• 1
 ≫ 

Vežbe u bazenu su veoma efikasne za hronične bolove u leđima

 ≫ 

Istraživači su uporedili vežbe u vodi sa fizikalnom terapijom i otkrili da je vreme provedeno u bazenu efikasnije za bol u leđima

  • 1
vežbanje voda bazen

Foto: Profimedia

Istraživači su otkrili da su lagane vežbi u vodi veoma uspešan metod otklanjanja niza tegoba, među kojima i hronični bol u leđima.

Nedavno kliničko ispitivanje objavljeno u časopisu "JAMA Netvork Open" otkriva da je vežbanje u vodi ne samo imalo trenutni efekat na bol i život, već je potrajao celu godinu kasnije, prenosi "Very well fit".

Istraživači su regrutovali 113 muškaraca i žena sa dijagnostikovanim hroničnim bolom u leđima, u rasponu od 18 do 65 godina, i podelili ih u dve grupe. Polovina je radila terapijske vežbe u vodi, a druga polovina neki vid fizikalne terapije.

vežbanje voda bazen

Foto: Profimedia

Nakon početnog perioda studije od 90 dana, oni koji su radili vežbe u bazenu pokazali su simptome ublažavanja invaliditeta, čak i mesecima kasnije. Takođe su prijavili niže nivoe bola, što je doprinelo i efekatu poboljšanja sna i raspoloženja.

Novi nalazi su u skladu sa prethodnim istraživanjima koja naglašavaju prednosti vežbanja u vodi. Na primer, meta-analiza u časopisu "American Journal of Phisical Medicine & Rehabilitation" analizirala je osam studija o efikasnosti ove vrste pokreta i otkrila da značajno smanjuje bol i povećava fizičku funkciju.

Prednosti boravka u bazenu uključuje smanjenu nosivost težine zahvaljujući bestežinskom stanju u vodi, što smanjuje privlačenje gravitacije na kičmu. Takođe prirodan otpor vode uzrokuje da mišići rade jače nego inače. Takođe velika prednost vežbanja u vodi je što eliminiše rizik od pada, što može da bude opasno za one sa ograničenom pokretljivošću.

Važnost pokreta

Iako je nedavna studija istakla prednost vodene terapije u odnosu na nekoliko vrsta fizioterapijskih intervencija, to ne znači da treba izbegavati i fizikalnu terapiju i zameniti je u potpunosti sa bazenom.

Bol u leđima

Foto: Shutterstock

Jedan od glavnih razloga efikasnosti vežbanja u vodi je lagano kretanje. Istraživači su upoređivali nežne pokrete sa modalitetima fizikalne terapije fokusirani na pasivno opuštanje.

Konkretno,  grupa na fizikalnoj terapiji je primala električnu stimulaciju nerva ili termalnu terapiju infracrvenim zracima u trajanju od 30 minuta svake sesije. Nasuprot tome, oni u vodenoj grupi sledili su rigorozniji protokol sa sesijom dva puta nedeljno tokom 12 nedelja. Radili su 10-minutno zagrevanje da bi poboljšali neuromišićnu aktivaciju i 40-minutnu vežbu na do 80 odsto maksimalnog otkucaja srca.

Ali, čak i ako niste u mogućnosti da radite vežbe u vodi i dalje možete da simulirati rezultate fokusirajući se na nežno kretanje, posebno ako sastavite prilagođeni program zajedno sa fizioterapeutom ili lekarom. Čak i mala količina pokreta je korisna kada je u pitanju bol u leđima.

- Mnogi ljudi misle da se bol u leđima može ublažiti istezanjem ili opuštanjem, ali često je mnogo korisnije kretanje na pametnije i bezbolne načine - kaže doktor fizikalne terapije Kerol Mek iz Klivlenda.

Istezanje, vežbanje, joga

Foto:Pixabay

Prevazilaženje straha od vežbanja

Kada se u tretman hroničnog bola u leđima uključi više kretanja, uobičajeno je da ljudi oklevaju oko vežbanja, kaže dr Amir Mahajer, docent ortopedije na Mount Sinai u Njujorku. To je posebno tačno ako je bol u leđima možda uzrokovan bavljenjem sportom.

- Ali to je neverovatno važan deo upravljanja bolom. Održavanje zdravog indeksa telesne mase, veće mišićne mase, fleksibilnosti i pokretljivosti će dovesti do zaštićenog mišićno-skeletnog sistema. Osnova lečenja mnogih ortopedskih stanja je plan rehabilitacionog tretmana sa programom kućnih vežbi pod vođstvom lekara - kaže dr Mahajer.

 Još jedna ključna komponenta za bolje zdravlje leđa je da ostanete motivisani, dodaje on. Ljudi sa bolovima u leđima često imaju mnogo bolji ishod ako su angažovani u svom planu lečenja i voljni da redovno vežbaju progresivni i nežni pokret koji će da im povrati zdravlje.

(Ona.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Povezane vesti

Najnovije iz rubrike Fitness

Komentari

  • Ledja

    10. oktobar 2022. | 08:20

    Voda je nestabilna površina, nesto sto je vec nestabilno, ne treba tretirati na ovaj nacin.

    0
    0

    Podelite komentar