Nenad Radujević: Čovek koji živi modu i zna dušu Belgrade Fashion Week-a

Vreme čitanja: oko 4 min.

Prva domaća Nedelja mode ja zapravo bila rezultat Nenadovog studijskog putovanja tokom kog je sa kreatorkom Draganom Ognjenović posetio Nedelju mode u Parizu

Za Nenada Radujevića se slobodno može reći da živi modu. Direktor je i osnivač modnog studija "Click", kao i pokretač Belgrade Fashion Week-a. Ako ovo nije dovoljno da potkrepi prethodnu tvrdnju, onda svakako jeste činjenica da mladi dizajneri, autori, fotografi i svi uključeni u kreativne procese na polju mode duguju upravo njemu zahvalnost za svoj uspeh i prepoznatljivost.

Jubilarni 50. Belgrade Fashion Week otvoren je 8.11. i trajaće do 1. decembra. Nenad je u razgovoru sa nama otkrio kako je izgledalo svečano otvaranje, koje je za njega, uzevši u obzir sve postignuto tokom godina, bilo jako emotivno.

- Otvaranje je bilo jako emotivno i fantastično, rekao bih. Onog trenutka kada smo osmislili da se na otvaranju predstave najznačajniji autori koji su obeležili Beogradsku nedelju mode, prvo nismo mogli da se izborimo sa tim brojem. Ja sam zamislio da to bude simbolično 50, onda smo shvatili da ima mnogo takvih dizajnera. Došli smo do broja 80 i ima ih još. Nismo uspeli sve da pozovemo i dobijemo za tu priliku, ali poenta je da je to zaista bio pravi dokaz eksplozije kreativnosti koja se desila, divan trenutak da se svi ponovo okupimo - započinje Nenad.

Broj ljudi koji je zatekao u sali na samom otvaranju ostavio je jako emotivan utisak na njega.

- Kada sam izašao i video da u sali ima skoro 800 ljudi, da su svi ushićeni zbog tog našeg jubileja, nisam mogao da se suzdržim i tu su krenule neke knedlice u grlu, ali mislim da i ta moja suza koja se pojavila je bila zaista iskrena i dokaz koliko smo svi u tome vrlo emotivno, pored toga što smo na zaista jedan profesionalan način podsetili ljude gde je mesto Beogradske nedelje mode s obzirom na ceo taj događaj i gala reviju koju smo priredili - preneo je Nenad svoje utiske.

Kako je sve počelo

Prva domaća Nedelja mode ja zapravo bila rezultat Nenadovog studijskog putovanja tokom kog je sa kreatorkom Draganom Ognjenović posetio Nedelju mode u Parizu i imao priliku da tokom dve nedelje svedoči veličini umeća najvećih modnih imena poput Iva Sen Lorana, Gotjea, Valentina, Pako Rabana.

Sve je to bilo dovoljno da Nenad dobije viziju i ideju o Beogradskoj nedelji mode, a nakon godinu dana, kada je sve sprovedeno u delo, ona je i bila otvorena revijom Dragane Ognjenović.

- Ja sam znao da se "prvi mačići u vodu bacaju" i da će od drugog Fashion Week-a to biti onako kako sam zamislio. Već druga Nedelja mode je trajala dve nedelje, bilo je pregršt dizajnera, brendova, svi su želeli da se pojave. Od tada je krenuo dobar put i razvoj naše modne scene autorskog dizajna i pomoć brojnim srpskim brendovima.

Savremen život kulturnog nasleđa i autentičnost

Koncept ovog jubileja i izložbi u Silosima jeste podsećanje na sve one vredne stvari koje su dale neverovatne rezultate, što ne podrazumeva samo autorski dizajn, već i pomoć mladim dizajnerima kroz projekat "Fashion inkubator", zatim na humanitarni rad, revije na temu kulturnog nasleđa koje pomažu očuvanju baštine, kao i skretanje pažnje na važnost održive mode.

Tako se i rodila ideja o reviji koja je svojevrsni omaž Jovanki Broz - materijali koji su muzejska vrednost kroz nove modele dobijaju novi život i pričaju priču o Jovanki Broz - ženi koja je bila jedan od temelja jugoslovenske tekstilne industrije sa željom da osnaži žene u socijalizmu.

- Savremen život kulturnog nasleđa je jako važan. Mi sa Beogradske nedelje mode smo zahvalni na tom divnom nasleđu koje se tiče mode i tekstilne industrije iz stare Jugoslavije i imali smo dobre temelje na kojima smo mogli da baziramo našu manifestaciju.

Do kraja Nedelje mode možete uživati u širokom dijapazonu modnog i umetničkog programa, što je svakako dokaz da ovaj jubilej dostojno predstavlja kvalitet koji je prisutan na domaćoj modnoj sceni poslednjih 26 godina.

Koliko nosimo jedan odevni komad

Održiva moda je tema Beogradske nedelje mode već godinama, a Nenad ističe da mu je najdraže kada vidi koliko su i na koji način mladi uključeni i voljni da se zalažu za njeno prepoznavanje kao jedne od najvažnijih tema koje se tiču ne samo mode.

- Mladi žive život održive mode. Upravo su sekend hend i vintidž moda vrlo popularne u novim generacijama. Redizajn je vrlo popularan kod mladih dizajnera. Mi tokom Dana održive mode na ovom Fashion Week-u pričamo o tekstilnom otpadu, o raznim praksama i mogućnostima za rešavanje problema, kao i koji su to dobri primeri iz inostranstva.

Moda je jedna od tri grane industrije koje najviše zagađuju našu planetu. Nenad nam skreće pažnju na vrlo važnu stvar - ukoliko ne obučemo novi komad odeće bar 30 puta, mi onda doprinosimo zagađenju planete. Dakle, treba se fokusirati na kupovinu kvalitetnih stvari, onih koje mogu da izdrže da ih 30 puta obučemo, operemo, osušimo i opeglama, a da se ne pohabaju.

Kvalitet iznad kvantiteta je prvi korak koji svi mi potrošači možemo načiniti.

Ceo intervju sa Nenadom Radujevićem pogledajte u videu na početku teksta.

(Ona.rs)