• 1
 ≫ 

Ana T. Dimitrijević: Preduzetništvo je SLOBODA, trebalo bi ga uvesti i u škole

 ≫ 

Nakon dugogodišnjeg rada Ana zaključuje jedno - ostaviti nešto iza sebe, podeliti znanje i uticati na druge jesu pravi razlozi za ponos

  • 1

Ana T. Dimitrijević, poznatija kao Preduzetnica na delu već godinama niže uspehe i vlada svetom marketinga. Sa nama je u razgovoru za Ona.rs objasnila kako posao u ovoj delatnosti funkcioniše kada si "sam svoj gazda" i šta je to preduzetnički stil života koji ona vodi.

Uvidevši da na društvenoj mreži "Fejsbuk" postoji na desetine žena koje se zovu Ana Dimitrijević, želela je da se na neki način izdvoji, pa je dodala kao srednje ime početno slovo imena svog oca, a sada zahvaljujući tome svi znaju ko je Ana T. Dimitrijević i lako je pronalaze. Da bi svojim potencijalnim klijentima stavila do znanja čime se tačno bavi i šta generalno korisnici Instagrama mogu da očekuju na njenom profilu, za sebe je kreirala korisničko ime @preduzetnicanadelu, što je sa godinama postao njen brend. "Na delu" opisuje njen pristup poslu - brzo, koncizno i efikasno sklapa dogovore i obavlja radne zadatke.

Interesovalo nas je kako izgleda jedan tipičan radni dan u ovom poslu - da li postoje neke stvari koje se svakodnevno obavljaju ili svaki dan donosi neke nove izazove kojima se na najrazličitije načine pristupa. Ana kaže da je dan sve samo ne tipičan, da može da započne na jednom mestu, a završi se u drugoj državi. U svakom slučaju je dinamičan, što je, kaže, primamljivo mladima koji se interesuju za svet digitala i marketinga.

Sve ovo pruža jednu jako važnu stvar koja je u Aninom slučaju i presudila u odluci ostavljanja standarnog posla od devet do pet, a to je sloboda.

- Ne sloboda samo u finansijskom smislu, već sloboda u raspolaganju sopstvenim vremenom, sopstvenom kreativnošću, odlučivanju. Odlučivanju na dnevnom nivou, u smislu sa kim ću da radim, sa kime ću da se srećem, šta ću da radim, gde ću da budem. Naravno, ovu vrstu slobode sam dobila tek nakon nekoliko godina rada. Možda u startu toga nema, da se puno radi - da, ali sloboda u svakom smislu te reči je ono što preduzetništvo samo po sebi čini čarobnim - bliže nam je objasnila.

Preduzetništvo pruža slobodu, ali da li je tako za sve?

Kada neko ulazi u preduzetničke vode, mora da bude spreman na razne izazove i nepoznanice, ali to nikoga ne sme obeshrabriti - na kraju krajeva, život generalno jeste takav, rizik nikome od nas nije nepoznat.

Nakon dugogodišnjeg rada Ana zaključuje jedno - ostaviti nešto iza sebe, podeliti znanje i uticati na druge, jesu pravi razlozi za ponos.

- Bilo koji uspeh je posledica nekog dobrog zdravog rada i napredovanja. Jako je bitna linija i progres, nije bitno kakav je, bitno je da postoji.

Da, zaključujemo da je u ovom poslu zapravo sve na vama - organizacija posla i količina vremena koje ćete njemu posvetiti, ali žene se susreću sa jednom negativnom stranom koja je upravo posledica toga što je "sve samo na vama".

- Ja ću se dotaći toga da žene preduzetnice nemaju prava da odu na porodiljsko i trudničko. Kao neko sa 40 godina, sada da poželim da odem na trudničko ili porodiljsko - izazovi i problemi su veliki.

- Žene su odlazile na trudničko i porodiljsko, a da nisu znale šta ih čeka.

Ana podržava svaku akciju organizacije "I preduzetnice su mame" i naglašava da imaju veliki broj potpisa, jasna objašnjenja i institucije koje su u to uključene, a koje pomažu da se proširi svest, što je evidentno najneophodnije.

Biti formalno ili neformalno obrazovan - za ovaj posao potrebno je oboje!

A tu je i ono treće - informalno obrazovanje. Sve vrste obrazovanja jesu važne. Danas se marketing možda na neki način posmatra i kao hobi, ali to je i te kako ozbiljna stvar koja pre svega zahteva stručnost i profesionalnost, a obrazovanje pruža neophodnu osnovu.

- Stručnost i profesionalnost mora da se nadogradi svim ostalim stvarima i veštinama, kao i neformalnim obrazovanjem koje dolazi vremenomSamo je bitna želja i glad za znanjem i napredovanjem. To je prava vodilja, da kao sunđer sa svih strana upijaš - kaže Ana.

Kome je sve neophodan marketing?

- Da li sam bila na žurki i tamo pričala o poslu. Da! - nasmejala nas je Ana i još na jednom primeru pokazala da ovde granica između privatnog i poslovnog gotovo da ne postoji. Svaki trenutak se može iskoristiti za sklapanje saradnje, a Ani se često i dešava da baš u tim situacijama i objasni drugima koliko je promocija važna za bilo koji posao, proizvodnju, brend i slično.

- Šta god da se danas uradi, ako nije adekvatno propraćeno, ako nije imalo neku promociju kao da se nije ni desilo - bila je jasna Ana.

A kako nekome objasniti i dokazati da mu je neophodan bar neki vid promocije?

Ana pojašnjava na primeru lokalne seoske prodavnice. Za početak, komšije i kupce treba posmatrati kao nekoga ko može poslužiti za promociju, a potom jedna sasvim mala stvar kao što je oznaka na "Gugl" mapama pravi veliku razliku.

Celokupan intervju sa Anom T. Dimitrijević pogledajte na početku teksta.

Video: Danica Aćimović - osnivačica i direktorka kompanije Danik Consulting

(Ona.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Najnovije iz rubrike Ona

Komentari

  • Dejan

    21. jul 2022. | 19:41

    Retko dobar tekst o preduzetnicama u Srbiji i njihovom statusu. Ako je mogao da se bira pravi reprezentativni primerak preduzetnice i cuti i drugu stranu medalje, objektivne izazove,prepreke, primere iz dobre prakse onda je to Ana.T.Dimitrijevic. Kada bi me neko pitao da u dve reci opisem "Preduzetnicanadelu" onda bi to bilo ovako: "Serbian brand name" za digital marketing

    Podelite komentar