• 0

4 idealne kombinacije za obrok posle treninga: Nahranite mišiće da se brže oporave

- Posmatrajte svoje telo kao automobil; ako sipate loše gorivo, nećete imati dobre preformanse - kaže za Ona.rs fitnes instruktor Nikola Krgić

  • 0
pilav, rižoto, pirinač

Foto: Shutterstock

Obrok posle treninga jednako je bitan kako i celodnevna ishrana.

Kako za Ona.rs kaže fitnes instruktor Nikola Krgić, ukoliko zaista želite da postignete rezultate, ishrana pre treninga će uticati na vaše sposobnosti na treningu, a obrok posle treninga pomaže u oporavku od izloženih napora.

- Da biste znali šta treba da jedete posle treninga, dobro je znati kako naše telo funckioniše tokom treninga - kaže Nikola Krgić za Ona.rs.

- Kad treniramo, naše telo koristi glikogen odnosno ugljene hidrate kao osnovni izvor energije, naročito kod treninga visokog intenziteta. Posle treninga telo pokušava da obnovi zalihe glikogena, ali i da obnovi mišićne proteine.

Takođe, tokom treninga gubimo vodu i elektrolite kroz znoj. Zbog toga je, ističe Krgić, od velike važnosti da po završetku treninga hidriramo organizam, a posle toga trebalo bi da usledi obrok u vidu kombinacije takozvanih brzih ugljenih hidrata u koje spadaju banana, kukuruzne pahuljice ili pirinač sa proteinima poput ribe ili piletine.

Sveza voda, bokal, casa vode

Foto: Shutterstock

- Sposobnost tela da obnovi glikogen i proteine je jako visoka posle treninga, zato bi obrok trebalo da bude u roku od 45 minuta. Naime, odlaganje obroka može da smanji sintezu glikogena za 50 odsto - napominje Krgić.

On daje i četiri primera idealnih kombinacija za obrok posle treninga.

1. Piletina na žaru sa pirinčem i povrćem

2. Omlet od jaja i spanaća sa hlebom od celog zrna

3. Proteinski šejk i kukuruzne pahuljice

4. Losos sa slatkim krompirom

Primarni cilj svakog obroka je snabdevanje tela pravim i hranljivim namirnicama.

- Posmatrajte svoje telo kao automobil; ako sipate loše gorivo, nećete imati dobre preformanse - podseća fitnes instruktor.

Instagram nalog Nikole Krgića možete da pratite OVDE

(Ona.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Povezane vesti

Najnovije iz rubrike Fitness