• 0
 ≫ 

Kako trening snage utiče na zdravlje srca: Dovoljno je vežbati 60 minuta nedeljno

 ≫ 

Svako dizanje tegova duže od sat vremena nedeljno neće dodatno doprineti najvažnijem mišiću u našem organizmu, navode stručnjaci

  • 0
vežbe s tegovima

Foto: Unsplash.com

Vežbe za noge odlične su za oblikovanje i jačanje tela. Istraživanja su pokazala da su ove vežbe efikasne za sagorevanje kalorija, ali to nije njihova jedina zdravstvena korist - one su izvanredne i za zdravlje srca.

Prema studiji iz 2019. objavljenoj u Medicine and Science in sports and exercise, trening otpora, poznat i kao trening snage, podržava kompletan kardiovaskularni sistem i smanjuje šanse za razvoj kardiovaskularnih bolesti, uključujući moždani i srčani udar.

Aerobne vežbe poput, trčanja, hodanja, vožnje bicikla i plivanja povezane su sa poboljšanjem stanja srčanih oboljenja, navode na Klinici u Klivlendu.

Međutim, ova studija bila je fokusirana isključivo na trening snage i njegove koristi za zdravlje srca, otkrivajući da čak i minimalna količina ove aktivnosti može da ima uticaja na zdravlje srca.

Perikardijalno i peikardijalno masno tkivo imaju najveći uticaj na stanja povezana sa srčanim oboljenjima, navode stručnjaci Američkog udruženja za srce.

Kada se masni plakovi i tkiva akumuliraju u arterijama mogu da dovedu do srčanih bolesti, ali trening snage nezavisno od kardio treninga može da pomogne da ovaj rizik bude smanjen. Trening snage u kombinaciji sa aerobnim vežbama može da smanji šansu za pojavu gojaznosti.

Stručnjaci Klinike Mayo smatraju da bi prosečna odrasla osoba trebalo da radi trening snage dva puta nedeljno, sa ciljem da ojača sve glavne mišićne grupe. Cilj je, navode njihovi stručnjaci, umoriti mišiće nogu kroz zahtevne vežbe koje će ih istovremeno ojačati.

Ali, ni sa ovim vežbama ne bi trebalo preterivati. Svako dizanje tegova duže od sat vremena nedeljno neće dodatno doprineti zdravlju srca, navode stručnjaci u radu objavljenom u časopisu Science Daily.

(Ona.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Povezane vesti

Najnovije iz rubrike Fitness