lepu, i tragičnu priču o životu Marije Kalas, tokom njenih poslednjih dana, koju je, kako se priča, maestralno odglumila holivudska diva Anđelina Džoli, koja sa velikom tremom očekuje ovu premijeru.

– Ovo je najteža stvar koju sam uradila, bila sam prestravljena! Bila sam strašno nervozna kada sam vežbala pevanje. Provela sam skoro sedam meseci vredno vežbajući, jer kada radite sa Pablom, ne možete ništa da uradite na pola. On zahteva, na najdivniji način, da zaista radite posao i da zaista učite i date sve od sebe – kazala je glumica.

Ona priznaje da ranije "nije pevala u javnosti", što je povećalo pritisak na snimanje scene u pariskom pozorištu La Skala: - Prvi put pevala prestravljeno. Moji sinovi su bili tamo i pomogli su mi zaključavši vrata da niko drugi ne uđe, a ja sam se tresla. Pablo me je, u svojoj pristojnosti, pustio da sve prvo vežbam u maloj sobi, a da završim sve u La Skali. Dao mi je vremena da rastem.

Život Marije Kalas je bio dramatičan

Život ove zvezde, iako se tako nije činilo, bio je daleko od veselog, i daleko je više ličio na operske drame koje je izvodila.

Istina o životu grčko-američke dive, koja je rođena kao Marija Ana Cecilija Sofija Kalogeropulu, a umrla na današnji dan (16. septembar) 1977, razotkrivena je u nedavno objavljenoj knjizi koja otkriva šokantne detalje o tragičnom privatnom životu jednog od najvećih operskih soprana svih vremena.

"Diva: Nepoznati život Marije Kalas", autorke Lindze Spens, uključuje nepoznate detalje o njenom  legendarnom braku sa grčkim tajkunom Aristotelom Onazisom. Kroz njena lična  pisma, knjiga otkriva šokantne sitnice o burnoj vezi koja joj je slomila srce kada ju je napustio zbog udovice Žaklin Kenedi, udovice ubijenog američkog predsednika Džona F. Kenedija.

Knjiga prenosi i uznemirujuće anegdote o Kalasinom ranom životu sa njenom verbalno nasilnom majkom koja ju je primorala da napusti Grčku da bi nastavila međunarodnu pevačku karijeru, kao i o tužnom kraju njenog života u skoro potpunoj samoći.

Mržnja Marije Kalas prema majci

U pismima koje je Kalas pisala svojim bliskim prijateljima, sopran je govorila o ponašanju svoje majke tokom rata.

- Kalas je mrzela svoju majku, koja je tokom rata radila kao prostitutka i pokušavala da je preda nacističkim vojnicima - ističe Spensova.

Knjiga takođe otkriva da je njena majka novinarima prodavala priče o životu soprana i ucenjivala divu sa njima kako bi imala finansijsku dobit.

Majka Kalasove jednom je napisala: „Znaš li šta filmske zvezde skromnog porekla rade kada se obogate? Prvih mesec dana troše novac da kupe dom za roditelje i da ih razmaze. Šta imaš da kažeš na to, Marija?"

- Da mi je dugo bila prava majka, volela bih je - napisala joj je Kalasova u odgovoru.

Tragično, poznati sopran nije dobila ljubav ni od svog oca, već samo nefunkcionalan odnos koji je trajao do samog kraja. Otac joj je jednom napisao da umire u bolnici za siromašne, kako bi iznudio novac od nje, a zapravo je bio tek lakše bolestan.

- Umorna sam od sebičnosti mojih roditelja i njihove ravnodušnosti prema meni. Ne želim da imam bilo kakav odnos sa njima - ogorčeno je napisala Kalasova svojevremeno.

Traumatična veza sa Aristotelom Onazisom

U pismu koje je napisala, a koje je opisano u dnevniku jednog od njenih najboljih prijatelja, diva otkriva trenutke straha koje je doživela sa grčkim tajkunom Aristotelom Onazisom 1966. godine kada je njihov intimni odnos postao toliko nasilan da joj je ugrozio život.

Autorka tvrdi, na osnovu dnevničkih zapisa, da je Onazis često drogirao Kalasovu i navodio na intimne radnje koje bi danas bile okarakterisane kao ništa manje od silovanja.

U pismu svojoj sekretarici, Kalas navodi: „Ne bih volela da me on (Onasis) pozove i ponovo počne da me muči."

Ali čak je i odlazak Onazisa iz njenog života bio dramatičan, nakon što ju je ostavio da bi se oženio sa Žaklin Kenedi, udovicom ubijenog predsednika SAD Džona Kenedija.

Foto: KEYSTONE Pictures USA / Zuma Press / Profimedia

Njen brak nije bio ništa bolji

Detalji turbulentnog života velikog soprana otkrivaju i njenu traumatičnu vezu sa suprugom, preduzetnikom Đovanijem Batistom Menehinijem.

- Muž me i dalje zavarava, nakon što mi je ukrao polovinu imovine, stavljajući sav novac na svoje ime od dana kada smo se venčali. Bila sam budala što sam mu verovala - napisala je Kalas, napominjući da se njen muž "ponaša kao milioner bez svog penija".

Većina njenih drugih veza bila je podjednako problematična. U drugom pismu, diva opisuje svoj odnos sa predsednikom muzičke škole Džulijard u Njujorku. Piter Menin je bio oženjen, a kada ga je Kalasova odbila, okrenuo je celu svoju obrazovnu organizaciju protiv nje.

U pismu svom kumu, Marija piše: „Piter Menin se zaljubio u mene. Pa, naravno, pošto ja nisam osećala isto, on se okrenuo protiv mene.”

Vendeta sa italijanskim sopranom Renatom Tebaldi

Kalasova i Renata Tibaldi, obe operske dive tog vremena, imale su legendarno rivalstvo između sebe uprkos činjenici da su pevale potpuno različite repertoare.

Kalas se koncentrisala na teške dramske sopranske uloge i, kasnije u karijeri, na belkanto repertoar, dok se Tebaldi koncentrisala na kasne Verdijeve i verizmo uloge.

Foto: Profimedia/Rainbird/Personalities

Urbana legenda kaže da je, upoređujući njihove glasove, Kalas svoj opisao kao skup šampanjac, a glas njene rivalke kao običnu koka-kolu. Naravno, sama sopran je tvrdila da nikada nije tako nešto tvrdila i umesto toga uporedila je Tebaldin glas sa dobrom rakijom.

Dve umetnice su negirali da postoji rivalstvo između njih, ali njena knjiga pisama otkriva koliko je Marija zapravo bila iznervirana Renatinom opsednutošću sa njom.

Pismo iz 1957. otkriva da je grčko-američka zajednica izrazila ogromnu nesklonost ka grčkom sopranu, što je Kalas pripisala šemi koju je počinila njena rivalka da bi unapredila svoju karijeru.

Ozbiljni zdravstveni problemi

Knjiga takođe baca svetlo i na zdravstvene probleme koji su zadesili Kalasovu sve do njene smrti 1977. godine, kada je preminula sa svega 53 godine.

- Pronašla sam neurologa koji ju je lečio pre nego što je umrla. Kalasova je patila od neuromišićnog poremećaja, sa simptomima koji su se prvi put pojavili 1950-ih, ali su je doktori tada opisali kao jednostavno "ludu". Ovo takođe objašnjava kako je izgubila glas, što je praktično okončalo njenu karijeru - otkrila je autorka knjige u tužnom raspletu priče jedne od najvećih svetskih operskih legendi, prenosi Greek reporter.

(Ona.rs)