FAST FOOD PREVARA: Ovo su trikovi kojim se lanci brze hrane služe da vas namame!
Svakom od nas se ponekad desi da oseti ludačku želju da naruči hamburger, pomfrit, mlečni šejk, pa sve to zalije nekim od popularnih gaziranih napitaka. Mislite da je to slučajnost? E pa, varate se!
Premda subliminalne poruke mahom spadaju u domen fikcije, fast fud restorani koriste suptilne trikove pomoću kojih privlače kupce i podstiču ih na veću potrošnju. Evo čime se sve služe:
Tople boje
Pretpostavka kako tople boje podstiču apetit možda i nije bez temelja. Ako posmatrate lance brze hrane primetićete da je njihov enterijer, ali i ambalaža proizvoda, uglavnom u crvenim, narandžastim i žutim tonovima.
Zamamni mirisi
Šta će najviše prijati našem čulu ukusa zapravo zavisi od mirisa. Zato, ne iznenađuje ogroman naglasak koje fast fud lanci stavljaju na aromu koja se širi i van zidova samih restorana. Prijatan i privlačan miris hrane predstavlja jedno je od glavnih oružja i velik broj potrošača teško da će mu odoleti.
Atraktivne fotografije
Odavno se zna da slika govori više od reči. Zato i ne iznenađuju ulepšane fotografije hrane i pića koje viđamo po svim restoranima. Naravno da hamburger koji će vam biti poslužen ni izbliza ne izgleda tako dobro kao onaj na slici, ali kada sednete za sto, to više nije bitno jer ste ga već ionako – platili.
Posebne ponude
Hamburger, krompirići i sok možda zajedno koštaju manje nego da ste ih kupili odvojeno, ali to još uvek znači više potrošenog novca nego da ste naručili samo jedan od navednih artikala. Vi mislite da ste “dobro prošli”, dok restoran u sklopu posebnih ponuda i menija proda više napitaka i ostvari solidnu zaradu.
Primamljivo ime
Gotovo sva hrana i napici u fast fud restoranima stiže uz primamljive nazive ili opise, koji uglavnom sadrže klišeizirane prideve poput 'aromatično' ili 'bogato'. Da to ne deluje na kupce, verovatno ne bi bilo tako.
(Telegraf.rs / Poslovni Magazin)