• 0
 ≫ 

Mitovi o izbalansiranoj ishrani: Na ugljene hidrate i masti ne gledajte kao na neprijatelje zdravlja

 ≫ 

- Ishrana koja je potpuno bez ugljenih hidrata štetna je po zdravlje - kaže nutricionistkinja

  • 0
Zdrava hrana, zdrava ishrana, dijeta, salata, devojka, maslinovo ulje

Foto:Shutterstock

Ključ dobrog zdravlja, između ostalog, počiva na uravnoteženoj ishrani, koja uključuje proteine, vitamine, minerale, dobre masti i ugljene hidrate u dovoljnim količinama. Mnogi ljudi veruju da će, ako pređu na uravnoteženu ishranu, biti zdraviji, sprečiti nepotrebno povećanje telesne težine i da će biti oslobođeni bolesti. Ali, nijedna dijeta nije pouzdana, pa čak ni uravnotežen obrok neće moći da vam pomogne da ostvarite željene ciljeve zdravlja i težine ako na tom putu pogrešite.

Prema Niki Sagar, nutricionistkinji, ako se slepo držite dijete, to nužno neće imati pozitivan uticaj na telo. Ona razbija neke od najvećih mitova o dobro izbalansiranoj ishrani u koje se ne sme verovati, piše Indian Express.

Mit 1: Voće je izvor šećera

- Dok prate uravnoteženu ishranu da bi skinuli nekoliko kilograma, mnogi ljudi odbacuju voće. Oni znaju da je voće puno šećera, što će dovesti do povećanja telesne težine. Voće sadrži prirodnu fruktozu koja daje sladak ukus i to su prirodni šećeri koji su važni za organizam. Takođe, voće sadrži minerale, vitamine i vlakna, koja su izuzetno korisna. Konzumiranje različitog voća može pomoći u smanjenju i održavanju težine - kaže Sagar.

Mit 2: Recite "ne" ugljenim hidratima

Većina ljudi izbegava ugljene hidrate, misleći da su u vezani sa debljanjem i da su oni samo nezdrava hrana.

- U stvarnosti, ugljeni hidrati su izuzetno važni za pravilno funkcionisanje našeg tela. Oni pružaju energiju i čine nas produktivnijim. Takođe, bogati su vitaminima i mineralima. Voće i povrće koje je prirodno i neprerađeno odlično je za telo. Izbegavajte visoko obrađenu hranu poput peciva, hleba itd. Ishrana koja je potpuno bez ugljenih hidrata štetna je po zdravlje - kaže nutricionista.

Mit 3: Doručak nikada ne treba preskakati

- Ne morate odmah po buđenju konzumirati hranu. Ručak je takođe sasvim u redu za telo. Osim toga, mnogi ljudi prate povremeni post, gde preskaču doručak. Neke studije su takođe pokazale da preskakanje doručka poboljšava nivo šećera u krvi. Nije obavezno doručkovati svaki dan - objašnjava Sagar.

Mit 4: Prelazak na hranu sa niskim sadržajem masti

Hrana koja je sadrži niski sadržaj masti često je štetna za zdravlje. Prema rečima stručnjaka, to je visoko obrađena hrana koja sadrži dodatne količine soli, šećera i drugih štetnih sastojaka.

- Ako ste na uravnoteženoj ishrani i privuku vas takve etikete, klonite se tih proizvoda. Ove namirnice dovode do povećanja telesne težine, menjaju nivo šećera u krvi i izazivaju druge dugoročne štetne posledice.

Mit 5: Kalorije su neprijatelji

Popularan mit je da konzumiranje hrane koja izaziva unos velike količine kalorija dovodi do povećanja telesne težine.

- Ali, konzumiranje hrane bez ili sa premalo kalorija može dovesti do različitih zdravstvenih problema - od umora do rizika fatalnih po srce. Takođe, kalorije podižu energiju i održavaju nas sitim.

(Ona.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Povezane vesti

Najnovije iz rubrike Fitness