ŠOKANTNA ODLUKA: Koka-kola i Pepsi menjaju ukus iz neverovatnog razloga
U industriji gaziranih napitaka događa se prava revolucija – najpopularnija pića na svetu više nikad neće biti ista
Ne znamo kako stvari stoje sa vama, ali u svetu sve manje ljudi pije gazirane napitke kao što su koka-kola, pepsi-kola i njima slična pića. Glavni razlog za to je sve veći broj naučnih dokaza o negativnom učinku koji preterana konzumacija šećera ima na ljudsko telo.
Koka-kola više nikad neće biti ista! Evo šta će se zauvek promeniti (FOTO)
Ni PEPSI više neće biti isti! pogledajte šta su ONI zauvek promenili!
Zato se sada dešava se ogromna stvar u industriji gaziranih pića: kompanije Coca-Cola i PepsiCo, iako vrlo polako, rešavaju se šećera u svojim napicima.
Prošle nedelje PepsiCo je objavio da se napokon odriče šećera. Kako tvrde, do 2025. godine dve trećine njihovih pića imaće 100 ili manje kalorija od dodatog šećera na 3,5 decilitara. Trenutno, takva vrsta sokova čine 40 odsto PepsiCo asortimana.
Iako se vest čini kao dosta šokantan potez za jednu kompaniju gaziranih pića, to je samo deo mnogo većeg trenda koji vlada u toj industriji, a koji je velikim delom rezultat potrebe da se spasi prodaja gaziranih pića koja je poslednjih godina u opadanju.
U 2015. godini celokupna konzumacija gaziranih pića u SAD-u pala je za 1,2 odsto u odnosu na 2014., kad je pala 0,9 odsto. Količina koka-kole koju Amerikanci piju pala je za jedan odsto, dok je za pepsi pala 3,2 odsto.
Šta mislite, šta je gore za liniju - alkoholna ili bezalkoholna pića?
Zbog sve većeg broja naučnih dokaza o negativnom učinku koji preterana konzumacija šećera ima na ljudsko telo, obe kompanije su počele ozbiljno da proširuju svoju ponudu na čaj, kafu i flaširanu vodu. U aprilu je direktorka PepsiCo Indra Nuji objavila podatak da manje od 25 odsto globalne zarade kompanije dolazi od prodaje gaziranih pića, te da isti udeo prodaje Pepsi dobija iz svoje “prirodno hranljive” kategorije, koja uključuje flaširanu vodu i nezašećerena pića.
Nuji stavlja naglasak na proizvode koji su namenjeni nutricionistički osvešćenim kupcima i, oni žele da osiguraju budućnost kompanije tako što će je preoblikovati kako bi ubirala prihode na sve većem interesu potrošača za zdravlje, piše Business Insider.
Polila je koka-kolom kosu! Kad vidite njenu frizuru i sami ćete uraditi to isto (VIDEO)
Najveći konkurent, “Coca-Cola” planira slični “make-over”.
- Od 2000. godine pa na ovamo, svoj smo posao s negaziranim pićima sa 10 odsto povećali na 30 odsto - rekao je u julu ove godine COO kompanije Džejms Kvinsi.
Tako kompanija sve više investira u sokove, čaj, kafu i flaširanu vodu. Kad su gazirana pića u pitanju, i Pepsi i Coca-Cola pokušavaju da nađu nove načine kako da u njima smanje šećer i kalorije.
Jedan od načina kojima se kompanije pokušavaju da se bore protiv pada potrošnje gaziranih pića jeste smanjenje veličine limenki i flaša. Manja limenka, na primer, sadrži manje ukupnih kalorija od, recimo, velike boce, zbog čega može biti privlačnija kupcu. No, one takođe generalno ispadnu skuplje po mililitru.
U 2015. godini, limenka od 2,5 decilitra generisala je 1,60 dolara prihoda po kupovini, dok je boca od dve litre generisala svega 0,18 dolara. To je gotovo devet puta veći prihod. Manje ambalaže donose kompanijama i pluseve kod boraca protiv gojaznosti. Zapravo, sigurno će deo strategije Pepsija da smanji šećer imati dosta veze naprosto s manjim ambalažama, a ne manje slatkim pićima.
Sve u svemu, ni Coca-Cola ni PepsiCo nikad neće potpuno odbaciti gazirana pića. Ali, ogromne boce prepune zašećerene tečnosti više neće biti uzdanica njihovih biznisa. Gazirani giganti moraju da izbace šećer iz svojih pića kako bi preživeli zahteve tržišta, a ne samo zarad brige za zdravlje svojih kupaca.
Ako biste nešto jače od ova dva čuvena napitka, onda probajte da napravite kuvano vino. Mi vam donosimo tajni recept jednog beogradskog kafedžije:
(Telegraf.rs)