Prostor za invalidska kolica: Novi izazovi za avio-kompanije

Vreme čitanja: oko 2 min.

Uklanjanje dva reda sedišta odrazilo bi se na poslovanje avio-kompanija. Troškovi bi u tom slučaju mogli da budu i milion dolara po avionu

Foto: Shutterstock

Putovanje osoba u invalidskim kolicima veliki je izazov. Kada su avionski letovi u pitanju, putnici moraju da se premeštaju iz sopstvenih kolica i da se prilagode uslovima avio-kompanija. Promene ovih putnih navika ostavilo bi velike finansijske posledice po avio-kompanije.

Kako je obećao Pete Buttigieg, sekretar DOT-a, Američkog odeljenja za transport, radiće na tome da avio-kompanije dozvole putnicima da ostanu u ličnim invalidskim kolicima i za vreme leta.

- Znamo da se to neće dogoditi preko noći – reako je on u video snimku objavljenom na "Youtube" kanalu, koji je nedavno objavila grupa za zastupanje prava paralizovanih američkih veterana, prenosi "Travelweekly".

Za razliku od prevoza autobusima i vozovima, Zakon o osobama sa invaliditetom u Americi ne zahteva od avio-kompanija da omoguće putnicima da borave u ličnim invalidskim kolicima tokom leta. Umesto toga, oni se u zoni ukrcavanja obično iz svojih kolica prebacuju u namenska, uska kolica konkretne avio-kompanije. A nakon ukrcavanja bivaju prebačeni na standardno sedište u avionu.

Foto: Pixabay

Prema podacima izveštaja Nacionalne akademije nauka (NAS), koji je po nalogu američkog Kongresa dostavljen prošle jeseni, zaključeno je da je osiguranje ličnih invalidskih kolica izvodljivo u tehničkom smislu, i to u avionima Boing 737 i Erbus A320, pod uslovom da dva reda sedišta budu uklonjena zbog prolaza. U izveštaju je još navedeno da su mnoga invalidska kolica usklađena sa standardima horizontalnog udara, ali da moraju biti urađena dodatna ispitivanja kako bi bilo utvrđeno da li ispunjavaju zahteve standarda, propisanih za vertikalni udar.

Međutim, izveštaj se nije bavio istraživanjem finansijskog aspekta, odnosno kako bi se uklanjanje dva reda sedišta odrazilo na poslovanje avio-kompanija. Troškovi bi u tom slučaju mogli da budu i milion dolara po avionu, čak i ako bi bila uklonjena dva reda sedišta ekonomske klase.

U svojoj izjavi, Buttigieg se osvrnuo na incident koji se dogodio veteranu, marincu Čarlsu Braunu, predsedniku Paralizovanih veterana Amerike. Njega je jedan službenik avio-kompanije „bacio na mlazni most“, a tom prilikom je povredio repnu kost, što je izazvalo gotovo fatalnu infekciju.

- Praktično, svako ko koristi usluge avio-kompanija i leti, uključujući i moje kolege ovde u DOT-u, imaju zabrinjavajuća iskustva, mnogi imaju mnogo više od jedne priče – zaključio je Buttigieg.

(Ona.rs)