• 0

Ostanite fit i u zrelom dobu: 4 saveta koja će vam pomoći da sačuvate liniju i zdravlje

Fizička aktivnost je uvek neophodna!

  • 0
Fitnes, stariji par

Foto: Shutterstock

Potrebe za ishranom starijih osoba se razlikuju od onih kod mladih i potrebno je napraviti neke suštinske promene u načinu života da biste održali zdravu težinu. Kako se proces starenja ubrzava nakon 60. godine, faktori poput održavanja zdrave težine, osim održavanja mišićne mase i fokusiranja na zdravlje kostiju, postaju važni za optimalnu kondiciju.

Više se ne radi o satima intenzivnog vežbanja u teretani ili isprobavanju modernih dijeta, već o sporom i postojanom pokušaju da snabdete telo esencijalnim mikronutrijentima, ojačate imunitet i ojačate muskulaturu kako biste mogli graciozno da starite.

Potrebe za ishranom starijih osoba se razlikuju od onih kod mladih i potrebno je potpuno eliminisati određenu hranu kao što su zaslađeni proizvodi i prerađena hrana, piše "Hindustan Times".

1. Manje se oslanjajte na gotovu hranu

Redovno konzumiranje brze hrane, slatkiša i grickalica iz kesice povezano je sa povećanjem telesne težine i može ometati vaše napore za gubitak težine. Ovakva hrana bogata je kalorijama, mastima i šećerima i ima malo hranljivih materija kao što su proteini, vlakna, vitamini i minerali.

2. Trening snage

Iako je normalno izgubiti mišićnu masu u starosti, trening snage može pomoći da se to preokrene. Trebalo bi da razgovarate sa stručnjakom za fitnes o vežbama prilagođenim vašoj dobi da biste očuvali snagu i izdržljivost. Dobra mišićna masa vam takođe može pomoći da izgubite višak kilograma.

3. Fokusirajte se na sastav tela

Iako je telesna težina dobar pokazatelj zdravlja, važan je i sastav vašeg tela, odnosno procenat masti i mišića. Naime, mišićna masa je važna mera opšteg zdravlja, posebno kod starijih osoba. Jačanje mišića i gubitak viška masti trebalo bi da bude vaš cilj.

4. Poboljšajte kvalitet sna

Nedostatak kvalitetnog sna može naštetiti vašim naporima da izgubite težinu. Mnoge studije su pokazale da nedovoljna količina sna, kao i loš isprekidan san povećavaju verovatnoću gojaznosti i ometaju napore za mršavljenje.

(Ona.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Povezane vesti

Najnovije iz rubrike Fitness