• 0

Fitness poklon za najbrže čitaoce: Ne spremaj se za leto, spremi se za svaki dan

U Srbiji poseta fitnes centrima na proleće raste za 30 odsto

  • 0
Vežbanje, čučanj

Foto: Shutterstock

U Srbiji i regionu je broj gojaznih osoba sve veći. Procenjuje se da oko 30 odsto ljudi ima više masnog tkiva nego što je to preporučeno. Svako peto dete je gojazno. Fizički neaktivne dece, mladih i odraslih osoba je takođe sve više. Procenjuje se da se više od dve trećine osoba ne kreće dovoljno. Verujemo da je i vama, kao i nama, teško da slušate vaše prijatelje kako kukaju, kako ih nešto boli ili kako su krenuli da piju lekove. „Ma to je samo privremeno, od sutra sam na novom režimu ishrane“, tako kažu. Uglavnom, to privremeno ume da potraje.

Šta se to dogodilo u poslednjih od 10 do 20 godina sa svima nama? Od sportske nacije ostala je samo – umorna nacija. Mnogi će reći da je to zbog radnog vremena od 8 do 16 ili od 9 do 17, kao i da deca sada više gledaju Jutjub i igraju igrice nego što borave napolju.

Zašto ljudi sa Balkana vežbaju?

U martu, aprilu i maju mesecu broj osoba koje posećuju fitnes centre se povećava za oko 30 odsto. Jedan je razlog – stiže leto. Svaki kilogram viška se primećuje. Možda bi bilo drugačije da nas školski sistem uči kako da se hranimo ili kako da pravilno vežbamo, ali nažalost nije tako.

MyFitWorld

Foto: MyFitWorld tim

U našem društvu ne postoji tradicija vežbanja. Pedeset odsto ljudi vežba zato što to mora (škola), zato što je tamo ekipa iz kraja (teretana), zato što je to potrebno da bi se lepo izgledalo (na Instagramu) ili zato što ima neki deformitet (spušteni svodovi stopala ili „kriva kičma“). Sportiste ne ubrajamo u ove grupe. Oni su kul.

Osim toga, na ruku nam ne ide ni srpska kuhinja. Hleb, pite, jela od testa, bakini kolači i torte, sir i kajmak, suhomesnati proizvodi i kuvana jela sa zaprškom. Sve to ide gde ne treba.

Zašto bi trebalo da vežbamo?

Stvar je jako prosta. Redovna fizička aktivnost aerobnog tipa (kardio trening), pet puta nedeljno u trajanju od svega 30 minuta smanjuje mogućnost nastanka infekcija za 37 odsto. Čak 32 odsto smrtnih slučajeva se dešava kao posledica kardiovaskularnih oboljenja (nedostatak kardio treninga).

I najmanji disbalans u mišićnoj snazi ili jačini može napraviti velike probleme. Uzmimo na primer ljude koji vole da igraju tenis ili košarku sa prijateljima. Više od 60 odsto osoba koje se bave ovim sportovima duže od četiri-pet godina ima probleme sa leđima.

Osobe koje dugo stoje (medicinske sestre, doktori, kuvari, konobari, automehaničari, radnici u postrojenjima, snimatelji, tonci, prodavci, kasiri, magacioneri i mnogi drugi) u više od 50 odsto slučajeva imaju probleme sa stopalima ili potkolenicama - proširenim venama, oticanjem (edemima) nogu, oslabljenom perifernom cirkulacijom ili krvnim pritiskom.

Ni mnogo duži tekst od ovoga verovatno ne bi bio dovoljan da se samo nabroje svi deformiteti i disbalansi koji nastaju usled dugotrajnog sedenja (pozdrav za programere).

Više od 90 odsto problema se može sprečiti redovnom fizičkom aktivnošću. Kako se to može postići?

Da li je kardio dosadan ili ne?

Kardio je dosadan, reći ćete. Ako pogledate šta većina kaže, u pravu ste. Jako mali broj ljudi pronalazi zadovoljstvo u tome da trči, brzo hoda, vozi bicikl, pliva ili vesla „na duge staze“. Ako pitate stručnjake i trenere – apsolutno niste u pravu.

Kardio trening nije samo hodanje, trčanje, plivanje ili vožnja bicikla. Kardio trening nije onih 10.000 koraka o kojima svi pričaju (iako oni zapravo ništa ne znače). Kardio trening je onaj trening u kojem vaš puls držite u zoni od 65 do 75-80 odsto od maksimuma uz kontinuirano produbljeno, ritmično disanje. Tokom 30 minuta. One pite i kolači više ne izgledaju toliko primamljivo.

Da li ste nekada probali planinarenje, nordijsko hodanje, aerobik, salsu, disko ples? Da li ste nekada upražnjavali profesionalno vođeni trening stonog tenisa, skvoša, mini tenisa? Da li ste nekada radili tzv. HIIT fitnes trening u kući? Svi ovi i mnogi drugi oblici aktivnosti mogu ući u tzv. aerobnu zonu, ako su pravilno koncipirani.

Kako izgleda pravilno koncipiran trening?

