Kako će izgledati luksuzni odmor nakon pandemije: Šta je personalizovana budućnost?
Zahvaljujući takvom konceptu, na Maldivima je kontrola infekcija mnogo bolja nego na nekim drugim destinacijama
Maldivi su uspeli da zadrže svoj zaštitni znak luksuzne destinacije, čak i tokom pandemije. Rajski arhipelag u vodama Indijskog okeana, kristalno čiste vode Maldiva, beli pesak i prostrane plaže, decenijama privlače ljubitelje luksuza i mladence.
Upravo su Maldivi bili prva azijska zemlja koja je ponovo otvorila vrata turistima u toku pandemije. Privatna ostrvska odmarališta su otvorena ponovo za turiste još u julu 2020. godine.
Ipak, s obzirom na to da su pandemijske mere aktuelne u vezi sa putovanjima, bezbednost i dalje ostaje najbitnija. Upravo to i utiče na promenu ugla posmatranja i doživljaja luksuza kod gostiju.
Dizajnirano distanciranje
Zahvaljujući takvom konceptu, na Maldivima je kontrola infekcija mnogo bolja nego na nekim drugim destinacijama. Iako i na naseljenim ostrvima postoje rizorti, većina ih se nalazi na nenaseljenim. I to po jedan rizort na ostrvu, čime se mogućnost širenja infekcije lako može staviti pod kontrolu.
Ništa manje u tome ne pomaže ni tradcionalni, tropski stil arhitekture. Javni prostori u rizortima, poput restorana i hodnika, zapravo su paviljoni. Budući da su otvoreni, nude i prirodnu ventilaciju. Smeštajne jedinice su uglavnom samostalne vile i bungalovi, sa otvorenim stazama.
- Priroda našeg proizvoda, raspored vila, omogućava socijalno distanciranje širom ostrva. Naši gosti više vole da uživaju u udobnosti i privatnosti svojih bungalova i da većinu vremena provode na plaži. Sve ovo je praktično isto kao nenametnuto socijalno distanciranje – izjavio je za BBC Endru Dženson, direktor „Kurumba rizorta“, prvog na Maldivima.
Sve to, naravno, ne znači da su u rizortima zanemarene bezbednosne mere donete usled pandemije korona virusa. Pored onih uobičajenih, kao što je nošenje maske ili testiranje, pojačano je i čišćenje i više se vodi računa o socijalnom distanciranju. Na ostrvu Kudadoo, gosti čak mogu da koriste mobilnu aplikaciju za beskontaktno prijavljivanje i odjavljivanje, te da preko nje rezervišu izlete i druge aktivnosti, ali i da komuniciraju sa privatnim batlerom. U pojedinim restoranima zahteva se i rezervacija, baš kako bi bilo osigurano socijalno distanciranje.
- Obuka osoblja je od suštinskog značaja. A pošto je osoblje dobro obučeno za prevenciju kovida-19, onda se može fokusirati na potrebe gostiju, bez straha za sopstvenu bezbednost – izjavio je Adam Šaref, menadžer i lice zaduženo za poštovanje mera u „Lily beach resort and spa“.
Želja za luksuzom
Kako je objasnila Katerina Antoniu, profesor turizma na kiparskom Univerzitetu „Central Lancashire“, u prvom planu kada su u pitanju trendovi putovanja nakon pandemije nalaze se ona putovanja koja se smatraju luksuznim. Primećuje se i da putnici koji žude za luksuznim putovanjima imaju želju i da potroše više novca.
- Primetili smo povećan broj gostiju koji rezervišu sveobuhvatni paket za večeru – rekao je Dženson i objasnio da to gostima pruža mogućnost da biraju između tri mesta za ručak i sedam restorana za večeru u njihovom rizortu.
Iako je to najskuplji plan obroka, primetili smo da naši gosti žele da ih razmazimo i rado se tome prepuštaju.
Personalizovana budućnost
Procena je da će vremenom potreba za društvenim distanciranjem izbledeti i da će se raspršiti ideja o potrazi za prostorima bez gužve, najverovatnije. Međutim, luksuzna putovanja i dalje pružaju onu iskonsku prednost, oličenu jednostavno u bekstvu od gužve.
- Naša misija uvek je bila usmerena oko ponude jedinstvenog iskustva, onoga koji nudi obnovu života. A to je upravo tokom ere pandemije naročito uočljivo, gde mesecima, a možda i godinama naši gosti nisu imali prilike da uživaju u životu – naveo je Dženson, dodajući da se oni trude da svojim gostima omoguće bekstvo od stvarnosti, nudeći im istovremeno najbezbedniju moguću destinaciju.
(Ona.rs)