Evropske destinacije "krive" kruzere za mnoge probleme, pa uvode zabrane

 
 
  • 0

Iako je pre početka pandemije procena bila da oko 30 miliona turista iz celog sveta ide na krstarenja, taj broj se smanjio, ali ne dovoljno da se smanji i negativan uticaj koji kruzeri imaju na pojedine destinacije.

I upravo zato, mnoge značajne luke na evropskom tlu se suočavaju sa problemima koje donose, sa jedne strane milioni turista, a sa druge toksične materije koje ispuštaju kruzeri.

Pojedine evropske luke su čak iznele zahtev za potpunom zabranom kruzera, navodeći da ovi brodovi sa sobom nose i brojne probleme, posmatrano ne samo sa ekološkog, već i sa ekonomskog i društvenog aspekta.

Kako navodi “Euronews.com”, prenoseći informacije sa “Transport & Environment”, 218 kruzera, koliko ih je tokom prošle godine krstarilo u Evropi, emitovali su čak četiri puta veću količinu sumpornih oksida u poređenju sa svim automobilima na tlu. Istraživanje ove nevladine organizacije ukazalo je još u junu na to da su zagađivači sa brodova viši nego što su bili pre početka pandemije.

Costa Luminosa, kruzer Foto: Tanjug/AP

Sve to, posmatrano sa ekonomskog aspekta, ima takođe negativan uticaj i na lokalnu ekonomiju, uzevši u obzir da pojedine evropske gradove posećuju milioni turista u toku godine, što se negativno odražava i na život lokalnog stanovništva.

Kruzeri dalje od Venecije

Poznato je da je 2021. godine ovaj italijanski grad doneo zabranu kruzerima za sidrenje u istorijskom centru. Prethodno je utvrđeno da je laguna oštećena, što je dovelo do svojevrsne pretnje od strane UNESCO-a da će Venecija biti stavljena na listu ugroženih lokaliteta, a ako ne bude bilo zabranjeno kruzerima da se u istorijskom centru usidre.

Krstarenje, brod, Royal Caribbean Foto: Pixabay/drtechfuchs

Ipak, i ranije je bilo takvih pokušaja, koji su bili poništeni, sve dok jedan od kruzera nije 2019. godine izazvao nesreću prilikom ulaska u luku, što je rezultiralo i povredama pojedinih putnika.

Međutim, čitava priča oko zabrane deluje mnogo jednostavnije u teoriji, nego u praksi. Stvar je u tome da ne postoji adekvatno pristanište van gradske luke, pa kruzeri i dalje, uprkos zabrani tamo pristaju, navodi pomenuti izvor.

Kruzeri, Veneciji, Italija Foto: Pixabay/edihoch

Gde nije dozvoljen pristup kruzerima?

Ne bori se samo Venecija sa kruzerima, već i druge poznate destinacije. Jedna od njih je i Barselona, koja je 22. oktobra zatvorila severni terminal. Procenjuje se da će oko 340 kruzera sada biti prinuđeno da koriste pristanište, koje se najudaljenije.

Takođe je uvedeno i pravilo po kome na terminalu može biti samo jedan kruzer, što u praktičnom smislu znači da u isto vreme u Barselonu može pristati ukupno sedan kruzera.

Sem Barselone, sa prekomernim turizmom i različitim problemima za koje se “krive” kruzeri susreću se i Santorini, Palma de Majorka i Dubrovnik, kao i Marsej.

(Ona.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Video: Panika u Veneciji, kruzer se sudario sa "džinom"

Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Najnovije iz rubrike Putovanja