Ukoliko vežbate sa trenerom ili po planu koji je neki trener napravio, u toku jednosatnog ili jednoiposatnog treninga sigurno će se tu nalaziti od dve do četiri serije od po nekoliko vežbi snage ili jačine. Ove vežbe su neophodne kako bi se uklonili disbalansi o kojima smo pričali. Takođe, ukoliko želite nešto da podignete, prenesete, pogurate ili povučete, to ne možete uraditi bez dovoljno jakih ili snažnih mišića. Tu su naravno i estetski razlozi. Muškarci uglavnom u anketama ističu da, u fizičkom smislu, kod žena prvo gledaju da li su fit (uzak struk) i da li imaju zategnute gluteuse (zadnjicu). Žene pak gledaju prvo širinu leđa, veličinu nadlakta i opet – zadnjicu. Upravo ove vežbe su i najtraženije na našoj aplikaciji za vežbanje.

Pored vežbi snage ili jačine, svaki trening sadrži još 10-15 minuta takozvanih vežbi rastezanja, gipkosti, „elastičnosti“ ili agilnosti.

MyFitWorld

Foto: MyFitWorld tim

Sve ove vežbe i sve ove sposobnosti se mogu trenirati kroz bilo koji oblik aktivnosti – planinarenje, plivanje, trčanje, hodanje, preskakanje vijače, vožnju bicikla. Koju god. Bukvalno – koju god. Ako postoji bilo koji oblik vežbanja koji volite – potrebno je samo da nađete trenera u datom sportu ili aktivnosti koji će vas voditi ili, da pronađete personalnog trenera ili fitnes instruktora koji zna šta radi i kako da vam napravi adekvatan trening u odnosu na to šta volite.

Gde naći trenera ili savete za vežbanje?

Kao treneri sa velikim iskustvom pre više od pet godina imali smo problem – kako da našim prijateljima ili ljudima iz drugih gradova pomognemo da vežbaju pravilno? Takođe, postavilo se i pitanje – a šta ako neko ne želi da dođe u naš fitnes centar već voli da vežba kod kuće, ili u priprodi, kako njima pomoći da vežbaju pravilno? Napravili smo aplikaciju koja rešava ove i brojne druge probleme.

Aplikaciju MyFitWorld možete instalirati potpuno besplatno! Dostupna je na svim mobilnim uređajima. Nakon instalacije potražite potpuno besplatne www.myfitworld.net treninge koje su za vas napravili treneri iz celog sveta.

Treninge koje pronađete možete koristiti bilo gde i bilo kada – kod kuće, u parku, u prirodi, u teretani ili fitnes centru. Uz pomoć filtera pretrage nađite trening koji želite samo za vas – u odnosu na to koliko ste utrenirani, koji sport volite ili za koji deo tela želite vežbe. Ako imate bolove u leđima, probleme sa visokim pritiskom ili dijabetesom, ne brinite – tu su treninzi i za vas, možete pronaći sve što poželite uz pomoć naših filtera pretrage.

Naša ideja i želja je da imate svog personalnog trenera u džepu. Ako želite da vežbate 15 minuta tokom posla ili samo 20 minuta svakog jutra, možete pronaći trening za vas koji je napravio profesionalni trener. Ako želite da vežbate dok ste na odmoru u selu ili vikendici, otvorite aplikaciju i nađite trening za sebe. Drugim rečima – aplikacija se prilagođava vama i vašim potrebama, a usluga koju dobijate je najvišem mogućem nivou. Bilo gde i bilo kada.

Za one koji žele nešto više – napravili smo PREMIUM paket: 2000 i više vežbi, 600 i više detaljno opisanih treninga, kompletna istorija statistike treninga, promena telesnog sastava i dnevne aktivnosti, neograničen kapacitet za čuvanje omiljenih vežbi i treninga, sve je tu. Svaki trening je pravilno koncipiran, a napravili su ih stručnjaci sa Fakulteta sporta i fizičkog vaspitanja iz Beograda.

PREMIUM paket je do 5.maja na akciji, te za prvi mesec korišćenja platite samo 3,74 eura umesto 7,5 eura, odnosno 29,99 eura umesto 59,99 eura za korišćenje godišnjeg naloga! Uz PREMIUM paket dobijate popuste za usluge naših partnera i prijatelja (nešto više o tome možete pronaći na https://myfitworld.net/premium-users.pdf).

Ukoliko želite da iskoristite akciju, nakon registracije, prilikom uvezivanja kartice u gornjem desnom ćošku ekrana ćete videti dugmence na kome piše „add code“ gde je potrebno da
kliknete na to i zatim ukucate promo kod PREMIUM50 kako biste ostvarili popust.

Ovde možete pogledati i detaljno uputstvo kako da se pretplatite na MyFitWorld PREMIUM
nalog ukoliko do sada još niste otvarali nalog, a ukoliko jeste, kako da se pretplatite na
PREMIUM pogledajte OVDE.

Ne pripremajte se samo za leto – pripremite se za svaki dan. Pratite zanimljive eduktivne tekstove o zdravlju, vežbanju i ishrani na našoj Instagram stranici.

Najbržim čitaocima redakcija portala Ona.rs poklanja 3 godišnja MyFitWorld PREMIUM koda. Potrebno je samo da pošaljete mejl sledeće sadržine: MFW PREMIUM „vaše ime i prezime“ na ona@telegraf.rs.

(Ona.rs / MyFitWorld tim)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Povezane vesti

Najnovije iz rubrike Fitness