Biografija modnog maga Živanšija i njegov bunt protiv mini-suknje: Grof koji je živeo za prefinjenost u kroju
Grof Hubert Džejms Marsel Tafin de Živanši bio je francuski aristokrata i modni dizajner koji je osnovao luksuznu modnu i parfemsku kuću "živanši"; poznat po tome što je dizajnirao mnoštvo lične i profesionalne garderobe Odri Hepbern i Džeki Kenedi. Uvršten je u Međunarodnu Kuću slavnih, na listi najbolje odevenih, 1970. godine.
Moda zapisana u DNK kodu
Hubert je rođen 20. februara 1927., u Boveu, u protestantskoj plemićkoj porodici. Bio je mlađi sin Lucijena Tafina de Živanšija, markiza od Živanšija, i njegove supruge, Beatris („Sisi“) Badin. Porodica Tafin de Živanši, koja vuče korene iz Venecije, oplemenjena je 1713. godine, kada je glava porodice postao markiz de Živanši.
Njegov stariji brat, Žan-Klod de Živanši (1925–2009), nasledio je porodičnog markiza i na kraju postao predsednik parfimerije modne kuće.
Nakon očeve smrti od gripa 1930. godine, mladog Huberta odgajale su majka i baka po majci. Živanšijev pradeda po majci, Džuls Dieterle, bio je scenograf koji je takođe kreirao dizajne, uključujući set od 13 dizajna za Jelisejsku palatu. Jedan od njegovih pra-pra-dedova dizajnirao je scenografiju za Parisku operu.
Hubert je sarađivao sa Kristijanom Diorom, i oba kreativna genija su u to vreme još uvek bili nedovoljno priznati u modnom svetu, iako se njihov potencijal nazirao i pretio da preuzme primat. Od 1947. do 1951. imao je čast da radi za avangardnu dizajnerku Elzu Skjapareli.
Šešir i crnu haljinu za Odri Hepbern, koje diva nosi u Doručku kod Tifanija, dizajnirao je Živanši i to je bio njegov proboj u visine sofisticiranog sveta. Godine 1952. otvorio je sopstvenu dizajnersku kuću u Parizu, koncentrišući se na svestrane delove pamuka za košulje.
Njegov stil je bio obeležen inovacijama, za razliku od konzervativnijih dizajna Diora. Sa 25 godina bio je najmlađi dizajner progresivne pariske modne scene. Njegove prve kolekcije karakterisalo je korišćenje prilično jeftinih tkanina iz finansijskih razloga, ali su iste uvek izazivale radoznalost svojim dizajnom.
Odri Hepbern, kasnije najistaknutija zagovornica luksuzne kuće, i Živanši su se prvi put sreli 1953. tokom snimanja Sabrine. Ona je postala zaštitno lice prvog parfema ove kuće, postavši istovremeno prva zvezda ikada koja je reklamirala neki miris.
U to vreme, grof je upoznao svog idola Kristobala Balensijagu i postao njegov učenik. Živanši je tražio inspiraciju ne samo u uzvišenim postavkama visoke mode, već i u avangardnim sredinama kao što je Limbo, prodavnica u Ist Vilidžu na Menhetnu.
Među značajnim klijentkinjama bile su Dona Marela Anjeli, Ingrid Bergman, grofica Mona fon Bizmark, grofica Kristijana Brandolini d'Ada, Sani fon Bulov, Marija Kalas, Marlen Ditrih, Greta Garbo, Glorija Ginis, Grejs Keli, princeza Salima Aga Kan, Sofija Loren, Žana Moro, Žaklin Kenedi Onazis, carica Farah Pahlavi, baronica Polin de Rotšild, prva dama Haitija Mišel Duvalije i mnoge druge.
Tokom 1950-ih i ranih 1960-ih, smatran je jednim od vrhunskih modnih majstora; smatralo se da su njegovi dizajni udobni za nošenje i dovoljno dobro oblikovani da imaju „privlačnost za vešalice“.
Bunt u korist elegancije
Živanši je živeo za ženstvenost u dizajnu, koja laska figuri, stoga je odbio da se podredi trendovima šireg struka i opuštenijeg stila, insistirajući na "princeza" haljinama. Takođe, sa rapidnom popularnošću mini-suknji, pokazao je bunt i istrajnost prema klasici - dužina njegovih suknji ostala je netaknuta, duža nego kod bilo kog drugog stiliste.
Njegov uticaj počeo je opada, no onda, nekoliko godina kasnije, šeširi, rukavice i odela postali su glamur koji je iznova uveden za jesen 1978., kada je Hubert ponovo ušao u gornje ešalone modnog statusa kvo, pridruživši se dizajnerima kao što su Valentino, Sen Loran i Oskar de la Renta. Tada su balske haljine, oštro krojena odela za muškarce i koktel haljina, iz četrdesetih i pedesetih, dobile svoj veliki kambek.
Iako više nije bio inovator, njegov rad je ostao veoma popularan i savršeno u skladu sa raspoloženjem bogataša tog doba. Čak se pridružio drugim dizajnerima u pokazivanju povremene suknje iznad kolena, koja mu je bila "okej" kada je izgledala elegantno umesto ležernog tipa iz 1960-ih.
Modni buntovnik se povukao iz dizajna 1995. godine i nastavio da svoje dane provodi u istorijskom zamku blizu Pariza. U penziji se fokusirao na prikupljanje bronzanih i mermernih skulptura iz 17. i 18. veka.
U julu 2010. govorio je u Oksfordskoj uniji, a od 8. do 14. septembra 2014. godine, tokom Bijenala antikvara, organizovao je privatnu prodajnu izložbu. U januaru 2007. Francuska pošta izdala je poštanske marke za Dan zaljubljenih koje je dizajnirao Živanši.
Grof Živanši, umro je u snu u renesansnom zamku, u subotu 10. marta 2018. godine, u 91. godini.
(Ona.rs/Wikipedia)
Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).
Video: Bata Spasojević predstaviće novu kolekciju pod nazivom "Diva i superstar"
Ona.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.