Nije svejedno uz koju pesmu pijete PIVO! Muzika može da mu promeni ukus (GIF)

Vreme čitanja: oko 1 min.

Koliko puta vam se desilo da odete u svoju omiljenu kafanu, ali nešto vam pivo te večeri baš i "ne klizi" kao inače, već je nekako isuviše gorko i oporo. Pre nego što odustanete od još jedne zdravice ili rešite da naručite neko koje nije vaše omiljene marke, zamolite prvo konobara ili DJ-a da promeni muziku

Da li vam je pivo previše gorko ili vam je neko vino previše slatko? Stvar je ukusa, naravno. Međutim, da li ste znali da taj ukus zavisi i od muzike?

Mislili ste da pivo može samo da se pije, ali sada možete i da ga JEDETE. I fenomenalno je (FOTO)

Naučnici su otkrili da zvuk, odnosno muzika koju u tom trenutku slušate, utiče na to kakvog je ukusa alkoholno piće koje pijete, pa čak i da promeni jačinu, piše DailyMail.

Tokom istraživanja, ispitanicima su rekli da će im dati tri različite vrste piva da probaju i ocene koliko su slatka, odnosno gorka, a u stvari su im dali isto pivo tri puta, a menjali su muziku koja se čula u pozadini.

Ispitanici su po pravilu ocenjivali da je pivo gorče kad su slušali "gorku muziku", a da je slađe kad su slušali "slatku muziku", iako je to svaki put bilo isto pivo. I kad je u pitanju jačina, svi do jednog su rekli da je znatno jače pivo dok su slušali "gorku muziku".

Šta je gorka, a šta slatka muzika?

Tri tipa muzike koje su se smenjivale bile su: lagana muzika, kao iz Diznijevih crtaća - za slatko; disharmonični visoki tonovi - za kiselo; duboki i jaki basevi - za gorko.

Eksperiment je ponovljen više puta, za nekoliko vrsta piva, koja su varirala u ukusima i jačini, a svaki put se smenjivalo dve vrste muzike.

Zaključak istraživanja je bio da zvuk, specijalno napravljen da izazove promenu ukusa, zaista ima velikog uticaja na percepciju ukusa.

Dok slušaju prijatnu, laganu muziku, ispitanicima se pojačava i percepcija prijatnog, slatkog ukusa, a što je zvuk jači i dublji, to je i ukus jači i gorči.

Istraživanje je istaklo značaj muzike, odnosno zvuka u uživanju u hrani i piću. Mnogi restorani i proizvođači pića mogli bi biti zainteresovani za to.

(Telegraf.rs)