• 0

Neočekivane greške koje svi pravimo tokom vežbanja i kako da ih ispravimo

Šta je sa greškama kojih nismo svesni, a ipak utiču na naše vežbanje?

  • 0
Fitnes, teretana, vezbanje, devojka u teretani

Foto: Shutterstock

Pravilno izvođenje vežbi veoma je važno. Ako osećate bolove i neprijatnost prilikom vežbanja, da li sami kod kuće ili u teretani, vrlo je moguće da nešto ne radite kako treba.

Većina vežbi ima svoj tok i način na koji se izvodi i greške koje pravimo prilikom ustaljenih poteza lako je ispraviti. Međutim, šta je sa greškama kojih i nismo svesni, a ipak utiču na naše vežbanje?

Magazin "Oprah Daily"  prenosi savete stručnjaka koji su ukazali na najčešće greške koje pravimo prilikom vežbanju kojih uopšte nismo svesni i savetuju kako da ih ispravimo.

Vežbanje na plaži

Foto: Shutterstock

Razmišljate o jeziku dok radite trbušnjake

Žene imaju tendenciju da koriste vratne, umesto trbušne mišića kada rade trbušnjake, što je veoma neprijatno.

- Pomerite fokus nazad na trbušne mišiće tako što ćete pritisnuti jezik uz nepce pre nego što počnete sa ponavljanjem trbušnjaka. Ovaj trik pomaže da se vrat ne opterećuje, primoravajući vaš stomak da radi umesto njega - ističe dr Hejli Perlus, stručnjak za psihologiju sporta i vežbanja u Koloradu.

Prekomerni iskorak 

Kada radite iskorake i čučnjeve, često se prenaprežu kolena jer ljudi imaju tendenciju da iskorače previše napred, tako da se koleno proteže dalje od prednjeg skočnog zgloba i nožnih prstiju.

- Ovo dovodi do toga da se pritisak apsorbuje u prednjem delu kolena, umesto da se pokrenu odgovarajući mišići - kaže Sabrina P. Savlani, sa Odeljenje za porodičnu medicinu i ortopediju UCLA.

Proverite svoj iskorak tako što ćete prednju petu čvrsto pritisnuti na tlo. A ako vaša kolena i dalje ne mogu da izdrže, jednostavno isključite pokret za iskorake unazad jer i dalje možete da  postignete sličan rezultat.

Zgodna devojka, žena se slika telefonom, mobilnim, selfi, telo, vežbanje

Foto-ilustracija: Shutterstock

Nošenje telefona u teretanu

Telefoni nas generalno ometaju, a to ometanje može da se prenese i u teretanu, tokom vežbanja.

- Veoma je lako da se izgubimo u našim telefonima, pregledajući liste za reprodukciju i video-zapise sa vežbanja. Do te mere da možemo da izgubimo zamah tokom vežbanja i da ih stoga ne završimo najbolje što možemo - upozorava kaže Perlus.

Pogrbljeno držanje

Slabo jezgro može dovesti do lošeg držanja tokom treninga, što rezultira grešama kao što je savijanje leđa dok radite potisak iznad glave ili sklekove, naginjanje previše na jednu stranu kod vežbi sa jednom rukom ili gubitak ravnoteže sa vežbama sa jednom nogom, upozorava Savlani.

Umesto toga, održavajte svoje jezgro aktiviranim mišićima tokom svakog pokreta koji napravite, od kardiovaskularnih vežbi do treninga snage, tako što ćete duboko udahnuti kao da se spremate za udarac u stomak. Isti metod će vam pomoći da vam držanje bude pod kontrolom i dok sedite za stolom ili hodate.

Preterano vežbanje

Trkači početnici imaju tendenciju da prebrzo dodaju kilometre u svoj treninge, bez uključivanja dovoljno dana odmora. Neuključivanje adekvatnih dana odmora može da dovede do umora mišića, loše forme i povreda.

Kako kaže Savlani, često vidi povrede kostiju i frakture zbog toga.

- Koštane povrede znače da kosti ne mogu da tolerišu ponavljajuće mehaničko opterećenje. To se obično manifestuje kao lokalizovani bol u kostima i bol koji se pogoršava sa aktivnostima nošenja težine - ističe ortoped i objašnjava da je osnovno pravilo da se počne sa niskim intezitetom i sporo, pomerajući granicu izdržljivosti ne više od deset procenata svake nedelje, kako preporučuje Američki koledž sportske medicine.

Povreda, trčanje, terapija

Foto: Shutterstock

Krivljenje vrata ("da bacim pogled šta radi instrukor") 

Perlus upozorava da je jedna od najvećih grešaka tokom vežbanja koju vidi, ironično, napravljena kada se ljudi zaista trude da svoje vežbe urade ispravno.

- Savijanje vrata da biste pogledali ekran ili instruktora u prepunoj prostoriji može da bude velika greška tokom vežbanja - upozorava ona i umesto toga preporučuje da naučite da se oslanjate na slušne signale tokom treninga što je više moguće:

- U početku vam je možda potrebno da gledate kako bi ste shvatili šta instruktor radi, ali morate i da slušate. Neki instruktori daju odlična uputstva.

Takođe, savetuje, da postavite ekran u svom vidnom polju ili direktno ispred vas.

- Pokušajte da se postavite tako da vam leđa nikada ne budu okrenuta prema ekranu kako biste održali poravnanje i sprečili da se glava previše okreće - zaključuje stručnjak.

Video: MenoFit novi trening program za žene u srednjim i poznijim godinama

(Ona.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Povezane vesti

Najnovije iz rubrike Fitness