
Feniks iz sveta mode: Srpska manekenka Katarina iskreno o padovima, bojama kose i susretu sa Irinom Šajk
Biti model danas ne znači samo nositi visinu, stas i lice za naslovnicu. Katarina Marković pokazuje da je moć uspeha u nečemu mnogo dubljem – u duši koja ne odustaje, u detetu koje se ne da ućutkati i u ženi koja zna gde je granica.
Dok sedi nasmejana i sabrana, uz elegantne pokrete kojima listamo knjigu Dolce & Gabbana u kojoj i sama blista – Katarina Marković ne ostavlja utisak nedodirljive modne ikone. Naprotiv. Otvoreno, iskreno i bez ijednog suvišnog odgovora, ova mlada žena priča o svojim padovima, revijama, sesijama sa terapeutom i – plišanom majmunu Daliboru, koga nosi sa sobom kroz ceo svet. Njena priča je priča o devojci koja se nije uplašila da ide za sobom, čak i kada je ceo svet očekivao nešto drugo.

„Kada siđe sa piste, ona je dete koje sanja“
Još kao dete, Katarina je osećala snažnu potrebu da se izrazi – kroz pokret, boju, glumu, tišinu. Balet je bio prvi kanal. U njemu je naučila disciplinu, ali i nešto važnije – kako da oseća prostor, telo, ritam. „Volim da se igram. Kad sam na sceni, to nisam ja – to je neko drugi koga sam odlučila da donesem sa sobom“, rekla je, opisujući način na koji je i modeling za nju postao produžetak glume.
Njena karijera nije započela slučajno. Pohađala je školu mode i dizajna, crtala modne ilustracije, ali joj je ubrzo dosadilo da zamišlja i crtka – želela je da sama postane ono što je skicirala. Kada su je prijatelji počeli gurati ka agencijama, odbijala je, sve dok nije osetila da je „sad pravi trenutak“. Jer Katarina ne radi ništa ako ne oseti poziv. A kada oseti – ide do kraja.

Svetla pozornice – i senke iza njih
„Ovaj posao ume da ti pruži euforiju i osećaj vrednosti, ali ako nisi pažljiv – zna da te pregazi“, kaže. Seća se svojih prvih dana u Parizu: velike agencije, glamurozni klijenti, ali i neizvesnost, čekanja i hladni komentari koji ulaze pod kožu. „Sve ono što bi u bilo kom drugom poslu bilo nedopustivo – ovde je normalno. Nemaš loš dan. Moraš da izgledaš dobro čak i kad ti je duša slomljena.“
Govori o momentima kad se vraćala kući i plakala, kada su joj na kastinzima rekli da je „previše nešto“ – previše posebna, previše jaka, previše svoja. Ali ona nije htela da menja srž. U najtežim trenucima, razgovori sa porodicom i terapeutkinjom su je podizali. „Pomisliš da je kraj, ali onda ustaneš i kažeš: ne, nisam još rekla sve.“
Moć transformacije: lice koje se menja, suština koja ostaje
Njena sposobnost da se pretvori u bilo koga – u zavisnosti od kastinga, revije, svetla – ono je što je čini posebnom. Katarina može biti ledena dama u couture haljini, ranjiva devojčica u krhkom editorijalu ili urban soul u streetstyle kampanji. „Volim što mogu da budem različita. I što mogu da biram kada ću reći ne.“
Ali ta fleksibilnost ne znači gubitak identiteta. Katarina je jednom odbila kampanju jer je boja perike bila „previše pink“ – i to nije bio njen osećaj. „Ako ti se telo buni, ako ti intuicija kaže da nije za tebe – ne radiš to. Umeće je znati kad treba da kažeš ‘hvala, ali ne’.“
Za jednu kampanju nosila je ogromnu zlatnu periku i nosila odeću u kojoj nije mogla ni da sedne. Na slikama izgleda kao da je bez napora. A u stvarnosti? „To su trenuci kad ti je svaka kost napeta, ali se setiš – sanjala si ovo.“

