• 0

Čega se morate odreći da biste bili u dobroj kondiciji?

Postoji niz faktora koji utiču na to da na kraju dana nemate dovoljno vremena za fizičku aktivnost

  • 0
Zdrave navike

Foto: Shutterstock

Dobra kondicija i lep izgled važni su za svakodnevno funkcionisanje: lakše obavljate svakodnevne poslove, privlačniji ste prvenstveno sebi, ali drugima. Ali koliko žrtve vam je za to potrebno?

Vaše slobodno vreme je dragoceno, naročito ako ste zaposleni ili imate obaveza oko porodice, a 40 odsto intervjuisanih odraslih osoba ističe da je glavni razlog zašto ne vežbaju - nedostatak vremena. Kako rešiti ovaj problem?

Koliko je tačno vremena potrebno da izdvojite za vežbanje?

Pojedine aktivnosti, kao što je fizičko vežbanje, zahtevaju mnogo manje vremena nego što većina ljudi misli. Dovoljno je oko 150 minuta tzv. kardio vežbanja nedeljno, kako biste značajno unapredili kondiciju. To je oko 50 minuta na svaka dva-tri dana.

Druga istraživanja pokazuju da je dovoljno da tokom osmočasovnog radnog vremena svega dva puta napravite pauzu od 10 minuta za vežbe fleksibilnosti i rastezanja. Na taj način možete neutralisali najveći deo štetnih efekata dugotrajnog sedenja ili stajanja. To ne zvuči tako teško. Svega 10 minuta, na svaka četiri sata.

Svaka fizička aktivnost je dobra

Blizina posla je takođe jako važna. Istraživanja pokazuju da osobe kojima je radno mesto bliže od tri kilometra imaju i do 30 odsto manje šanse za kardiovaskularna oboljenja, baš zato što većina njih do posla ide „na sopstveni pogon“ – biciklom ili peške. Ako vam ova brojka zvuči nemoguće, zamislite da, ako vam je posao daleko, izađete dva kilometra pre kuće iz gradskog prevoza ili iz automobila i do kuće odete peške brzim hodom. Iskoristite to vreme da poslušate lepu muziku, podkast koji volite ili radio-program na omiljenoj stanici.

Ako vam je ipak potrebno posebno vreme namenjeno isključivo za vežbanje, van posla ili nekih uobičajenih dnevnih aktivnosti, onda se zaista postavlja pitanje – gde naći vreme za vežbanje?

Šta kaže statistika?

Pojedine aktivnosti, koje olako prihvatamo kao deo svakodnevice, oduzimaju mnogo više vremena nego što nam se to čini. Prosečan stanovnik Evrope u proseku utroši sat i 50 minuta dnevno na društvene mreže. Koliko vremena vi trošite, možete proveriti preko opcija na telefonu. Dovoljno je da to vreme umanjite za 20-30 odsto, što zaista nije mnogo. Imaćete za sebe 15-20 minuta koje možete iskoristiti za vežbanje.

Prosečna osoba u saobraćajnom špicu provede oko 13 minuta dnevno. Kako biste izbegli saobraćajne gužve, ostanite 20 minuta duže na poslu ili krenite toliko minuta ranije ujutru, a slobodno vreme na poslu iskoristite kako biste uradili vežbe rastezanja ili neke jednostavne vežbe snage bez mnogo znojenja. Uradite tako dva-tri puta nedeljno.

Osim vežbanja, preduslov za lep izgled i očuvano zdravlje jeste i zdrava ishrana. Odrasla osoba u proseku provede dnevno oko 60 minuta u pripremi tri obroka za sebe i članove svoje porodice (isključivo za pripremu hrane). Ako već trošite vreme, pronađite na Ona.rs savete kako da se zdravo hranite, i započnite sa promenama već danas.

Za pripremu uravnoteženih obroka koji pogoduju zdravlju potrebno je oko 5-10 odsto više vremena nego za standardan način kuvanja koji šteti vašem zdravlju.

Puno je još prostora za uštedu vremena koje se može uložiti za aktivan stil života, kao što su racionalizacija vremena za kupovinu i nabavku ili planiranje tzv. aktivnog odmora ili zajedničkih sportskih aktivnosti sa prijateljima. Još mnoga toga drugog vam može pomoći da vaše vreme iskoristite bolje i za ličnu dobrobit. Danas su i kvalitetne namirnice i mesta za kupovinu kvalitetnih obroka znatno pristupačnija nego ranije.

Ako ste već odvojili vreme, trudite se da vežbate pravilno

Oko 20 odsto vremena tokom treninga prosečni vežbač gubi na aktivnosti koje su bespotrebne - razgovori, ćaskanje, gledanje telefona, duži odmor od potrebnog, razmišljanje i slično.

Kako bi olakšali ljudima sprovođenje treninga i tako povećali efikasnost vežbanja, ekipa trenera sa Fakulteta sporta i fizičkog vaspitanja je napravila jedinstvenu aplikaciju koja vam omogućava da nađete trening u odnosu na svoje specifične potrebe i da vas sama aplikacija vodi kroz trening. Pratite različite oblike tajmera i video demonstracije na aplikaciji i sprovodite vaše vežbanje. Trening će vam proći "za čas", a efekti će biti maksimalni.

Na PREMIUM nalogu na MyFitWorld aplikaciji, možete pronaći preko 700 detaljno opisanih treninga i preko 2000 vežbi, a sve možete pretraživati sa preko 100 filtera: označite šta tačno želite da trenirate, vaše ciljeve, mesto gde vežbate, koje bolove želite da rešite i sve druge bitne parametre, a aplikacija vam sama izlista treninge prilagođene vama! Uz ove vežbe, svako može jako brzo da napreduje i dođe do željenih rezultata. Svaki trening je pažljivo pravljen i kontrolisan od strane profesionalnih trenera - profesora i doktoranata sa Fakulteta spora i fizičkog vaspitanja.

Ukoliko želite više da pročitate o ovom fantastičnom projektu, pročitajte više o PREMIUM nalogu na sledećem LINKU.

Uputstvo za pristup PREMIUM NALOGU možete pronaći OVDE, a ukoliko već imate otvoren nalog na aplikaciji onda ispratite OVA uputstva. Aplikacija je dostupna na svim mobilnim uređajima, a možete je preuzeti klikom na sledeći LINK.

MyFitWorld PREMIUM paket osim 2000 i više vežbi i 700 i više detaljno opisanih treninga, sadrži i kompletnu istoriju statistike vaših treninga, promena telesnog sastava i dnevne aktivnosti, neograničen kapacitet za čuvanje omiljenih vežbi i treninga, sve je tu. PREMIUM paket možete dobiti po ceni od svega 7,5 evra mesečno, odnosno 59,99 evra ukoliko se pretplatite na godišnju članarinu.

(MyFitWorld/Ona.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Povezane vesti

Najnovije iz rubrike Fitness