Marija Gracija Kjuri, prva žena na čelu luksuznog modnog brenda koji Holivud obožava: O suštini Diora

Vreme čitanja: oko 4 min.

Kjuri je mnogobrojnim feminističkim referencama pokazala da je u Dioru sada žena

Foto: Tanjug/AP

Kada je Marija Gracija Kjuri došla na čelo modne kuće "Dior" 2016. godine, postala je prva žena koja je vodila keativnu priču bredna sa tada 69-godišnjom istorijom. Italijanka koja je radila u "Fendiju" i "Valentinu" postala je kreativna direktorka modnog srca Francuske. Nastavila je korake Đanfranka Ferea, Iva Sen Lorana i Džona Galijana.

Prvom kolekcijom, Dior - Christian Dior SE, u septembru 2016. Kjuri je mnogobrojnim feminističkim referencama pokazala da je tu sada žena. Majice sa naslovom eseja Nigerijke Čimamande Ngozi Adiči „Svi treba da budemo feministkinje“ prenele su svoju poruku, kao i kasnije reference na Lindu Noklin "Zašto nije bilo velikih žena umetnica?" Sve to se poklopilo sa prvim koracima pokreta #metoo i imalo ogroman odjek.

Feminizam u svakom njenom delu 

Marija Gracija Kjuri nije prestala da koristi feminizam kao inspiraciju za svoja dela, pa tako njen "Instagram profil" sadrži i priče o ženama koje su kroz istoriju doprinosile pravima žena, poput Eni Kopčovski, koja je putujući svetom na biciklu prenosila feminističke poruke.

Foto: Tanjug/AP

- Moda pomaže ženama da budu slobodne i da se izraze. Mislim da smo danas u istoj situaciji. Mlada generacija donosi novu energiju, a sada više zbog interneta - rekla je Kjuri za "Scmp.com" i dodala:

- Nova generacija je postavila velika pitanja o polu, rasi, okruženju i kulturama koje moramo da odražavamo u modi. Moda rođena u ovom trenutku doživljava veliku promenu, tako da mislim da mi (kao dizajneri) moramo sve to uzeti u obzir.

Dolazak Kjuri u Dior podmladio je brend, u pravcu njene misli da je sve prisutnija "mešavina urbane ulične odeće i visoke mode“. "Ljudi žele garderobu koja može ponuditi nešto za svako raspoloženje u trenutku". To je uspela, ostajući verna bogatom nasleđu "Diora", što je dokazala kolekcija za jesen/zimu 2018, kada su pistom prošetali model u ukrašenim pončoima, kariranim kiltovima uparenim sa klasičnim "Bar" jaknama. Sve je pratilo i oživljavanje "Saddle" torbe, uz marketinšku strategiju i angažovanje digitalnih influensera Kjare Feranji, Nikol Vorn i Suzi Babl.

Osvežena tradicija pronašla svoje mesto  

Osvežavanje tradicije videlo se i u njenom radu na modnim dodacima. Veteran aksesorajza, dokazan još u "Valentinu", a pre toga dizajnirajući modne dodatke za "Fendi" ovako misli o modnim dodacima: .

- Za mene su dodaci takođe predmet dizajna. "Dior" ima veliko nasleđe u dodacima, kao što su "Saddle" torba i "Lady Dior". Moj posao je da obnovim nasleđe drugačijim stavom.

Da promene koje uvodi imaju odjeka, govori i to što se zarada "Diora" od njenog dolaska udvostručila.

Gde su poznati tu je i "Dior"

Dior je uvek privilegija za one koji ga nose, a i Marija Gracija Kjuri takođe privilegovano navodi na svojim mrežama sve poznate ličnoti koje nose kreacije kultne modne kuće, a pokrili su planetarne događaje.

Tako je francuska pevačica Yseult zatvorila je Olimpijske igre u Parizu spektakularnim izvođenjem pesme "My Way", u "Diorovom" kostimu. Iastim povodom zablistala je Selin Dion u izuzetnoj beloj haljini i svojiom spektakularnom pojavom na sceni oduševia sve koji su čekali da nakon teških trenutaka bolesti ona pusti svoj glas.

Francuska pop pevačica Aja Nakamura u "Dioru" je pak otvorila Igre koje su pratii milioni, a ako ste se pitali ko je odgovoran za ekstravanagntni izgled Ledi Gage na ceremoniji otvaranja Olimpijskih igara - odgovor je ponovo "Dior".

Filmski festival u Kanu dočekao je Meril Strip posle 35 godina. Glumačka legenda je dobila "Zlatnu palmu", a priznanje joj je lično dodelila Žilijet Binoš. Obe su nosile "Dior", što je na svom "Instagram" profilu ponosno podelila Marija Gracija Kjuri.

Žene oko nje su bile njena inspiracija

Italijanka rođena 2. februara 1964. čari stvaranja odeće mogla je spoznati još od majke krojačice, koja je kasnije u Rimu otvorila sopstveni butik. Odrasla je uz pet sestara i žene oko nje su bile njena inspiracija - baka, majka i sestre. Svoju ćerku Rejčel Regini navodi kao muzu.

Studirala je na Istituto Europeo di Design u Rimu, a onda je u "Fendiju" počela da dizajnira torbice. Potom sledi "Valentino", te saradnja sa Pjerpaolom Pičiolijem. Godine 2016. Sidni Toledano ju je imenovao za umetničkog direktora ženskih kolekcija Kristijan Dior (visoka moda i konfekcija, šest kolekcija godišnje). Nasledila je Rafa Simonsa i kao žena u Dioru počeka da piše istoriju.

Foto: Tanjug/AP/Michel Euler

Njeno oko finalno je zaduženo za najfinije krojeve i materijale, ona je žena koja u farmerkama sa crnim ili plavim džemperom ili majicom vidi svoju odevnu jednostavnost. Kada su je pitali kako bi opisala ultimativu Diorovu ženu, bila je jasna: "Ne postoji 'ultimativna' Dior žena. Kada radim na kolekciji, razmišljam o lepoti svih žena.

Za nju je mladost „stav“, a ne pitanje starosti, a promena i prilagođevanje novinama deo svakodnevice: "Moja 80-godišnja majka je navučena na Instagram“, kaže Chiuri. „Mislim da je na neki način ona milenijalac. Nemoguće je reći da digitalni uticaj nije uticao na sve."

Ma koliko jake poruke koje kroz odeću i kolekcije šalje, po kojima je i postala zapažena, nisu one okosnica njenog rada, već nešto mnogo dublje:

- I dok radim, ne razmišljam o feminizmu, već o ženama i životu.

(Ona.rs)