Perfekcionizam koji zna kada da stane
Katarina ne beži od toga da je perfekcionista. „Ako sam dobra – osećam se dobro. Ako nisam – padam. Moj identitet se dugo vezao za to koliko sam dobra u onome što radim.“ Iako svesna da taj mehanizam može da bude iscrpljujuć, ne odustaje od težnje da uvek ide korak dalje.
Nakon svake revije, analizira hod. Nakon svake slike, proverava da li je energija bila autentična. Smeje se sebi dok priča kako joj je najteže kad mora da gleda nešto što je radila a zna da nije dala „sto posto“. Ali naučila je i nešto drugo – da perfekcija nije isto što i savršenstvo. „Nekad moraš da pustiš. Da kažeš sebi – dovoljno je.“
Ljudi, ljubav i granice
U svetu gde je usamljenost česta pratilja, Katarina gradi odnose pažljivo. Govori nežno o prijateljstvima sa drugim modelima, ali jasno pravi razliku: „Postoje kolege i postoje prijatelji. Ne mešam ta dva.“ Njeni pravi prijatelji su oni koji znaju kada da ćute, kada da je puste da plače, i kada da je podsete ko je ona – kada i sama zaboravi.

O ljubavi priča sa dozom tišine, ali kada pomene bivše partnere, nema gorčine. „Svaki muškarac koji je prošao kroz moj život ostavio mi je nešto što sam pretočila u snagu.“ I tu, kao i u poslu, veruje u granice. U osećaj. U to da žena uvek treba da zna kada da ode – ali i kada da ostane.
Hrana, moda i tišina između
Katarinin dan često počinje avionom, a završava u hotelskoj sobi. U međuvremenu – leti, šeta, pije kafu, meditira, i kuva. Hrana joj je važna. Ne iz estetskih, već iz emotivnih razloga. „U hrani imaš utehu, kontrolu, ljubav. A ja volim da imam kontrolu. I da dajem ljubav.“
U njenoj torbi se uvek nađe neka proteinska bombica, često i nešto što sama napravi. I da, Dalibor. Mali plišani majmun koji ide svuda s njom. „On mi je kao sidro. Kad ga izvadim iz kofera, znam da sam dobro.“
Zlatna perika i manifestacija
Jedan od najlepših trenutaka njene karijere bio je onaj kada je držala luksuznu knjigu Dolce & Gabbana – i na jednoj stranici ugledala sebe. „To je momenat kad shvatiš da nisi luda. Da je manifestacija stvarna. Da si dobila ono što si davno zamislila.“
Katarina veruje u znakove. U brojeve koji se ponavljaju. U dan kada je rođena – Aranđelovdan. U to da ništa nije slučajno. „Kad sam stajala sa anđelima na ramenima, znala sam da se zatvara krug. Da sam tačno tamo gde treba da budem.“
Poruka devojčici iz prošlosti – i ženama koje sanjaju
Na kraju, kada je trebalo da pošalje poruku mlađoj sebi, Katarina nije oklevala. „Rekla bih joj: ‘Bićeš ponosna na sebe.’ I da – budi svoja. Ne odustaj. Veruj u ono što ti osećaš, jer niko drugi ne zna tvoj put.“
A mi bismo dodali: ova poruka nije samo njoj. Ona je poruka svakoj ženi koja oseća da je previše nežna, previše jaka, previše svoja – da bi uspela. Neka Katarinin put bude dokaz da je baš to – formula za uspeh.
Pogledajte ceo intervju sa Katarinom Marković na početku teksta i otkrijte šta se zaista krije iza kulisa svetlucavih pisti, kako izgleda život između revija i zašto je najvažnija poruka koju sebi možete poslati – „bravo, uspela si.“
(Ona.rs)
Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).
Video: Radila je sa Donatelom Versače, a znamo je iz "pohoda" na muža: Ko je Milena Tunguz?
Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Sara Tadić, modna kritičarka.
Glavna agentkinja, Natalija. Zadužena za mlađe narastaje i revije širom istočne Evrope. Kad ona prođe, manekenke se usprave kao da ih je pogledala carica Katarina ruska lično. U šteku uvek nosi štikle, telefon sa dve kartice i rezervne trepavice, za svaki slučaj. Kažu da je jednom u Bukureštu prepoznala talenat u devojčici koja je samo sipala supu, danas nosi Dior. Modna agencija, "San." Ime govori sve, tamo se snovi rade pre Photoshopa. Devojke ulaze sa snovima, izlaze sa hodom po pisti. Ko preživi prvu nedelju, možda stigne i do naslovne strane. Možda.
Podelite komentar