
Evropske destinacije "krive" kruzere za mnoge probleme, pa uvode zabrane
Iako je pre početka pandemije procena bila da oko 30 miliona turista iz celog sveta ide na krstarenja, taj broj se smanjio, ali ne dovoljno da se smanji i negativan uticaj koji kruzeri imaju na pojedine destinacije.
I upravo zato, mnoge značajne luke na evropskom tlu se suočavaju sa problemima koje donose, sa jedne strane milioni turista, a sa druge toksične materije koje ispuštaju kruzeri.
Pojedine evropske luke su čak iznele zahtev za potpunom zabranom kruzera, navodeći da ovi brodovi sa sobom nose i brojne probleme, posmatrano ne samo sa ekološkog, već i sa ekonomskog i društvenog aspekta.
Kako navodi “Euronews.com”, prenoseći informacije sa “Transport & Environment”, 218 kruzera, koliko ih je tokom prošle godine krstarilo u Evropi, emitovali su čak četiri puta veću količinu sumpornih oksida u poređenju sa svim automobilima na tlu. Istraživanje ove nevladine organizacije ukazalo je još u junu na to da su zagađivači sa brodova viši nego što su bili pre početka pandemije.

Sve to, posmatrano sa ekonomskog aspekta, ima takođe negativan uticaj i na lokalnu ekonomiju, uzevši u obzir da pojedine evropske gradove posećuju milioni turista u toku godine, što se negativno odražava i na život lokalnog stanovništva.
Kruzeri dalje od Venecije
Poznato je da je 2021. godine ovaj italijanski grad doneo zabranu kruzerima za sidrenje u istorijskom centru. Prethodno je utvrđeno da je laguna oštećena, što je dovelo do svojevrsne pretnje od strane UNESCO-a da će Venecija biti stavljena na listu ugroženih lokaliteta, a ako ne bude bilo zabranjeno kruzerima da se u istorijskom centru usidre.

Ipak, i ranije je bilo takvih pokušaja, koji su bili poništeni, sve dok jedan od kruzera nije 2019. godine izazvao nesreću prilikom ulaska u luku, što je rezultiralo i povredama pojedinih putnika.
Međutim, čitava priča oko zabrane deluje mnogo jednostavnije u teoriji, nego u praksi. Stvar je u tome da ne postoji adekvatno pristanište van gradske luke, pa kruzeri i dalje, uprkos zabrani tamo pristaju, navodi pomenuti izvor.

Gde nije dozvoljen pristup kruzerima?
Ne bori se samo Venecija sa kruzerima, već i druge poznate destinacije. Jedna od njih je i Barselona, koja je 22. oktobra zatvorila severni terminal. Procenjuje se da će oko 340 kruzera sada biti prinuđeno da koriste pristanište, koje se najudaljenije.
Takođe je uvedeno i pravilo po kome na terminalu može biti samo jedan kruzer, što u praktičnom smislu znači da u isto vreme u Barselonu može pristati ukupno sedan kruzera.
Sem Barselone, sa prekomernim turizmom i različitim problemima za koje se “krive” kruzeri susreću se i Santorini, Palma de Majorka i Dubrovnik, kao i Marsej.
(Ona.rs)
Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).
Video: Panika u Veneciji, kruzer se sudario sa "džinom"
Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.