Fenomen o kom se pričalo u Jugoslaviji: Ova crvena torbica je bila simbol NIS-a i najpoznatije „vruće pumpe“
Jedan od najupečatljivijih simbola nekadašnje ere NIS kompanije bila je – crvena torbica. Ona nije bila samo modni detalj ili praktičan dodatak – bila je simbol stila, profesionalizma i duha vremena koji se danas s nostalgičnim osmehom prepričava. Nošena od strane ženskog promo tima na čuvenoj „vrućoj pumpi“ na Petrovaradinu, torbica je bila sastavni deo prepoznatljive uniforme bele boje, koja se sastojala od elegantnih rukavica i šešira, što je dodatno naglašavalo poseban imidž zaposlenih. Upravo zbog tog karakterističnog izgleda, radnice su brzo dobile nadimak „labudovi“ – simbol elegancije koja se stapala s profesionalnim nastupom na radnom mestu.
„Vruća pumpa“ nije bila obična benzinska stanica. U vreme kada su pumpe u Evropi uglavnom služile isključivo za točenje goriva i bile tehnički objekti, na Petrovaradinu se pojavila prava senzacija. Ljudi su dolazili ne samo da natoče gorivo, već da dožive nešto posebno, da vide fenomen o kojem se govorilo u gradskim kuloarima i šire. Priča o pumpi brzo se proširila, a njena popularnost nadmašila je sva očekivanja.
O tim danima s posebnom toplinom i nostalgijom govori Irena Palčok, prva poslovođa „vruće pumpe“:
„Ta vruća pumpa je za to vreme bila zaista veliko iznenađenje za našu javnost, i o njoj se mnogo govorilo. Koliko se sećam, takvih pumpi tada nije bilo u Evropi. Tada sam radila na drugoj benzinskoj stanici – broj 10, i nisam ni slutila da ću biti izabrana za prvog poslovođu vruće pumpe.
Devojke koje je trebalo da počnu sa radom, izabrane su na javnom konkursu; bile su to studentkinje koje su uz studije želele i da rade. Kako se pumpa pročula, dolazili su čak i stranci da vide vruću pumpu. Tako se jedna devojka i udala za jednog Italijana koji je ovde došao u lov, a druga za pilota.“
Priča o „vrućoj pumpi“ ne završava se samo na eleganciji uniformi i crvenoj torbici. Svaka devojka koja je radila tamo donosila je svoj karakter, svoj osmeh i svoju energiju, što je dodatno učvrstilo poseban status pumpe. To je bilo mesto gde su se isprepletali entuzijazam mladih ljudi, inovativni marketing i duh zajedništva. Ljudi koji su tada dolazili često su odlazili sa više nego što su došli – s osmehom, fascinacijom i pričom koju su prepričavali svojim prijateljima.
Crvena torbica i belа uniforma, danas, simbolizuju više od puke radne opreme. One su komadić istorije – dokaz da inovativne ideje, entuzijazam i posvećenost ljudi mogu stvoriti iskustvo koje nadmašuje svakodnevnicu.
„Vruća pumpa“ pokazala je koliko stil, pažnja prema detaljima i profesionalizam mogu uticati na percepciju brenda i na način na koji ga javnost pamti.
I iako su godine prošle, a današnje generacije možda nikada neće videti „vruću pumpu“ uživo, priče o njoj i dalje žive. One nas podsećaju da su upravo ljudi, njihova energija i kreativnost, ono što ostavlja neizbrisiv trag – baš kao što je crvena torbica ostavila svoj pečat u srcima mnogih, simbolizujući vreme kada je posao bio spoj elegancije, inovacije i čiste radosti.
(Ona.rs)