• 0

4 najvažnija saveta za trening na vrućini: Budite posebno oprezni ako vežbate napolju

- Večernji trening može negativno da utiče na kvalitet sna, pa je zato bolja opcija vežbati rano ujutro - kaže za Ona.rs fitnes instruktor Nikola Krgić

  • 0
Vežbanje, čučanj

Foto: Shutterstock

Vežbanje tokom letnjih vrelina ume da bude prilično naporno, ali i da nam u isto vreme pozitivno utiče na raspoloženje. Ukoliko spadate u one koji ne bi propustili trening ni po koju cenu, pridržavajte se stručnih saveta koje za Ona.rs daje fitnes instruktor Nikola Krgić.

- Ako planirate da trenirate napolju za vreme tropskog talasa, bitno je da to radite u ranim jutarnjim časovama ili kasno uveče - kaže Krgić.

- Ipak, ako trenirate kasno uveče, nemojte zaboraviti da to može negativno uticati na kvalitet vašeg sna. Ustanite ranije i iskoristite jutarnju hladovinu za trening, a period između 10 i 17 sati provedite u hladovini.

Sagovornik našeg portala daje smernice koje mogu da vam pomognu kod treninga na otvorenom.

1. Nosite sportsku svetlu odeću

Tamna odeća apsorbuje toplotu, pa ćete imati osećaj da je toplije nego što jeste.

2. Ne zaboravite kremu za sunčanje

Ovo je jako bitno, posebno za osobe koje imaju svetliji ten. Takođe, ako odlučite da džogirate, obavezno stavite kremu da vas sunce ne prevari.

3. Hidrirajte se

Tokom treninga gubimo dosta tečnosti putem znoja, a tokom letnjih meseci dvostruko više. Ukoliko niste dovoljno hidrirani, velike su šanse da doživite toplotni udar. Zato je preporuka da pijete 300 mililitara vode svakih 20 minuta.

4. Jedite pre treninga

Lubenica može da bude odličan izbor pre nego što se izložite fizičkim naporima, i to iz tri razloga. Prvi je što ima 90 odsto vode, drugi što ima dovoljno šećera, a treći što sadži prirodnu amino-kiselinu citrulin.

foto Pixabay

Vežbanje u zatvorenom prostoru može biti odlična opcija, pod uslovom da je teretana rashlađena. Naravno, trebalo bi izbegavati direktnu izloženost klima-uređaju, jer kad ste zagrejani, a nešto hladno duva u vaše telo doći će do kompenzacije, a to najčešće rezultuje ukočenjem.

- Trening započnite vežbama oblikovanja, jer ćete tako stvoriti adaptaciju na temperaturu. Ne zaboravite da pravite veće pauze tokom treninga i izbegavajte duge treninge. Umesto toga radite kružne treninge, a pauzu iskoristite za hidrataciju. Najbolje je, naravno, da pijete vodu, ali možete da uzmete i neki sportski napitak koji sadrži elektrolite - preporučuje sagovornik našeg portala.

Fitnes instruktor podseća da će toplota sigurno uticati na vaše preformanse na treningu, ali uticaj na to imaju i namirnice koje budete pojeli pre nego što odete na trening.

- Konzumirajte sveže povrće, uz dodatak proteina, kao i sveže voće - savetuje instruktor Krgić.

Instagram nalog Nikole Krgića možete da pratite OVDE

Video: Jaka i ispravljena ramena - ova vežba je spas za posturu

(Ona.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Povezane vesti

Najnovije iz rubrike Fitness